Sinds april heb ik een nieuwe Citroën Berlingo Thalassa aangekocht. Gisteren stond mijn wagen geparkeerd langs de kant van de weg en is mijn achterruit uit elkaar gespat (zie foto).
De achterruit is ondertussen vervangen via mijn verzekering maar er is ook veel schade (sneetjes, schrammen) aan het kofferdeksel en de bumper.
Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand gelijkaardige ervaringen?
Welkom.
Weet dat een steentje genoeg is om die ruit te laten springen, niet enkel bij een Citroen trouwens.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Een steentje is volgens de vaststellingen van de politie niet mogelijk. Zij zeiden dat dit uitgesloten was omdat al het glas op straat lag en slechts een paar scherven in de wagen en de pistons naar buiten staken.
Zij vermoedden dat de ruit met teveel spanning gemonteerd zou zijn en het daardoor zou begeven hebben.
bij de c5 komt dat ook wel voor…
lees maar eens hier..
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=8932&hilit=achterruit+gesprongen
Ja kan gerust spanning zijn, slot dat teveel kracht op de ruit zet of iets dergelijks, bij mijn Rancho is er ook al eens eentje uitgeknald en die stond al maanden in de tuin.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
In Duitsland loopt al een terugroepactie: Klik!
Uit langjarige ervaring weten wij dat Citroen Nederland een vreselijke hekel heeft aan auto’s terugroepen…
(Laat die veren maar breken, had je maar een japanner moeten kopen..)
En voor de risico aansprakelijkheid hebben ze een advocaat, vermoed ik.
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Ik heb onlangs van citroen BELGIE ook een brief ontvangen om de achterruit te vervangen onder garantie.
Het ging over een xtr 1.6 hdi 110 pk fap bwj 2010. Ik schrijf ging, want heb hem vorige week verkocht en ben nu aan het wachten op de citroen c4 1.6 Ehdi 110 pk airdream man 6v. Zou hem normaal rond de 22e november moeten hebben
Dus heb je een berlingo verkocht met in de optielijst een onpolfbare achterruit?
Heb je hier ook extra voor gekregen?
@ Lex8
Heb de kopers van mijn berlingo de volledige history meegegeven, dus alles verteld wat er aan de wagen onder garantie is vervangen, dus ook de problemen met de schokdempers uitgelegd.
Onderhoudsfacturen, ingevuld onderhoudsboekje, aankoopbewijs; was eerste eigenaar.
Ook de oproepbrief van de achterruit hebben deze mensen meegekregen, met alle uitleg erbij.
Alles zelf nog met de dealer geregeld voor deze mensen.Met de melding om hiermee niet te wachten en deze snel te laten vervangen.
Auto heeft trouwens nog fabrieksgarantie tot Jan 2012.
Dus denk wel dat ik heel fair voor deze mensen ben geweest. Auto was ook tip top in orde voor de rest.
berlingo 107 schreef:@ Lex8
Heb de kopers van mijn berlingo de volledige history meegegeven, dus alles verteld wat er aan de wagen onder garantie is vervangen, dus ook de problemen met de schokdempers uitgelegd.
Onderhoudsfacturen, ingevuld onderhoudsboekje, aankoopbewijs; was eerste eigenaar.
Ook de oproepbrief van de achterruit hebben deze mensen meegekregen, met alle uitleg erbij.
Alles zelf nog met de dealer geregeld voor deze mensen.Met de melding om hiermee niet te wachten en deze snel te laten vervangen.
Auto heeft trouwens nog fabrieksgarantie tot Jan 2012.Dus denk wel dat ik heel fair voor deze mensen ben geweest. Auto was ook tip top in orde voor de rest.
En misschien eerst eens leren schrijven zonder leesfouten, En dan pas ongepaste commentaar geven.
Blijkbaar ook maar een kort lontje. Kun je niet gewoon reageren als een volwassen mens? Waarom denk je dat die post een aanval op u zou zijn?
beste, ik heb geen kort lontje, maar ik vond dit een rare reactie, dit kwam voor mij over alsof ik die mensen belazerd zou hebben met de aankoop van mijn berlingo. En dit is absoluut niet het geval.
Sorry, zand erover voor mij.
berlingo 107 schreef:
Sorry, zand erover voor mij.
Leuk.
hey ,
ben eigenaar van berlingo multispace 2009 en verleden maand oproep gekregen om nieuwe achterruit te laten plaatsen , volgens garagist omdat er gevallen waren van kapotte ruiten , ondertussen geplaatst , gelukkig onder citroen garantie
groetjes roger