29 van de 43
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Harry’s CX 25 GTi Turbo2 Vems “la Femme Fatale”
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 november 2011 07:16 PM
  [ # 421 ]

Door itb wordt de boel over het algemeen ook niet veel stiller Wink

Voor degene die interesse hebben moet je maar eens op YouTube zoeken daar staan wel wat filmpjes met geluid.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 november 2011 08:35 PM
  [ # 422 ]

Goede avond ,wat kan vems betekenen voor een 2400 caraboteur bouwjaar 1976

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 november 2011 09:16 PM
  [ # 423 ]

@ Frank: Voor deze vraag moet je echt bij Sans-Pareil zijn, op de vorige pagina (28) is dit door SP uitgelegd, een VEMS is ook op een carburateur uitvoering toepasbaar.

Harry

Een tevreden VEMS gebruiker.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 november 2011 10:58 PM
  [ # 424 ]

Nu ook al de carburateur om zeep helpen… Ik blijf het bijzondere aanpak vinden: een beetje als het plaatsen van een kwartsuurwerk in een antieke klok shock (maar ik zal me nu verder stil houden)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 november 2011 11:05 PM
  [ # 425 ]

Om Vems op een CX met een carburateur te gaan bouwen heb je serieus wat werk te verzetten, al was het maar omdat het inlaatspruitstuk zich niet leent voor een dergelijk systeem. Vind ik ook veels te ver gaan. Laat dat kwartsuurwerk maar zitten. Het is net of je een casio-horloge in oma’s klok beunt.

In het geval van een Gti Turbo, die al van inspuiting is voorzien, vind ik de voordelen van het plaatsen van VEMS groter dan het nadeel van de originaliteit aantasten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
J v Heel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 16-10-2010

Gepost: 16 november 2011 11:31 PM
  [ # 426 ]

Op YouTube staat dat het maar 35 minuten kost om het in een Peugot 205 in te bouwen, hier werd niets ingeregeld. Is er voor de CX geen vast programma, ik neem aan dat dit niet de eerste is.
Verder mee eens, het is prima om de CX zo orgineel mogelijk te houden, maar het vervangen wordt steeds moeilijker en dan is een Vems een oplossing.
De vraag is alleen wat kost zo iets en weegt het op tegen oude onderdelen die ook niet goedkoop zijn.
Jan

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 16 november 2011 11:41 PM
  [ # 427 ]

V.z.v ik weet is er voor de Peugeot 205 een bestaand programma, voor de CX 25 Gti T1 en T2 nog niet, althans voor de T1 hier is wat meer werk aan, die van mij moet nog op de testbank bij D.P enginering voor de fijnafstemming.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 17 november 2011 10:15 AM
  [ # 428 ]

Een van de redenen om VEMS in te bouwen bij een injectie is toch dat het moeilijk is om het bestaande systeem goed werkend te krijgen/houden. Als zoals SP zegt, alle onderdelen gewoon nieuw en tegen schappelijke prijzen verkrijgbaar zouden zijn zou VEMS lang niet zo aantrekkelijk zijn.

Maar zo’n carburateur is daarentegen vrij makkelijk goed werkend te houden, door het ding gewoon regelmatig even schoon te maken. Dan is VEMS inbouwen dus niet nodig, en bovendien is het een nog grotere ingreep.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2011 10:55 AM
  [ # 429 ]
waterman schreef:

3 itb’s en VEMS op mijn SM. Ik ben om. Make me an offer I can’t refuse Sans!

gulp om te beginnen 3 keer 280 pond aan ITBs….een kleine 1000 Euro….

[edit] sorry off topic..[/edit]

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 november 2011 11:04 AM
  [ # 430 ]

mijn pa heeft een ingespoten LPG op zijn 2400i ingebouwd (met aparte injectoren voor het gas op de inlaatbrug).
hij heeft dus een volledig dubbel ontstekingssysteem: het originele, wat na 1 minuut automatisch op het LPi systeem overschakelt.
die eerste minuut loopt ie zoals ik een CX ken, redelijk netjes. daarna loopt ze opeens merkbaar anders - zo strak en zuiver als een naaimachine !!  echt een verschil !! 
dus dat verschil zal er bij een T2 ook zijn denk ik dan.

ik wil ook wel aan een modern motor management….....

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2011 11:06 AM
  [ # 431 ]

Injectie systeem waar ik ontstekings systeem zei. stop.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 november 2011 01:34 PM
  [ # 432 ]

ehhhhh ?  je verwoording is wat onduidelijk bogaard77.

maar ik denk dat je terecht doelt op mijn post, ik was ook wat onduidelijk.
bij mijn pa draait ie op gas via de nieuwe injectoren. die worden apart/modern aangestuurd.
het ontstekingsdeel is natief cq. origineel, dit niet overgezet (wat wel zou kunnen met dit systeem).

maar daar draait ie al een stuk mooier mee. met het verschil tov benzine en de oude/originele injectoren was ik al onder de indruk !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 november 2011 01:36 PM
  [ # 433 ]

je schrijft dubbel ontstekings systeem…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 november 2011 01:38 PM
  [ # 434 ]

VEMS kan ook op een carb zonder er een grote ingreep van te maken. Je bouwt je carb dan eigenlijk om naar een enkele itb. Het is alleen wel een beunoplossing. Je kan er natuurlijk wel voor kiezen alleen je ontsteking met een VEMS te regelen, daar valt al veel te winnen natuurlijk. Dat zijn wel dingen die je voor de hobby doet natuurlijk, niet omdat het allemaal zo goedkoop is.

Voor wat betreft citroen en originaliteit. Ik begrijp het nooit zo goed. Citroen zelf kan je er absoluut nooit van beschuldigen teveel met het verleden te zijn bezig geweest. Elk nieuw idee werd omhelsd, en alles wat oud was werd rukzichtloos er uit gegooid zonder ook maar enige terughoudendheid. Je zou dus best kunnen zeggen dat de originaliteits esprit bij citroen juist zit in het innoveren. Juist dat is wat mij in ieder geval zo aanspreekt aan het merk.

Ik heb gisteren de order aangenomen om een VEMS in een 25ie te zetten, dus dat is de volgende die aan de beurt is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 november 2011 02:06 PM
  [ # 435 ]

gaan we dat hier ook lezen in een apart draadje ??
zou leuk zijn.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
29 van de 43
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook