2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
verschil tussen 1.4RE en 1.4i?
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 07 december 2005 11:36 PM
  [ # 16 ]

Re: verschil tussen 1.4RE en 1.4i?

Baldert schreef:
mpostma schreef:

Ik hoor ook verhalen van sommigen die claimen 1 op 16 of beter te halen met een 1400.

Mijn 1400 rijdt 1 : 11 als ik 150-160 rij
1 : 12 bij normaal gebruik (voornamelijk stad)
1 : 14 a 1 : 15 op vakanties (met langere stukken)
en ik heb inderdaad de 1 : 16 al meerdere keren (gemeten over 1 tank, dat wel) gehaald. Beste was 1 : 16,4 waar merkwaardig genoeg ruim 2 uur filerijden bij in zat…

klopt, dat lukte mij ook met mijn nix

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 december 2005 11:45 PM
  [ # 17 ]

Re: verschil tussen 1.4RE en 1.4i?

hel1 schreef:
Baldert schreef:
mpostma schreef:

Ik hoor ook verhalen van sommigen die claimen 1 op 16 of beter te halen met een 1400.

Mijn 1400 rijdt 1 : 11 als ik 150-160 rij
1 : 12 bij normaal gebruik (voornamelijk stad)
1 : 14 a 1 : 15 op vakanties (met langere stukken)
en ik heb inderdaad de 1 : 16 al meerdere keren (gemeten over 1 tank, dat wel) gehaald. Beste was 1 : 16,4 waar merkwaardig genoeg ruim 2 uur filerijden bij in zat…

klopt, dat lukte mij ook met mijn nix

Ik heb een keer een tank het nieuwe rijden uitgeprobeerd: 1 op 12. Toen een tank gewoon doorgereden (harder en feller dootrekken en niet zo zeuren over de topsnelheid) 1 op 13. DAarna weer een keer 1 op 12. Dus ik weet het niet meer… Sad

Ik wil mijn turbodiesel gemaakt hebben!!!!  Daarmee haal je nog gewoon lekker 1 op 16 als je met de duiters meerijdt op de autobahn in Duitsland Razz

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 08 december 2005 12:52 AM
  [ # 18 ]

Zoals al eerder gezegd:
1.4 RE kan een 150 motor hebben, achterovergekanteld 1.4 blokje met distributiekettingen. Rauwe loop, veel herrie, weinig modern, altijd carb+handchoke!
14 RE kan ook een TU blok hebben (of heet ‘ie dan TE?). Je hebt een Carburateurversie en een injectieversie. Voor dagelijks gebruik zou ik gewoon niet twijfelen en een injectiemotor nemen!

Probeer de onderhoudshistorie van de auto te achterhalen! Bij een TU blok is de koppakking redelijk gevoelig. Deze lekt vaak naar buiten aan de distributiekant van het blok, voor op de hoek (links als je van voor naar achterkant kijkt) Let hierop!!!

Verder: Rijden met beide auto’s is de beste tip denk ik! Succes!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 01:44 AM
  [ # 19 ]
kakanox schreef:

Verder, met een TU 1.4: WARMRIJDEN IS BELANGRIJK!!

OH?? DAt doe ik meetal alleen met de turbodiesel. Die 14 moet zich niet aanstellen Wink

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 08 december 2005 01:45 AM
  [ # 20 ]

Aan de andere kant, een 1.4i zonder lekke kop heb je ook voor een kratje buckler…  Confused

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 01:46 AM
  [ # 21 ]
voge schreef:

Aan de andere kant, een 1.4i zonder lekke kop heb je ook voor een kratje buckler…  Confused

Is die buckler zo duur tegenwoordig?

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 08 december 2005 01:55 AM
  [ # 22 ]

Moet je importeren hè!!  Wink

(Lang leve Youp!!!!)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 02:01 AM
  [ # 23 ]

Very Happy

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 december 2005 02:28 AM
  [ # 24 ]
voge schreef:

Zoals al eerder gezegd:
1.4 RE kan een 150 motor hebben, achterovergekanteld 1.4 blokje met distributiekettingen. Rauwe loop, veel herrie, weinig modern, altijd carb+handchoke!
14 RE kan ook een TU blok hebben (of heet ‘ie dan TE?). Je hebt een Carburateurversie en een injectieversie. Voor dagelijks gebruik zou ik gewoon niet twijfelen en een injectiemotor nemen!

Probeer de onderhoudshistorie van de auto te achterhalen! Bij een TU blok is de koppakking redelijk gevoelig. Deze lekt vaak naar buiten aan de distributiekant van het blok, voor op de hoek (links als je van voor naar achterkant kijkt) Let hierop!!!

Verder: Rijden met beide auto’s is de beste tip denk ik! Succes!

Kweenie, maar een goede carb is als je het mij vraagt minder storingsgevoelig dan zo’n monopoint injectiesysteem. Er kan wel wat aan kapot maar het is vaak eenvoudiger te traceren en je zit niet tegen allerlei vage lampjes aan te kijken.

Koppakking die lekt is vaak ook verantwoordelijk voor olie in de koelvloeistof; op zich niet fataal maar het kan je een beste bos slangen kosten want die lusten geen olie.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 december 2005 02:31 AM
  [ # 25 ]
karel schreef:

Kweenie, maar een goede carb is als je het mij vraagt minder storingsgevoelig dan zo’n monopoint injectiesysteem. Er kan wel wat aan kapot maar het is vaak eenvoudiger te traceren en je zit niet tegen allerlei vage lampjes aan te kijken.

Sja, ik prefereer zelf injectie omdat ik het lekkerder vind rijden. Injectie heeft wel meer componenten die kapot kunnen. De Bosch monopoint is gelukkig verder behoorlijk betrouwbaar. Maarja, kapot kan het allemaal (en het gaat ook allemaal wel eens kapot).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 december 2005 02:54 AM
  [ # 26 ]

Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 december 2005 08:28 PM
  [ # 27 ]
ZX1.4i schreef:

Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.

wil je meer vermogen dan zal ik de injectie nemen die heeft standaard al 7 pk meer Laughing

maar idd een Carb kan je meer zelf aan stellen dus beter op te voeren aan de andere kant een injectie stelt zich zelf Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 08 december 2005 10:31 PM
  [ # 28 ]
McDean schreef:
ZX1.4i schreef:

Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.

wil je meer vermogen dan zal ik de injectie nemen die heeft standaard al 7 pk meer Laughing

maar idd een Carb kan je meer zelf aan stellen dus beter op te voeren aan de andere kant een injectie stelt zich zelf Wink

Als je sneller wilt zou ik zowieso ook geen 1400 nemen maar een 1900 blok.

Rien

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 december 2005 10:53 PM
  [ # 29 ]

indeed Laughing

maar ik vind mijn blokkie rustiger lopen dan die van mijn broer Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook