Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eens. Dynamo en / of accu, en even de boel “resetten”.
Oh ja, temperatuursensor is ook nog een goeie. ECU’s gaan niet zomaar stuk en eigenlijk hoor je dat ook nooit.
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
Tja ruimte en geld heb ik niet, tevens heb ik wel een ECU van een 1.6 tgi te liggen. Of de auto moet één zijn van ‘86 en voor een laag bedrag. Dan durf ik de gok op zich wel aan.
Ook deze gek een gebrek!
bramzbx schreef:Tja ruimte en geld heb ik niet, tevens heb ik wel een ECU van een 1.6 tgi te liggen. Of de auto moet één zijn van ‘86 en voor een laag bedrag. Dan durf ik de gok op zich wel aan.
????
Het is een Deauville uit 1993 met 1400 tu3 blokje…
Citroen Bx Deauville 1993
Totaal aantal Berichten: 116
- BX 1.6 TGI progress
Ja maar aangezien het niet uitgesloten is dat het de ECU is..dacht ik dat misschien de ecu in de BX weinig uit moet maken. Dus mocht je buurman of wie dan ook zin hebben om dat te willen gaan vervangen dan heb ik er nog wel 1 te liggen voor een zacht prijsje.
Maar over de vraag van die BX, ik niet de volle pond betalen met mijn vakkenvullers baan (aangezien ik student ben). Dus een ‘86 voor weinig geld hoef ik geen MRB te betalen en oldtimer verzekering. Want het hebben van 2 nieuwere BX- en, op de weg houden is voor mij financieel niet mogelijk.
Ook deze gek een gebrek!
Totaal aantal Berichten: 174
- BX Cannes
- BX Deauville
Is het mogelijk om een ECU van een 1600 in een 1400 te zetten dan?
Nee, gaat niet lukken.
Totaal aantal Berichten: 354
- Xantia 1.8 16v Break
- Xsara 1.6i Break
- Xsara 1.6 16v Break Bonheur
Indien nodig heb ik nog een ECU voor een TU motor liggen. Plus bobine en ontstekingsmodule welke maar kort gebruikt zijn.
Zaterdag heb ik even onder de motorkap gekeken van de Deauville.
Wat mij direct opviel met starten van de auto was de klepperende stationair stappenmotor.
Het gasklephuis is vervangen door sloopversie met het idee om weer een goede tps te hebben, maar vervolgens is van het “nieuwe” huis de stappenmotor kapot. Toen snapte de garagehouder het niet meer en schreef een rekening van 290 euro. Prutser. Rekening is betaald. Ik heb de buren op het hart gedrukt dat ze het oude monopoint huis meekrijgen. Laten we hopen dat deze nog niet weggegooid is.
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Bobine slecht?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist