Even een vraag over de werking van de ontwaseming van de voorruit met climate control:
Wanneer ik bij mijn phase 1 bij koude start de schakelaar op de voorruit zette met ventilator in auto stand ging de ventilator een aantal minuten volop blazen en zwakte dan af naar een normaal geregeld niveau, hierbij is nog nooit de airco functie vanzelf aangesprongen in 6 jaar tijd.
In mijn phase 2 springt wel gelijk de airco aan wanneer ik de knop op de voorruit draai (met blower op auto stand) maar de ventilator springt niet aan op max, draait gewoon erg zachtjes, waardoor er nog niet snel een zichtbaar resultaat optreedt, ook na minuten rijden niet. Natuurlijk kan ik de blower zelf hoog zetten, dit werkt prima, lijkt me dus niet dat er een probleem is met de ventilator, maar ik vind dit nogal een apart verschil.
Ik vroeg me af wat jullie ervaringen hiermee zijn?
Groet
John
Bij mij hetzelfde.
Zo gauw ik de keuze knop bij het wegrijden op ontwaseming zet gaat de airco ook meedraaien.
Dit gebeurt ook als ik de fan snelheid handmatig bedien.
Ik kan hem wel gelijk uitzetten en blijft dan ook uit.
Bij mij hetzelfde.
Zo gauw ik de keuze knop bij het wegrijden op ontwaseming zet gaat de airco ook meedraaien.
Dit gebeurt ook als ik de fan snelheid handmatig bedien.
Ik kan hem wel gelijk uitzetten en blijft dan ook uit.
naar boven…
Bij mij ook zo als hierboven
klopt ja, die airco slaat aan, kan ik ook terugvinden in het boekje, en wel zo prettig voor effectieve ontwaseming.
Waar ik nieuwsgierig naar ben, is wat de blower in de auto stand doet, volgens mij zou deze dan tegelijkertijd dat de airco aanspringt flink moeten gaan blazen, maar dat gebeurd bij mij dus niet
Nou, na een koud nachtje waarin de ruiten dichtgevroren waren, en het display 1 graad aangaf sprong de ventilator wel gelijk op max blazen toen ik de knop op ontwasemen draaide, en in de avond idem. Het wel of niet hard draaien van de ventilator zal wel afhangen van de buitentemp. denk ik.
Tja, die phase 1 van me had die geen buitentemp meter, en zal daarom wel altijd hard gedraaid hebben bij het ontwasemen. Ik moet nog wennen aan een auto die gedeeltelijk voor mij denk
Totaal aantal Berichten: 816
- Xsara diffrence 2
dat maakte ik vanavond dus ook mee stand op ontwasemen en huh had ik de airco nou aangezet ? werkt bij dus ook zo al had ik zelf de stand van de blower hoger gezet dat wel .
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Ja, knop op vooruit = airco die aanslaat.
werking blower in autostand op dat moment blijft me verbazen, als het heel koud is dan slaat deze volledig aan, wat ik ook verwacht. Maar als het niet zo koud is, en wel heel vochtig dan duurt het te lang voordat de blower flink gaat draaien. Beetje een misser, want dan is het juist heel hard nodig om de voorruit droog te krijgen.
Gelukkig heb ik nog een handje om de blower tot max op te schroeven.