Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Bij het orienteren op een XM voor later heb ik al drie XM V6-en gezien waarbij de zijkant van voor tot achter gedeukt/geschraapt was. Een beetje veel werk om te herstellen, alhoewel ze alle drie nog wel rijdend waren.
Is een XM eigenlijk wel geschikt voor een 3.0 V6 of ligt het aan de bestuurders?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
komt door Diravi, het stuur komt altijd automatisch terug in de rechtuitstand.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Willem schreef:komt door Diravi, het stuur komt altijd automatisch terug in de rechtuitstand.
Dus je vliegt altijd de bocht uit?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
wel als je in een bocht het stuur los laat
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Als ik een redelijk snelle bocht doorga, zoals afrit op de snelweg etc en ik rijd met 70-80 dan kan ik het stuur vrijwel loslaten, dan houdt de auto zelf zijn stuur ‘vast’ totdat we weer uit de bocht zijn en ik weer rechtuit ga sturen…...
Weer leuk extra’tje van mijn auto toevallig?
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Als ik dat doe, dan moet ik vantevoren een plaatsje in het ziekenhuis reserveren
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ik wist wel dat de Boonacker nog wat andere leuke extra’s had
Waar zou dit door komen?
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
En dat terwijl de V6 juist toch een van de beste stuurbekrachtiging heeft las ik weer ergens in een test…
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
ja, lekker licht bij parkeren en zwaar als je hard gaat.
Alleen zit er absoluut geen gevoel in
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ben toch wel benieuwd naar het “stuur los kunnen laten” verschijnsel bij die van mij eigenlijk. Iemand een idee?
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat je diravi niet goed meer is.
de sm ( ook diravi) gaat in de bocht als je het stuur loslaat ook onmiddelijk weer echtuit sturen. Het kost overigens geen kracht om de auto in de bocht te houden, maar dat heeft de DS bijvoorbeeld ook al.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Mms oke, het enige wat ik weet ten behoeve van de diravi, is dat er een lek in het stuurhuis zit…..
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik heb heeeeeel misschien nog een stuurhuis over. Zoals het er nu uitziet, is het een slangetje dat lekt
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ehhh
als je zo een xm koopt waar moet je op letten en welk type moet je persee niet kopen??
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Staat van onderhoud is het belangrijkste.
Hydrauliek mag niet lekken, moet snel omhoog komen en moet ook lekker veren.
Kortom een XM (geld voor alle types) moet lekker rijden, doet hij dat niet, dan kan je hem beter laten staan.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Re: ehhh
Jf schreef:als je zo een xm koopt waar moet je op letten en welk type moet je persee niet kopen??
http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=1133&highlight=aankoop+xm