benzine lucht 1.4
wouter-puch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-2011

Gepost: 08 november 2011 10:52 PM

sinds van de week een sterke benzine lucht in de auto hangen
alle leidingen zijn dicht, maar rond het inlaat spruitstuk is het nogal nat van de benzine
de benzine komt uit de plastic kap die boven op het spruitstuk zit

heb net z,n 1000km door de ardennen gereden en pas in NL begon het wat te stinken
het is vooral als je stilstaat

wat zou dit voor oorzaak kunnen hebben ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 november 2011 11:12 PM
  [ # 1 ]

Vacuum slangetjes nog goed op hun plaats?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wouter-puch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-2011

Gepost: 09 november 2011 11:35 PM
  [ # 2 ]

ja dat wel

het lijkt er meer op dat ie z,n benzine weer terug uit z,n inlaat spruitstuk blaast

motor draait verder prima, niet onregelmatig

zit er tussen het spruitstuk en die plastic kap ook nog iets van een pakking ?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 09 november 2011 11:41 PM
  [ # 3 ]

Dat is toch een monopoint he?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wouter-puch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-2011

Gepost: 10 november 2011 07:34 AM
  [ # 4 ]

dat zou ik niet durven zeggen

het is een 1.4 uit 1996, maar er is ooit een andere motor in gegaan
wel weer gewoon 1.4

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 10 november 2011 04:41 PM
  [ # 5 ]
paso schreef:

Dat is toch een monopoint he?

Yep, monopoint.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 november 2011 10:43 PM
  [ # 6 ]

Een monopoint heeft ipv. de oude carburatore een gasklephuis met 1 injector, die spuit de benzine in het gasklephuis.
Een multipoint heeft /cilinder een injector en spuit de benzine in de motor het gasklephuis daar zorgt enkel voor de lucht, daar koimt geen benzine in de buurt van het gasklephuis.
Het gasklephuis van een multipoint is afgedicht met rubbers dat van een monopoint met een pakking.

Maar denk dat je gewoon het gasklephuis zult moeten reinigen, denk niet dat het aan een dichting ligt.

Monopoint in een ZX

Multipoint in een Berlingo

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 12 november 2011 10:34 PM
  [ # 7 ]

Ik zou toch nog eens goed naar je benzineslangen kijken. Met name op de aansluitingen van het monopoint huis. Die slangen willen wel eens uitdrogen waardoor ze van binnenuit haarscheurtjes krijgen. Zodoende lekken ze langs de aansluiting, en lijken ze van buiten nog goed.

Neem de slangen los van de aansluiting, en kijk er maar eens in.

Bij een multipoint gebeurt het ook nog wel eens dat de rubbertjes tussen de brandstofgallerij en de injectoren lekken. Maar zoals al eerder geschreven denk ik dat je een monopoint injectiesysteem hebt.

Succes met zoeken! Maar let wel op, rij er niet te lang mee door. Voor je het weet staat je motor in de fik (bougie’s zitten ook aan die kant, één keer doorslaan van een bougiekabel kan al brand tot gevolg hebben!)

Profiel  
 
wouter-puch
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 25-09-2011

Gepost: 14 november 2011 07:04 PM
  [ # 8 ]

heb alle slangklemmen nog eens vastgedraaid en nu is het al een stuk minder

denk dat dat het dan was

bedankt voor alle uitleg Smile

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 14 november 2011 07:21 PM
  [ # 9 ]

Nee, met alle respect, ik denk dat het dat dan IS! Er is maar één ding wat je moet doen, en dat is de benzine slangen VERVANGEN! Het is dus duidelijk dat die slangen versleten zijn. Het volgende is dat ze uitwendig gaan lekken met als gevolg een fijne nevel van benzine. Daarbij wordt het brandgevaar nog een factor groter.

Dus VERVANGEN DIE BENZINESLANGEN!!!!! (hey dat rijmt!)

Kost je maar een paar euro aan slangen (bij de automaterialenzaak in de buurt) en je kunt weer met een gerust hart auto rijden.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook