Hoi
Ik heb een Citroën Berlingo 1.6 16V met een LPG G3 installatie uit 2005
Soms blijft mijn verlichting zomaar branden ook al heb ik de contact uit staan en sleutels uit slot heb gehaald.
Ook heb ik soms dat de auto is overgeschakeld naar gas (gaslampje brand) de auto toch de benzine tank leeg rijd.
Heeft iemand ook een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
groetjes
Dat van de benzinemeter kan kloppen.
Dat is in ieder geval bij de C5 een bekend probleem: De auto bepaalt de stand van de benzinemeter op basis van een meting bij de start en wat ie daarna ingespoten heeft.
De auto denkt benzine in te spuiten, dus laat ie de meter teruglopen. Pas als het verschil tussen meting en wat ie denkt groot genoeg wordt reset ie de brandstofmeter.
Hoi EW
Hij rijd de benzine dus ook op! En ondanks de groene gas lampjes branden gebruikt hij geen gas.
Hmmm, dan is het natuurlijk de vraag wat voor gas-lampjes je hebt.
Bij mijn auto horen niet alleen de tankledjes te branden maar ook naast het knopje een groen lampje te branden.
Knippert het lampje langzaam dan rijd ik nog op benzine (maar gaat ie overschakelen).
Knippert het lampje snel dan is er een storing in het gassysteem en gaat ie niet over op gas.
Deze heb ik dus in de C5.
rijtje ledjes onderaan geeft de tankinhoud aan.
Links van de knop (die bovenaan zit) het rode lampje voor benzine, rechts van het knopje het groene lampje van gas.
ik heb dit probleem nu 4x gehad geeft geen storingen aan lijkt dus ook net of ik gewoon gas rij dat is het vervelendste. Je hebt het dan ook niet door tot je benzine meter begint te piepen dat de tank bijna leeg is. Net als bij koplamp verlichting deze blijft soms spontaan gewoon branden terwijl schakelaar uit staat en sleutels uit contact. Dus ergens zit een storing maar waarin.
wat voor een installatie heb je dan in die berlingo zitten ?
Lansi