Behalve het rammelen, herken ik wel je klachten over minder trekkracht, meer verbruik en storingmeldingen. Deze zomer was de auto op een gegeven momnet niet meer vooruit te branden. Al helemaal niet met de caravan erachter. Bleek een lek in het vacuumleiding systeem te zijn. Die zorgt mede ervoor dat de turbo voldoende druk kan leveren.
dat kun je laten uitlezen en rapareren. Maar kan wel enige tijd kosten voor ze het lek of scheurtje gevonden hebben. Naast uitlezen vraagt dat met een vacuum meter de meters vacuumleiding en de splitsingen te testen. En dan gaat het niet om meters aan 1 sruk, maar in verschillende eindjes.
Ik hoop voor je dat de oplssing snel gevonden wordt.
nog steeds geen oplossing en niks gevonden…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
is de intercooler niet vol? Ik zie het systeem niet gelijk voor me, maar dit is toch ook iets die nogal is voorgekomen, alles hangt een beetje aan elkaar in ieder geval…. mss een rare vraag, maar zijn de injectoren al eens getest? Veel verbruiken, weinig trekken, kan veel oorzaken hebben, maar dat verklaard dat abnormaal olieverbruik natuurlijk niet, al zou ik dat toch wel eens nazien, mischien is het ook een samenloop van omstandigheden, en zijn er meerdere dingen stuk gegaan zoals al eerder aangeven kan het dat de oorzaak nog niet is opgelost, en die turbo opnieuw gaat sneuvelen…
neen alles is vrij voor luchtdoorlaat. heb de warme en koude darmen al eens verwisseld, zonder resultaat. de turbo-vaccuumslang al eens rechtstreeks op de vaccum gehangen zonder resultaat. en hij zuigt degelijk, want als ik de slang lostrek doet het ‘psssssst’ dus hij trekt duidelijk de turbo vaccum.
de vraag is wederkerend in meerdere fora: wanneer de slang op de turbo vaccum trekt, staat de turbo dan in lage of hoge toeren-stand????
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
en hij vebruikt 15l/100km!!
dit heeft hij nooit gedaan… tot de turbo stuk ging uiteraard en toen is alles begonnen…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
ben je 100% zeker dat je uitlaat niet verstopt is met olie door je turboprobleem?
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Precies.. ik zou ook vooral de turbodruk eens meten. Gewoon met een losse turbodruk meter die op het inlaatspruitstuk aansluit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
zuipt hij ook als hij verstopt is?
dat denk ik wel, vooral als je plankgas geeft en maximaal inspuit maar niet vooruit gaat… ik zou eens in die richting zoeken want dat is wel een logisch gevolg van die turbo die stuk was, dan word die olie allemaal richting fap gestuurd..
heb de uitlaat als eens losgekoppeld, zonder verschil.
ik vond wel dit:
http://www.youtube.com/watch?v=Hg5FJuIBGNY&feature=related
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dan weet ik het ook niet , ik blijf wel je draadje volgen, ben benieuwd naar de oplossing in ieder geval, maar de uitlaat loskoppelen dan heeft de motor geen tegendruk, misschien dat je daardoor ook niet veel verschil merkt?
blijkbaar vandaag vastgesteld dat mijn luchtleidingen weer vol olie zitten. turbo is terug defect…
ik vermoed oliepomp stuk of niet goed werkend…
intussen kan ik er niet meer mee rijden gezien hij alle olie erdoor trekt…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
en de oliedruk is niet gemeten bij de eerste vervanging van de turbo? :s dat had ik eigenlijk al uitgesloten omdat dit vanzelfsprekend word uitgevoerd, samen met de oliewissel en oliefilter…
waar moet die druk gemeten worden?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
ok, volgens de garage is de turbo niet stuk. ik geloof er niks van…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht