Voor een verslag ben ik ik zoek naar de manier om kleppen in te bouwen…
Dus hoe alles in elkaar zit enz..
Verder moet er in het verslag komen te staan hoe kleppen gesteld worden.
Van het systeem zoals bij de eend kan ik het wel vertellen (met steeksleutel en schroevendraaier), maar er zijn vast andere manieren…
Dus mensen die er vanaf weten zijn bedankt voor hun hulp
greetz
Tom
Volgens mij is maar 1 ander systeem: vulplaatje, anders kom je bij hydr. klepstoters maar die hoef je niet te stellen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:Volgens mij is maar 1 ander systeem: vulplaatje, anders kom je bij hydr. klepstoters maar die hoef je niet te stellen.
GRG
en hoe werkt het met het vulplaatje…
en dat van de hydraulische stoters wist ik
Tom Duckpower schreef:Ds23man schreef:Volgens mij is maar 1 ander systeem: vulplaatje, anders kom je bij hydr. klepstoters maar die hoef je niet te stellen.
GRG
en hoe werkt het met het vulplaatje…
en dat van de hydraulische stoters wist ik
Simpel, de nokkenas ligt direct boven de klepstoters ( je hebt dus geen tuimelaars. Eerst meet je alle klepspelingen op en noteerd die. Dan haal je afhankelijk van het type motor de nokkenas er af en verwijder je het vulplaatje. Op dit vulplaatje staat de dikte gedrukt. D.m.v. van wat rekenwerk bepaal je hoe dik het nieuwe vulplaatje moet worden. Je hebt dus een assortimentsset nodig met verschillende diktes vulplaatjes. Er zijn ook motoren waarbij je de vulplaatjes met een speciale tang kunt verwijderen.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
is er niemand die weet hoe kleppen gemonteerd worden?
Tom Duckpower schreef:is er niemand die weet hoe kleppen gemonteerd worden?
Gewoon: in het gat drukken!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tommie.. dat kan je zelf bedenken. Kleppen zitten in alle auto’s het zelfde als in je eend!
Enig verschil: Soms met 2 ipv 1 klep veer.
Verder zit er een klepzitting in de kop gemonteerd. die is pas-zuiver op de kleprand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
dan ga ik morgen even mn vraagbaak en haynes uitwringen..
kijken of ik over die 2 onderwerpen een blz of 2 volkrijg, incl plaatjes
hoe monteer je kleppen? met een klepveertang
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Tom Duckpower schreef:dan ga ik morgen even mn vraagbaak en haynes uitwringen..
kijken of ik over die 2 onderwerpen een blz of 2 volkrijg, incl plaatjes
In de Haynes staat het, in de vraagbaak staat zoals gewoonlijk weer niets.
In de Haynes ZX manual staat het in het hoofdstuk “05_2C Engine removal and general overhaul” (te vinden op de download server). Op blz 2C-9 en verder staat de demontage en montage van de kleppen beschreven met plaatjes.
suc6
Ik heb hier ook ergens een Hanyes liggen, wel voor een eend..maar ook die heeft kleppen
Zit daar ook een motor in
ja..
daar waar ik mee rij, is bij de rest van de Citroens de startmotor
Als je klaar ben met dat verslag kun je het dan hier posten of mailen, ik ben wel benieuwd naar je studie.
Zelf begrijp ik dat hoofstuk niet zo goed ops:
het hele verslag (zonder mijn deel) is al 6,0x MB…
gaat over de verbrandingsmotor, en met name over kleppen.
DOHC, SOHC, V-TEC, lifthoogte en tijd..en al die bla bla
maar ik load het wel up als het af is naar mn geocities en plaats de link hier…;)
Tom Duckpower schreef:het hele verslag (zonder mijn deel) is al 6,0x MB…
gaat over de verbrandingsmotor, en met name over kleppen.
DOHC, SOHC, V-TEC, lifthoogte en tijd..en al die bla blamaar ik load het wel up als het af is naar mn geocities en plaats de link hier…;)
Klinkt interessant, ik wacht met spanning af