Das balen idd. Daar zou ik ook niet vrolijk van worden!
Dat lijkt me toch een heel goede reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever
jev schreef:Dat lijkt me toch een heel goede reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever
En dat is exact wat er gaat gebeuren
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Wat zuur! Als ze mij in zo’n ding zouden zetten zou dat ook serieus reden zijn om van werkgever te wisselen, vrije keuze van auto is echt een vereiste indien er een leaseauto in het pakket zit.
nvm
jasper85 schreef:Vrije keuze van auto is echt een vereiste, indien er een leaseauto in het pakket zit.
Inderdaad, anders rijd je geheid in een VAG product
Na een week Ds3 rijden kan ik zeggen dat het goed bevalt en dat ik binnekort wat foto’s zal posten
Mooie auto ook die nieuwe A1 Sportback. Maar toch zou ik op mijn leeftijd niet in deze tijden met een benzine auto willen rijden, plus nog eens wegenbelasting erbovenop en natuurlijk een audi prijskaartje. M
Vandaag eens een proefritje gemaakt met de e-HDI (rijd zelf een THP maar mijn betere helft is toe aan een nieuwe leasert). Ik vond het maar een mixed bag.
Positief: start/stop systeem (werkt stukken beter dan verwacht), in de stad rap zat en stil genoeg.
Op de snelweg toch wel andere koek: versnellen op oprit naar de snelweg en tussenacceleraties zijn zelfs voor een diesel niet van deze tijd. Alsof je uit moet stappen en aan moet duwen, zo voelt dat stuk tussen 80 en 120. Zit je even achter een vrachtwagen en denk je dat het gat op de linkerbaan wel groot genoeg is, dan gebeurt er toch griezelig weinig als je het gaspedaal indrukt. Ook irritant: versnellen op de cruise-control is gewoon eng traag (ding werkt niet in de 3, da’s ook niet handig!).
Nee, dit gaat ‘t niet worden denk ik, het is toch te veel een muesli-wagentje. Volgende week maar eens de DS4 uitproberen (geen diesel), dan maar geen prive-kilometers.
Je bent te verpest door je THP
Over het algemeen is de E-Hdi echt niet heel traag te noemen, vooral accelereren van dus 80 naar 120 gaat gewoon redelijk.
Okee, voor het fijne had hij 100, 110 pktjes gewoon moeten hebben, maar dat is dus niet het geval.
Blijft een ECO wagen, anders moet je naar de 110pk diesel kijken. Die zal het al een stuk beter weer doen.
de DS3, 10x liever dan de Mito (behoorlijke turbo lag vond ik en echt een traktor geluid), of de Polo slowmotion ( niet eens in gereden. 75pk. pff).
Eens met Marien: in het kader van appels en peren past met name een vergelijk met alle 14% wagens. Uitgezonderd wellicht de Tesla en Prius (ziet er niet uit maar acceleerte wel aardig) is de DS3 e-hdi verreweg de beste optie.
Dat gezegd hebbende: je moet er natuurlijk wel aan kunnen wennen. Mij is dat ondanks een verleden met grotere voitures met meer vermogen (Espace, Xsara Picasso en Volvo s70) prima gelukt. Probeer het niet als een straf te zien maar als een blitse maar niet al te snelle manier om van A naar B te komen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Maak een proefrit in een VAG (diesel) product met 14% bijtelling en daarna nogmaals in de eHDI.
Zeer waarschijnlijk zal je mening dan toch wel iets bijgesteld worden.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 482
Geregistreerd: 02-05-2011
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
jev schreef:Ook irritant: versnellen op de cruise-control is gewoon eng traag
als je nou de cc-knop lang ingedrukt had gehouden,schiet hij met stappen van 5km/u omhoog…en dan is die toch goed rap.
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
@ Scottie: he?
Ik kom vanuit een Seat Ibiza 1.2 ecomotive, 26.000 km mee gereden en van armoede ingeruild opd e DS3 E-Hdi. Mening hoef ik dus zeker niet bij te stellen:
VAG 14% diesel bromt en vibreert
Als Jev al denkt stil te staan bij invoegen, dan rijdt hij (spreekwoordelijk gezien dan) achteruit in een VAG 1.2 diesel
Kwalittatief heb ik minder op te merken bij de DS3 dan bij de Seat. Bijd e DS3 een paar kleine dingen, bij de Seat een paar keer gehad dat de turbo uitviel/niet meedeed, 1 keer terwijl er een vrachtwagen aan kwam denderen.
Olieverbruik: bij DS3 na 15.000 km nog op niveau, bij Seat 1.2 tdi binnen de 10.000 km al een volle liter erbij (!)
Maar: dit is mijn verhaal/ervaring ben reuze benieuwd welke positieve elementen jij onderscheid aan de VAG 14% diesel, baseer jij je reactie op een proefrit of heb je er ook een tijdje van mogen genieten?
Nou ja, genieten….
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Thierry, je interpreteert zijn post verkeerd. Hij bedoelt dat als je een VAG-koffiemolen gereden hebt dat je de e-HDI hoger inschat. Maar vanuit een THP is een e-HDI natuurlijk langzaam…
Ik mis ook wel iets vermogen, dat heb ik al eerder geschreven. De e-HDI mist gewoon net de “punch” die ik met mijn 110pk wel had. Maar goed, het verbruik is stukken minder. Das wel weer goed!
De e-HDI nodigt niet uit tot racen, prima zat, doe ik dat niet Gebruik ik daarvoor mijn 2.0i vtec Honda wel