![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hallo allen,
IJs en weder dienende wordt morgen ‘mijn’ BX 1.4 Deauville 1993 afgeleverd. Het is het exemplaar van Rudi dat in de schrootpers terecht zou komen met naar het schijnt een lekke koppakking. Vorige week mocht ik even door de hoofdstedelijke straten rijden met de aspirant-aankoop. Ondanks dat ze na twee rondjes om het blok heet liep, besloot ik de gok te wagen. De aanschafprijs was nihil en een koppakking wisselen van een TU-motor heb ik in het verleden al eens gedaan. Viel erg mee (op een afgebroken kopbout na).
Het is hier op het forum misschien tegen het zere been, maar ik wil de Deauville gebruiken om de winter door te komen. Zo kan ik mijn CX 2400 Super familiale (1980) schorsen om er wat noodzakelijk groot onderhoud aan te plegen, want die dreigt ten prooi te vallen aan de roestduivel. Als we de voorspelde horrorwinter krijgen, wordt dat haar nekslag.
Uiteraard heb ik tijden mijn testrondje met mijn neus in de radiateur gezeten (het borrelt inderdaad een beetje, geen grote bellen gezien), heb ik haar peilstok door mijn vingers laten gaan (olie leek wat lichter van kleur, KVS/water erin?) en heb ik wat gespeeld met de kachel. Met name dat laatste aspect beviel me slecht. De knoppen gaan moeizaam en in het verleden heeft de dealer de blower al eens direct op de accu aangesloten, zodat deze constant raast. Daar wordt ik niet vrolijk van, maar het is niets vergeleken bij de grote hoeveelheid koelvloeistof die ze onder de auto kwijtraakt ter hoogte van de kachel. Die schijnt lek te zijn, een vervangend exemplaar is voorhanden.
Nu vraag ik me af of de koppakking het wel heeft begeven. Eerst maar eens de kachel repareren en een setje van drie ‘nieuwe’ knoppen (is met het paneeltje één geheel, toch?) halen bij de heren van de automobielrecyclage. Nu lijkt het het uit- en weer inbouwen van de kachel geen sinecure, dus er moet zeker een vraagbaak komen (ook omdat de koppakking misschien toch moet…).
Is er iemand die nog wat tips en trucs heeft voor het vervangen van de kachel en het regelpaneel? Vanzelfsprekend heb ik al dankbaar gebruik gemaakt van de expertise die hier op het forum aanwezig is (en van de bokken die anderen hebben geschoten). Het viel mij op dat de ‘93 1.4 Deauville net weer wat afwijkt van de foto’s die ik hier op het forum vond, zodat mij bijvoorbeeld nog niet duidelijk is waar alle ontluchtingspunten zitten (radiateur, kachelslang en ?)
Om een lang verhaal kort te maken, ik wil de Deauville uit de pletter houden, mits ze ook een beetje aardig is voor mij. Als ik weer achter het stuur van mijn CX kan kruipen, wil ik liefst weer een ander blij kunnen maken met haar. Recent heeft ze al nieuwe voorbandjes en een nieuwe koppeling gekregen en wellicht is er in de (nabije) toekomst nog een hydrauliekslangtransplantatie nodig. Zoiets zou toch toekomst moeten hebben? En oja, voor ik het vergeet, wat maakt een Deauville een Deauville? Ramen slinger je met de hand naar beneden, ze is zilvergrijs en het schuifdak(!) gaat ook met een molentje open en dicht. Mij bevalt deze spartaanse versie wel (minder kans op storingen), maar waarmee verdient een BX het predicaat Deauville?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Deauville is gewoon de naam van het aktiemodel, net zoals de Cannes.
De kachelradiateur vervangen is bij een BX gelukkig vrij simpel. Je verwijderd de dashboard-kastjes, en als je dan links boven in de hoek kijkt zie je de kachelradiateur zitten.
Zie vooral ook hier: de site van Roel Tiemersma
Succes ermee! En gefeli met je aankoop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Dank, daar kan ik mee vooruit. De ex-eigenaar sprak ook nog van twee ringen die nodig zijn (en er natuurlijk niet bijzitten). Is dat materiaal actueel genoeg om bij de plaatselijke onderdelenverstrekker te vinden?
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Niet alles. De radiateur zelf wel, voor het overige moet je even bij de dealer vragen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hoe gaat dit verhaal verder? De Deauville is niet geleverd (de schrootboer had een pechgevalletje dat hij voor de Coentunnel vandaan moest halen), dus ik ga haar zelf ophalen. Mijn eigen CX zou dienst doen als sleepwagen, mocht de Deauville heet lopen (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid). Helaas trapte ik gisteren de koppelingskabel van m’n CX aan flarden, dus die moet ik er eerst onder etteren. Twee Citroëns uit de roulatie, wat een fijne wagens zijn het toch…
In ieder geval ben ik vanaf morgen wel formeel eigenaar van de Deauville en ik kan er niet tegen als dat ding ergens werkloos langs de weg staat. Zodra het moederschip weer mobiel is, ‘beam’ ik de BX naar Alkmaar. Er mag namelijk nog wel iets aan gebeuren, want tijdens de overdracht van de papieren vandaag hoorde ik Rudi regelmatig ‘o ja, nog even dit, er is ook iets met…’ zeggen dus er staat nog een rijtje kleine en grote ingrepen op de rol.
Eerst wil ik de lekke kachel vervangen en een andere kvs-lekkage verhelpen. Dan eens kijken hoe het met de koppakking gesteld is (hoe snel loopt ze bijvoorbeeld heet als het water niet meer met een straal onder de auto vandaan komt?) Dan eens kijken of we op de sloop nog ergens een handvat voor het portier aan de passagierszijde ligt, want dat brak af. Tenslotte wil ik weten of ik van de bypass van de blower af kan. Die draait nu constant dankzij een rood (!) houtjetouwtjedraadje dat een garagist rechtstreeks van de blower naar de -pool(?!) van de accu heeft gelegd. Stap je achter het stuur, heb je gelijk wind tegen.
Eens kijken of ik binnenkort een plaatje van de - voorlopig - Duivelin op het forum kan mikken (want dan staat ze voor de deur, of toch in de buurt).
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Zocht van de week trouwens naar rubber ringen voor de BX-kachel bij de plaatselijke Citroëndealer. Toen ik meekeek op het scherm, las ik dat ze die in 1996 voor het laatst in voorraad hadden. Bestellen kon eventueel wel. De monteur wist uit het kachelschema wel te destilleren dat het om twee ringen van 24mm buitenmaat, 20mm binnenmaat en een doorsnede van 3,3 gaat. Die kon de sanitairgigant mij dan weer wel uit voorraad leveren. Zegt die loodgieter: ,,Wat zegt u? Is het voor een automobiel? Dan is het extra duur natuurlijk.” Lang leve de middenstand. Zonder grappen, voor een euro was ik klaar. Geen idee wat de dealer rekent.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Complete storm-installatie heb ik wel voor je liggen, voor weinig.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Da’s mooi Hilko, inmiddels is de Vraakbaak binnen dus kan ik eens kijken hoe lastig of juist makkelijk die storm-installatie erin te krijgen is. Hele dashboard uitbouwen? Maar goed, prio nummer één na de kachelradiateur ligt onder de motorkap…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6688.gif)
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De storm-installatie huist onder de ruitenwisser. van buitenaf dus. In- en uitbouwen is ongeveer een klein uurtje.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Goed… Na een uurtje ondersteboven hangen onder het dashboard heb ik de oude kachelradiateur verwijderd en vervangen door een ruilexemplaar. Aangesloten op de kachelkraan, water er in en… zo lek als een netkous. Nu kan het zijn dat ik de eerder genoemde rubber ringen niet goed heb geplaatst (hoe blijven die krengen op hun plek als je de radiateur en de kraan op elkaar aansluit?), maar waarschijnlijk is ook de kachelkraan zelf lek. Die is in het verleden al eens verzaagd, weet ik van de ex-eigenaar en vervolgens heeft hij van twee kranen één hele gemaakt. Ik vrees dat die fusie geen gelukkig huwelijk was. Op naar een sloop om de steeds schaarser wordende kachelkraan te zoeken, denk ik. Dit alles houdt in dat de Deauville nog steeds in de hoofdstad staat en helaas niet voor mijn deur!
Die kachelkraan zit ook in andere modellen, zoals de AX, ZX en Berlingo of het is BX-only?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
In deze regio zitten bijna alle sloperijen bij elkaar. Bij die zes bedrijven vond ik slechts één (groene) BX, een Progress nota bene (maar 1000 van gemaakt). (En nog wat BX-onderdelen verstopt in een AX, bij een andere sloperij. Geen kachelkraan trouwens). De Progress was door de heftruck, snijbrander en ander gebruikelijk sloperijgereedschap flink mishandeld, maar de kachelkraan was nog intact. Die heb ik voor het gemak samen met de bediening uit de middenconsole gehaald met een dopsleutel en een ijzerzaag. Dat sleutelt makkelijk, geen voorruit en geen zorg over de rest van het dashboard! Ga nog even terug voor een handgreep en een kachelweesrstand (als ik de klep nog open krijg). Het motorblok is al lang geleden in de container gegaan en de rest van de Progress gaat vanmiddag in de pletter. Wat nou Progress? Wel voor mij trouwens!
To be continued…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
De Liede geweest?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Nee, de Nollen bij Alkmaar. De ware BX-liefhebber zou het tafereel met afgrijzen hebben gadegeslagen. De BX zou vandaag richting pletter, dus heb ik er niet al te zachtzinnig nog een kachelkraan uitgehaald. Het bedieningspaneel heb ik er ook uitgezaagd (deze Progress of Target, zoals nog vaag te lezen was) is namelijk echt niet meer te redden… Met een breekbeitel heb ik de bekleding van het portier afgesloopt om bij de deurgreep te komen en tenslotte wilde ik onder de kap kijken of er nog een kachelweerstand in zat. De klep wilde niet meer open, ook niet nadat ik er delen van afbrak (kunststof). De man van de containertruck wist wel raad: met zijn kraan. Hij trok de motorkap er gewoon af, waarna de BX weer met donderend geraas op het beton klapte. Bij de Nollen hebben ze niets met de BX, dat is wel duidelijk (of het moet de ‘handel’ zijn: kachelradiator, kachelkraan, paar knoppen, deurgreep en een (vermoedelijk overleden) weerstand voor een paar tientjes).
Wat ik wel leerde van deze sloopervaring, is dat zelfs op de schoothoop de BX een zeldzaamheid is!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Vreemd, kam mijn eigen posts niet meer wijzigen of verwijderen. Geen idee waarom het verhaal hierboven er drie keer op staat… Is er een moderator die kan ingrijpen? Met de Deauville moet ik haast maken, straks vriest de boel kapot (er zit geen kvs maar water in!).
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_6040.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
De Nollen,ik voelde me daar nooit zo op mijn gemak daar.
Ik ga eigenlijk altijd naar Jan Pronk in t’Rijpje,da’s hier om de hoek.
Misschien dat er bij Kossen in Callantsoog of De Ooyevaar in Blokker nog iets staat…?
Je posts kan je een half uur na plaatsing wijzigen,daarna niet meer…,heb ik wel eens ergens gelezen.
KVS heb ik trouwens gewoon bij de Karwei gehaald,iets van 8 neuro voor 5 liter.
Met z’n vieren in je Eendje.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5304.jpg)
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Aha, ik voel me nooit op mijn gemak bij een sloperij (ik ben altijd bang dat ze mijn auto ook op de hoop gooien ). Ze waren best vriendelijk, zo lang je maar over de brug komt. Kossen (duur) ken ik ook, als ze nog iets BX-erigs hebben, ligt het buiten. In het magazijn is niet veel te vinden. Ik zal ook eens in ‘t Rijpje kijken, is ook dichtbij.
KVS halen is geen probleem, maar de Deauville raakt het nu net zo hard kwijt als ik het erin gooi. Omdat ze nu niet draait, staat ze nog steeds in Amsterdam. Ik wil het lek oplossen en haar naar huis rijden, asap. Ergo: die kachelkraan moet erin.
Groet!
NB Dank voor de info over de aanpassingsmogelijkheden.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’