35 van de 207
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 14 oktober 2011 08:24 PM
  [ # 511 ]
waterman schreef:

Waarom mis je die? Je hebt toch een originele auto? Die auto was toch compleet?

Jij hebt ook een zeer goed geheugen zeg.( dit vindt ik dus wel leuk dat sommige mensen echt bewust lezen en nog onthouden ook.
Maar indd dat heb ik gezegt ,maar juist dat dingetje met de bovenkant waar de radio in past is er niet,deze is ooit verbouwd naar een type later met de radio naar voren.maar morgen effe bellen en het moet gek zijn dat die er niet is.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 14 oktober 2011 09:22 PM
  [ # 512 ]

Frank, die strips heb ik nog. In het draadje over mijn 1976’er Super heb ik er melding van gemaakt dat ik het interieur uit een Pallas in Zuid-Frankrijk ben wezen halen. De deurpanelen en de geflockte delen onder het dashboard heb ik gehouden, het meeste andere is al weg. Die strips schenk ik je graag!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 oktober 2011 01:50 AM
  [ # 513 ]

Goede nacht,

Graag heb ik nog graag even een reactie,
Zoals waterman al schreef ,” ik dacht dat jij een complete auto had gekocht”
Dit zijn exact de woorden die ik ooit heb geschreven,maar er zaten dus twee aanhalings tekens tussen voor mij.
Dat wil zeggen ,dat ik dus een aantal onderdelen mis,waarvan ik wist dat ze er niet bij zaten.
Maar dat de garagehouder ze wel had( zij die) .
Dit wil zeggen ,alles wat ik nog te kort kwam kon ik bij hem verkrijgen.
En die strip was ook nog een miscommunicatie.hij dacht een andere
Dus misschien vraag ik nog wel om een dienst?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 oktober 2011 01:53 AM
  [ # 514 ]

Goede nacht,

Kan draadje niet vinden. 1976’er Super

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 15 oktober 2011 10:57 AM
  [ # 515 ]

Hier komt het bewuste interieur voor het eerst ter sprake…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 15 oktober 2011 11:24 PM
  [ # 516 ]

Dit is de strip bovenlangs het handschoenenkastje en de radio:

Als dit de juiste is, dan stuur me maar even een PM met je adres!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 november 2011 11:30 PM
  [ # 517 ]

goede avond.

Eindelijk weer eens tijd om verder te gaan met alle dingen die nodig zijn voor mijn dame.
De draadboom ligt al weer enige tijd op zolder,en dus begonnen met mijn engels wiel.
deze is nu bijna klaar en het functioneerd ook nog.
Morgen nog een paar verstevegingen er in lassen en hij is klaar om geschilderd te worden en voor gebruik.
Morgen maar eens naar borculo (JP zijn dame bekijken)en dan meteen een plaat carroserie staal meenemen.
en dan lekker verder met de A stijl.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20111104221051?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 04 november 2011 11:59 PM
  [ # 518 ]

Knap hoor een engels wiel altijd handig, en succes met de restauratie.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2011 11:01 PM
  [ # 519 ]

goede avond

eindelijk mijn schijfjes binnen.
en deze wou ik graag monteren.
ik had bij het cafe op de hoek van hier al een balletje op gegooid,maar…..
nu heb ik de gehele wielnaaf uit elkaar gehad,en moet deze dus op nieuw weer op bouwen.
dus je hebt een wielnaaf,lager erin boutjes erin (moet hier ergens vet of koper vet tussen)
dat je je wiel lager moet vetten snap ik.
ik had al vernomen dat er geen vet tussen het wiel lager en de remschijf mocht,(in het cafe dus)
waarom weet driver D.
het handrem gebeuren moet daar nog ergens vet tussen?
om straks mijn aandrijf assen te plaatsen is het dan genoeg om alleen de onderste draagarm los te maken?
bedankt tot zo ver.


https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20111118214127?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2011 11:10 PM
  [ # 520 ]
F.SvM schreef:

het handrem gebeuren moet daar nog ergens vet tussen?

Hoi Frank,

Het gaat gestaag zie ik!
Het handremmechanisme moet je eerst geheel loshalen (voor zover nog niet gedaan) en dan dat hele mechaniekje soepel maken en overal de scharnierpunten invetten met bijv. kopervet. Het is heel belangrijk voor de (blijvende) werking van dat systeem dat alles goed soepel en gangbaar is! Alleen dat valt hij goed af te stellen en werkt hij straks ook echt.

Het afstellen gaat met de excentrische bout en dus niet door aan de moertjes onderaan de kabel te draaien zoals sommigen blijkbaar denken als ik weleens zie hoe ver die uiteinden uitsteken (tegen de binnenkant van de velg of tegen de plakloodjes aan soms)  hmz

F.SvM schreef:

om straks mijn aandrijf assen te plaatsen is het dan genoeg om alleen de onderste draagarm los te maken?

Klopt, de bovenste draagarm hoeft daar niet persé (weer) voor los inderdaad.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 november 2011 11:13 PM
  [ # 521 ]

Ik weet het ff niet meer zeker maar moet ook niet die korte stabilisatiestang los of moest die al los om de onderste draagarm los te krijgen? kan me herrineren dat ik enorm heb liggen pielen om as hier langs te krijgen.

Verder gaat ie lekker zo te zien.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2011 11:18 PM
  [ # 522 ]


zoals je ziet is mijn handrem meganiekje als nieuw (uit elkaar geweest gestraald en nieuws verzonken
en de afstelling snap ik zo ongeveer,maar aan welk boutje doe ik vet en waar niet.
en inderdaad de laatste tijd, weinig tijd.
maar er komt weer meer tijd aan.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2011 11:19 PM
  [ # 523 ]
Mark Gielen schreef:

Ik weet het ff niet meer zeker maar moet ook niet die korte stabilisatiestang los of moest die al los om de onderste draagarm los te krijgen? kan me herrineren dat ik enorm heb liggen pielen om as hier langs te krijgen.

Verder gaat ie lekker zo te zien.

Mark

volgens mij wel.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2011 11:22 PM
  [ # 524 ]

hangt van het bouwjaar af. soms gaat het wel zonder die verbindingsstang los te maken, soms niet….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 18 november 2011 11:26 PM
  [ # 525 ]
F.SvM schreef:

maar aan welk boutje doe ik vet en waar niet.

O bedoel je dat.
Vet aan alle scharnierpunten en geen vet aan de excentrische bout, want die mag na het stellen niet meer verdraaien uiteraard!

Schitterend zeg, alles gestraald. Lijkt wel nieuw inderdaad. Top!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
35 van de 207
« Eerste  < Vorige 33 34 35 36 37 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook