Kijk dat is duidelijke praat. Ik ga het proberen aan de gang te krijgen, als dat lukt dan komt ik met een tekening hiervan. Alvast bedankt!
Nou ik heb hem aan de praat gekregen met succes! Ik heb het schema van dit topic gepakt en deze aangepast om de situatie bij een GS op te tekenen. Origineel en zoals ik hem heb.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
schema klopt niet helemaal. je tekent de wisselspanning uitgang van de dynamo aan aarde. dat is onzin. OOk rechts zit de behuizing van de regelaar aan aarde. Is bij de GS niet zo.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De behuizing van de regelaar zit inderdaad niet aan aarde dat klopt inderdaad, ik was dat vergeten te verwijderen met kopieren. De behuizing van de dynamo zit aan aarde (zoals ik dat uit de tekening opmaak, ik heb het niet fysiek kunnen waarnemen aan de auto omdat ik hier niet op gelet heb) en je hebt twee uitgangen (volgens tekening) een + en een exc ik heb dat in deze tekening zo neer gezet voor het makkelijke maar ik pas het wel aan om onduidelijkheden te voorkomen.
Doe maar niet na, er klopt iets niet want mijn auto laadt niet meer bij. Er is iets kapot zelfs met de originele situatie is het nu niet meer goed.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heb je wel eerst de draden gemeten voor dat je het zo aansloot? Of links wel plus is en midden de aarde?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Yes ik heb alles gedaan zoals jullie het beschreven hebben. Maar nu is er iets stuk. In het gunstigste geval de spanningsregelaar en in het minst gunstige geval de dynamo.
En ik snap er niet zoveel van waarom het nu stuk is gegaan want het relais schakelde perfekt en ik had de juiste draad losgehaald en gemeten. Alles kwam overeen met het schema.
Ik breng de auto zo dalijk wel naar de garage en dan zien we wel wat de financiele schade is van dit gedoe. Ik ben er wel klaar mee en ben ook vrij onderkoeld gezien het feit dat het buiten niet warm is.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Waar is Bob gebleven?
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bob gaat in het schema van beun op positie 30 van het relais
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bob is ff een pilsje halen! te heet onder zn voeten hier….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Ik dacht dat Bob niet dronk?
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v