Straks weer lekker 150 km rijden in de c35 om een weekendje te gaan duiken in zeeland.
Ik heb er nu al zin in, lekker stukje rijden in dat rare grote trage lompe ding
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Geniet er maar van Maarten! Mocht je op de terugweg wat tijd over hebben kom je maar even een bakkie doen!
PB je adres eens? Even kijken hoe dat op de route past zondag.
Totaal aantal Berichten: 7580
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
That’s the spirit. Ik ga de mijne dit of volgend weekend maar weer eens leeghalen voor de stalling. De zomer is nu toch wel voorbij
Zomer voorbij? Heb je al naar buiten gekeken vandaag?
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Jawel - en ikke maar binnen ploeteren. Dit weekend mag ‘t busje misschien nog een keer mee, maar daarna ...
Net moest ik de c35 even verplaatsen. Maar het starten viel nogal tegen. na een aantal pogingen de kabel van de bobine losgetrokken en gekeken of ik daar een vonk had. Het was maar een erg zwak vonkje van misschien 2 MM. Is dat niet veel te weinig?
Uiteindelijk sloeg de c35 wel aan, eerst 1 cilinder die de startmotor begon mee te helpen, dan 2, en 3 en na een minuut of 5 proberen sloeg het grote hok eindelijk aan.
Moet de vonk van de bobine niet veel krachtiger zijn? iets van een cm ofzo?
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je dit vijf minuten kunt volhouden is je accu in elk geval nog prima. Want anders zou dat toch echt de eerste verdachte zijn. En een centimeter lijkt me erg veel - ‘t gaat om spanningen die de afstand tussen de bougie-electroden moeten overbruggen. Was het ding niet gewoon verzopen?
Na alle avonturen van afgelopen jaar is het nu tijd voor zijn welverdiend winterslaapje.
Vanochtend gewassen, naar binnen gereden en de accu’s losgekoppeld.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooie ruimte! Dat ‘t busje mag genieten van de winterslaap.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Had ‘m er andersom ingezet, had je nog een mobiele opslagplaats gehad
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
JAAAAAAAAaa Vandaag weer met de camper gereden Wat blijft het toch een onwijs groot raar leuk speeltje.
Volgend weekend wat wintercamperen, dus vandaag de camper alvast opgehaald om komende week nog wat te kunnen prutsen aan het ding.
Accu-pool weer vast, 5 seconde doorstarten en hij sloeg aan.
Morgen eerst de dieseltank van de standkachel maar vullen en aansluiten
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb jij een standkachel? Dat wil ik ook. Alhoewel - ik gebruik het ding ‘s winters nooit. En de ‘huis’kachel voldoet de rest van het jaar prima. Loopt jouw huiskachel op diesel of heb je echt een standkachel?
Net even een rondje gereden over de gladde straten hier in de buurt. Zo makkelijk heeft de c35 nog nooit gestuurd
@break23m, Ja, er zit een eberspacher diesel luchtverwarmer in als kachel, in de achterbank.
Werkt prima, komt alleen net wat vermogen te kort voor het echte wintercamperen, gisteren even een uurtje aan het prutsen geweest met de dashboard lampjes, warmer dan een graad of 15 wordt het niet. Verbruikt 0,2 liter diesel per uur. en 15 watt elektrisch. ( 7500 BTU/HR vergelijkbaar met iets van 2,5 kw/h elektrisch verwarmen.)
Morgen even de roostertje achter het keukenblokje en koelkast dicht tapen, dat zal al wel weer wat helpen.
Totaal aantal Berichten: 2114
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Heb je wel een CO waarschuwertje oid?
Zou toch een jammere manier van heengaan zijn. Normaal wil je in zo’n hok niet dood gevonden worden
Nee, zonder gein. Het is een geweldig ding, maar dat soort dingen kan best gevaarlijk zijn, alles zo dicht mogelijk maken om het warm te krijgen!