PPPFFFFFtt, wat een gedoe zeg!
Is de garage een Citroen/PSA specialist?
Zou je anders daar niet eens naar toe gaan! Dit probleem vraagt niet alleen maar vervangen-tot-er-iets-duidelijk-is, of-tot-je-er-bij-neervalt, maar vooral goed uitlezen en nadenken.
Zo langzamerhand wordt zelfs een rit naar NV “goedkoper”, en in elk geval beter voor je gemoed.
Of zit er dichter in de buurt bij jouw een vergelijkbaar bedrijf? Welke C5er/C-rijder weet dat?
Ik hoop dat er sneleen oplossing komt. Ik weet uit eigennervaring dat een niet trekkende C5 ^$%&^&^(* rijdt.
Tijdens de vakantie best wat benauwde momenten gehad, zeker met d ecaravan erachter en inhalen van een vrachtauto niet meer ging!
Johan
2 citroen garages. zelf ook aan gewerkt. en nu een universele garage die het ook niet vind. turbo lijkt ok te zijn. nu zit de fout in het motormanagement…
het probleem verschuift zich telkens
dit lijkt me een probleem zonder einde
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Op het C5 forum, en hier ook, heeft Citroen garage Johan Oldenhage een erg goeie naam. Dat bedrijf zit in Nieuw Vennep. Ga eens bellen met Oldenhage en overleg over je probleem.
Om eruit te komen moet je echt een goed euitlezer en monteur/bedrijf hebben.
Ik heb geen aandelen bij Oldenhage, ik zit er een 250km vandaan. Dus mijn garage is het ook niet. Maar bij echte en “onoplosbare” problemen weet ik hem te vinden.
gewoon even bellen en je probleem uitleggen. Laat hem anders eerst ook dit item lezen.
Dus even linken in een mail.
Johan
foutcode p0243: Turbocharger Wastegate Solenoid A Malfunction
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
heb nu de contacten ven de solenoid spoel dichter bij elkaar getrokken. dan code gereset en nu rijdt hij super! echt raar!
thans toen ik de vorige nieuwe turbo stak heeft hij nooit een fout gegeven van dat spoel en trok hij totaal niet op…
ik denk dat ik per toeval ergens iets gedaan maar weet niet meer wat, waardoor het opgelost is.
nu trekt hij nog pakken beter als vroeger… wat ook opmerkelijk is. ik begrijp niks van citroens…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Fijn dat je probleem is opgelost! Als je het dan ook nog zelf gedaan hebt na een bezoek aan meerdere garages, dan moet dat wel veel voldoening geven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ja, maar heb een vermoeden dat de vorige turbo slecht was, gezien ik er een week mee gereden heb zonder enige foutcodes maar vooral traag optrekken en zeer hoog verbruik. nu is dit veel beter
met nu de 2de revisieturbo is dat probleem helemaal weg.
het probleem p0243 is er pas gekomen omdat ik mijn klemmen van de multimeter op de fiche had gestoken om de spanning te meten. daardoor is deze fiche waarschijnlijk licht beschadigd waardoor ze geen contact meer gaf. vandaar p0243. nu ik de contactjes in de fiche wat dichter bij elmkaar heb getrokken is het porbleem helemaal weg.
het gaat vooral om verwarring. eerst een slechte turbo. daarna een foutje van mijn kant. de garage gaat natuurlijk nooit denken dat een fiche zomaar kapotgaat, hoe dan ook hadden ze het wel kunnen testen…
anyway, voorlopig probleem opgelost, maar ik ben bang dat er wer kosten gaan komen. franse merken zijn nogal goedkoop samengesteld. heb ook al een nieuwe radiateur mogen steken, wat me al 600 euro totaal gekost heeft
ik rij 1,5 jaar met de c5 van 2005 en heb intussen toch al voor 2100€ aan kosten gehad en de wagen is maar 6 jaar.
Ik heb zo een vermoeden dat duitse wagens toch beter scoren op gebied van betrouwbaarheid en alsook een mindere kost met zich meebrengen. 135000km is thans niet veel voor een 2.2 diesel…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik heb begrepen dat “Duitse” wagens ook flinke garagerekeningen opleveren. Ik zie in je lijstje dat je een BMW 525d gereden hebt, gaf die nooit problemen?
ja, injectoren veranderd, en turbo trok ook niet meer en floot…
kostengrapje 3000 euro, heb hem verkocht.
maar die bmw was wel 10 jaar, mijn c5 maar 6 ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
ik heb nagedacht….
toen ik de nieuwe turbo heb gemonteerd, heb ik de uitlaatkant van de turbo goed verbonden met de luchtaanvoerleiding naar de luchtfilter. je kan deze op de turbo monteren dat deze er net overzit, of je kan hem helemaal over de luchtuigangsbuis monteren zeer dicht bij de turbo. de buis maakt op die plaats nogal een sterke buiging en de diameter is op die plaats ook serieus gereduceerd. mogelijk werd de luchtsnelheid afgeremd door een te nauwe montage op de turbo…
de technieker heeft die nu net iets erovergeschoven en goed vastgezet waardoor de lucht vrij kan bewegen door de koppeling tussen buis en turbo…
misschien kan het niet maar het lijkt toch een mogelijkheid…
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht