Sleutelen!
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 07:35 PM

Bij een GS kun overal zo goed bij! Rolling Eyes  Wink

http://www.gs-gsa.org/?p=race2

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 09:05 PM
  [ # 1 ]


blijkbaar een probleempje met de hyrdaulica, gezien de stutting met wielen?

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 09:07 PM
  [ # 2 ]

Ik weet niet hoor!? Maar volgens mij is het rechtervoorwiel eraf. Shocked

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 09:09 PM
  [ # 3 ]

heb ik ook gezien ondertussen, maar misschien was de stutting er eerst?

- hoe hebben ze anders het wiel eraf gehaald?

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 10:27 PM
  [ # 4 ]

GS in hoge stand, paar res. wielen eronder, GS laten zakken en wiel er afhalen. Wink

Daar kun je met een Eend alleen maar van dromen hè! Twisted Evil  Wink

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 10:35 PM
  [ # 5 ]

ahja, tuurlijk:D

daar kan ik alleen maar van dromen…
maar dromen is leuk, dus is het niet erg…

ooit zet ik een eenden koets op M35 onderstel,
dan zal je wel anders piepen!  Twisted Evil

grapjuh,
want een eend is een eend omdat hij een eenden chassis heeft…

kon een GS ook niet op 3 wielen rijden?
ik dacht van wel…
een DS in ieder geval wel!

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 10:38 PM
  [ # 6 ]

Het is maar goed dat het een grapje is (die M35). Dat zou doodzonde zijn van zo’n wankelauto. Ik heb zelf een wankelmotor gehad, een Suzuki RE-5. Een hele fijne motor.

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 10:44 PM
  [ # 7 ]

auto’s op die manier aantasten is werkelijk zonde…
ik wist niet dat suzuki wankels heeft gemaakt?

nooit last gehad met de dichtingen?

gelukkig heeft mazda dat probleem nu onder controle…

spijtig natuurlijk, dat het zo laat gebeurd,
een CX met wankel, zoals ze bedoeld was, lijkt me wel iets Very Happy

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 10:54 PM
  [ # 8 ]
rocco schreef:

nooit last gehad met de dichtingen?

Ik zelf niet, en het valt over het geheel wel mee. Over het hydroveersysteem van Citroën zeggen ze ook dat dat altijd problemen geeft.

Ik denk alleen dat, als Suzuki (en anderen buiten Mazda) er tijd en geld waren blijven steken, wankelmotoren eerder op een goed en betrouwbaar niveau waren gekomen. (Dat heeft Mazda een aantal jaren geleden in de 24h du Mans wel bewezen en Norton in de F1 voor motoren)

Overigens Suzuki was niet de enige motorfabrikant. Ook; OCR-VanVeen, Norton, Yamaha (prototype), Honda (prototype), Hercules,...

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 08 september 2003 11:08 PM
  [ # 9 ]
rocco schreef:

kon een GS ook niet op 3 wielen rijden?
ik dacht van wel…
een DS in ieder geval wel!

ik heb uit nood wel eens daadwerkelijk op 3 wielen moeten rijden met een ds, en ik kan je vertellen dat dit idd prima gaat. eerst is het ff met de billen knijpen, want je hebt het dan wel gehoord dat het kan, maar om het nou zelf te doen. je merkt er eigenlijk bijna nix van, alleen bochtjes naar rechts als je links achter eraf hebt gehaald en andersom natuurlijk kun je ietsje minder hard nemen.

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 08 september 2003 11:11 PM
  [ # 10 ]

Och,...Gilles Villeneuve kon het eind jaren zeventig in een Ferrari F1 ook een aantal ronden op Zandvoort.

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 september 2003 07:40 PM
  [ # 11 ]

Kunnen we proberen met Renn’s onderdelenhoop. Mocht hij hem aan de praat krijgen.

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 09 september 2003 08:04 PM
  [ # 12 ]

je kan het heel simpel testen door er gewoon 1 achterwiel af te halen en de auto in hoge rijstand te zetten. je laat de krik rustig zakken en je kijkt of ie blijft staan op 3 wielen. zo ja, ga je wat extra gewicht op de wielloze kant zetten en kijken of je er flink op kunt drukken, kan dit, dan kun je voorzichtig een stukje gaan rijden.

we willen wel foto’s he !!  ik heb wel webspace voor een kort filmpje als bewijs Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook