2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

CX accessoires, wat was er allemaal leverbaar op de CX?
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 november 2011 10:23 PM
  [ # 16 ]

Arjan, die grille die je hebt, is anders dan die uit de Duitse serie 2 folder. heb je dan toevallig een serie 1?

mijn Morettes (met Siem lampen zoals in de folder):

en met de Siem mistlampen

die morettes van de CXA zijn oorspronkelijk voor de serie 1 denk ik.

in die folder op de site van Mark (1986) staat een andere luchthapper voor op de motorkap. er zijn er verschillende geweest. hier mijn airscoop:

(heb de “alu” sticker met de chevrons er niet op geplakt, zie op de bovenstaande folder)

en mijn Morette wisser, dubbel arm, voor 2 bladen. is eigenlijk een serie 1 ding denk ik.
dat was niet een accessoire van Citroen zelf denk ik, maar past wel 1 op 1.

dan de middenarmsteun, door sommigen geliefd, door anderen te hoog bevonden.
dit is de originele/nieuwe voor in mijn Prestige. in mijn T2 zit er ook 1, maar die is met nieuw leer overtrokken.

veelal breken de scharnieren van de deksel af. maar je kan er zo een piano scharnier voor in de plaats lijmen.
bij de serie 2 heb je een adapter nodig, die er voor zorgt dat de steun hoger komt, de middenconsole is ook hoger.
dan zit er een 3-hoek steun bij, om de hoogte laag-midden-hoog te variëren, afhankelijk hoe je die er onder zet.

sommigen zagen een stuk van de kast of, zodat ie minder hoog komt.
sommigen monteren de doos er niet op, maar alleen een kussentje op de onderkant.
of een DHZ steun die lager uit komt. en dan daar de doos op.

ik vind em prima !! leunend op die steun kan ik juist goed bij de versnellingspook.
en wat rommeltjes er uiteraard Wink

Arjan,
anders maak je er een serie 1 + 2 draadje van ?? (ook in de titel).
dan hebben we ze allemaal bij elkaar staan.

Afbeelding Bijlagen
f8d3_12.jpgarmlehne.jpgMittelarmlehne1 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 15 november 2011 12:37 AM
  [ # 17 ]
waterman schreef:
25trd schreef:

Kan altijd zelf iets knutselen, maar als ik het materiaal en de arbeid optel zal dat ook niet supergoedkoop zijn!

Ja, het zal eens geld kosten…

Ik heb er al jaren één
Zelfgemaakt, koste ongeveer €50,= geloof niet dat je dar een orginele voor hebt!

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 15 november 2011 10:06 AM
  [ # 18 ]

Ben normaal niet zon dan van die morrette lampjes, maar op jim z’n T2 staan ze super.

Die dubbele wisser had ik op mn prestige ook.

Heb ook nog zo’n cituning voorbumper liggen, ooit op een beurs gekocht.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2011 12:45 PM
  [ # 19 ]

thanx.
de morettes op een serie 1 vindt ik minder fraai. daar vindt ik de gewone koplampen met glas meer bij het ontwerp horen.
de serie 2 is al uiterlijk aangepast, dan kan ‘t nog wel. (allemaal kwestie van smaak natuurlijk)

die Cituning bumper heb ik het niet zo mee….  (sommigen weer wel natuurlijk)
maar die heeft alleen een kleine kinnebak er onder.

verder nog als accessoire: de ABS   (of is dat een optie ?)

Arjan, mogen we verder gaan met serie 1 accessoires ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27947

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 november 2011 07:40 PM
  [ # 20 ]
cx25gtit2 schreef:

Arjan, die grille die je hebt, is anders dan die uit de Duitse serie 2 folder. heb je dan toevallig een serie 1?

Nee volgens mij is die van mij echt serie 2. Misschien in bepaalde landen of bouwjaren zijn er andere geleverd dan in deze folder vermeld staat?

ABS, Airco, Leer en het schuifdak zie ik idd als opties.
Niet te vergeten de cruise control, maar dan houd het voor een serie 2 aardig op denk ik.
Op een vroege GTi was natuurlijk het VIP optie pakket leverbaar, maar dat was later standaard op een GTi.

Er wordt al aardig wat serie 1 matriaal aangeboden, dus waarom ook niet Wink

Profiel  

René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9465

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 15 november 2011 08:48 PM
  [ # 21 ]

Volgens de folders over serie 2 op de site van Mark was de combinatie van ABS en CC niet mogelijk.
Dus, of ABS, of CC.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 november 2011 09:09 PM
  [ # 22 ]

Toch bestaan ze Confused

Overigens heeft een CXA het ook beide, maar daar is de CC misschien achteraf ingebouwd.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 november 2011 10:06 PM
  [ # 23 ]

CXA paste de auto’s aan aan de USA markt. de bediening was het originele schakelaartje van Citroen (uit de Hella fabriek)
daaraan gekoppeld was een VDO systeem geloof ik.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17407

- CX 2400 Super
Gepost: 17 november 2011 12:42 AM
  [ # 24 ]

Mistlampen staan al een tijdje op het verlanglijstje voor mijn PT2. Toen ik de mooie foto’s van Arjans en Jims CX’en in dit topic zag, werd mij eens temeer bewust dat een serie 2 zonder mistlampen er toch wel kaal uitziet. Dus direct het internet afgespeurd met zoektermen als CX, Siem, Cibié, anti-brouillard en longue-portée. De mistlampen worden vaker aangeboden dan de verstralers, maar veruit de meeste zijn geel. Bij de technische keuring doet men hier moeilijk over het mixen van wit en geel, dus moest ik even doorzoeken naar witte. Met Jim’s hulp heb ik er twee kunnen vinden: nieuw in de verpakking! Wat is het toch leuk om accessoires te scoren Wink.
Zal ik doorzoeken naar een luchthapper, een klimrek en een setje chroomranden voor de wielkasten? Grin

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

johanBB
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 154

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 17 november 2011 01:11 AM
  [ # 25 ]
cx25gtit2 schreef:

CXA paste de auto’s aan aan de USA markt. de bediening was het originele schakelaartje van Citroen (uit de Hella fabriek)
daaraan gekoppeld was een VDO systeem geloof ik.

Klopt, zoals je bij mij kunt zien.
En natuurlijk ABS en airco.

Afbeelding Bijlagen
GTi Turbo CC 342 klein.jpgGTi Turbo CC 346 klein.jpgGTi Turbo CC 349 klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

lovecitro

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 november 2011 05:12 PM
  [ # 26 ]
RensKorevaar schreef:

Mistlampen staan al een tijdje op het verlanglijstje voor mijn PT2. Toen ik de mooie foto’s van Arjans en Jims CX’en in dit topic zag, werd mij eens temeer bewust dat een serie 2 zonder mistlampen er toch wel kaal uitziet. Dus direct het internet afgespeurd met zoektermen als CX, Siem, Cibié, anti-brouillard en longue-portée. De mistlampen worden vaker aangeboden dan de verstralers, maar veruit de meeste zijn geel. Bij de technische keuring doet men hier moeilijk over het mixen van wit en geel, dus moest ik even doorzoeken naar witte. Met Jim’s hulp heb ik er twee kunnen vinden: nieuw in de verpakking! Wat is het toch leuk om accessoires te scoren Wink.
Zal ik doorzoeken naar een luchthapper, een klimrek en een setje chroomranden voor de wielkasten? Grin

Volgens mij zijn de meeste juist wit Wink
Zeker wat er in Nederland te koop staat, al moet ik zeggen dat ik ze de laatste tijd erg weinig te koop zie.

Als ze moeilijk doen over wit en geel dan maak je de rest toch ook geel Wink
Ik begrijp het probleem eigenlijk ook niet. Bovendien geel is zeker voor mistlicht nog effectiever ook.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 18 november 2011 12:02 AM
  [ # 27 ]
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij zijn de meeste juist wit Wink

Hier is vast Murphy’s law aan het werk: wie gele zoekt, ziet meer witte en omgekeerd. Hier zeggen ze bij de keuring: “Of alles geel, of alles wit.” Met wit dimlicht en geel grootlicht heb ik de PT2 niet door de keuring gekregen. De oplossing: de gele kapjes van het grootlicht kapotgetikt en de scherven met de stofzuiger verwijderd…

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 november 2011 12:28 AM
  [ # 28 ]

zucht…...

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 18 november 2011 12:29 AM
  [ # 29 ]

Om die gele kapjes?

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 november 2011 12:33 AM
  [ # 30 ]

nee, vanwege de bijzondere interpretatie (willekeur / gezeur) van de keuringsvereisten waar jij mee te maken hebt.

en dan is jouw benadering uiteraard de meest pragmatische oplossing.

Profiel  

2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook