Hallo allemaal,
ik heb een vraag. Ik heb heel recent een nieuwe uitlaat + demper laten monteren onder mijn Citroën ZX. Sinds die er onder zitten, ruik ik zo af en toe een vreemde lucht. Het is eigenlijk alleen als ik even op een kruispunt of zo stil sta om even te wachten, anders niet. Een vriend van me zei dat het de nieuwigheid was en dat die lucht vanzelf wel weer weg gaat. Wat denken jullie: inderdaad nieuwigheid of zou er iets niet helemaal goed gemonteerd kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Ligt er natuurlijk aan wat voor soort lucht het is.
Het is wel vrij normaal dat nieuwe onderdelen een beetje ruiken, zeker als ze warm worden.
Zou dus best kunnen dat er niets aan de hand is dus.
Wat voor soort geur is het ongeveer?
Auto’s tot nu toe:
Opel Corsa B 1.4i Sport (1998) (verkocht)
Citroen ZX E2 1.8i Aura (1995) (gesloopt)
BMW 320i E36 Coupe (1994) (verkocht)
Alfa Romeo 156 2.0 TS (1998) (onderdelenauto, gestript en gesloopt)
Huidige auto:
Alfa Romeo 145 1.4 TS (1997) (daily driver)
Fiat Cinquecento S 0.9 (1997) (voor erbij, omdat het kan)
het ruikt als een beetje vreemde brandlucht, maar dan net ff anders (vaag, ik weet het). en dat zou natuurlijk best kunnen komen omdat het zo warm wordt, klinkt logisch eigenlijk. hou het wel in de gaten.
in ieder geval bedankt voor je reactie.
Lijkt me de geur van een uitlaat die nog ff “ingebrand” moet worden.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Dus niks aan de hand begrijp ik. Moet er gewoon even doorheen zogezegd.
Je eet toch geen bonen elke dag en een uitlaat is meestal luchtdicht. Wat ruik je? uitlaatgas of gebrand rubber?
Citroen ZX ‘92 1.4 reflex
Citroen ZX ‘95 1.4 reflex
Citroen ZX ‘96 1.8 advantage
Citroen AX ‘95 1.4 TGS
Citroen!! What else?
je kan ook de katalisator ruiken.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere