Re: verschil tussen 1.4RE en 1.4i?
Baldert schreef:mpostma schreef:Ik hoor ook verhalen van sommigen die claimen 1 op 16 of beter te halen met een 1400.
Mijn 1400 rijdt 1 : 11 als ik 150-160 rij
1 : 12 bij normaal gebruik (voornamelijk stad)
1 : 14 a 1 : 15 op vakanties (met langere stukken)
en ik heb inderdaad de 1 : 16 al meerdere keren (gemeten over 1 tank, dat wel) gehaald. Beste was 1 : 16,4 waar merkwaardig genoeg ruim 2 uur filerijden bij in zat…
klopt, dat lukte mij ook met mijn nix
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Re: verschil tussen 1.4RE en 1.4i?
hel1 schreef:Baldert schreef:mpostma schreef:Ik hoor ook verhalen van sommigen die claimen 1 op 16 of beter te halen met een 1400.
Mijn 1400 rijdt 1 : 11 als ik 150-160 rij
1 : 12 bij normaal gebruik (voornamelijk stad)
1 : 14 a 1 : 15 op vakanties (met langere stukken)
en ik heb inderdaad de 1 : 16 al meerdere keren (gemeten over 1 tank, dat wel) gehaald. Beste was 1 : 16,4 waar merkwaardig genoeg ruim 2 uur filerijden bij in zat…klopt, dat lukte mij ook met mijn nix
Ik heb een keer een tank het nieuwe rijden uitgeprobeerd: 1 op 12. Toen een tank gewoon doorgereden (harder en feller dootrekken en niet zo zeuren over de topsnelheid) 1 op 13. DAarna weer een keer 1 op 12. Dus ik weet het niet meer…
Ik wil mijn turbodiesel gemaakt hebben!!!! Daarmee haal je nog gewoon lekker 1 op 16 als je met de duiters meerijdt op de autobahn in Duitsland
Zoals al eerder gezegd:
1.4 RE kan een 150 motor hebben, achterovergekanteld 1.4 blokje met distributiekettingen. Rauwe loop, veel herrie, weinig modern, altijd carb+handchoke!
14 RE kan ook een TU blok hebben (of heet ‘ie dan TE?). Je hebt een Carburateurversie en een injectieversie. Voor dagelijks gebruik zou ik gewoon niet twijfelen en een injectiemotor nemen!
Probeer de onderhoudshistorie van de auto te achterhalen! Bij een TU blok is de koppakking redelijk gevoelig. Deze lekt vaak naar buiten aan de distributiekant van het blok, voor op de hoek (links als je van voor naar achterkant kijkt) Let hierop!!!
Verder: Rijden met beide auto’s is de beste tip denk ik! Succes!
kakanox schreef:
Verder, met een TU 1.4: WARMRIJDEN IS BELANGRIJK!!
OH?? DAt doe ik meetal alleen met de turbodiesel. Die 14 moet zich niet aanstellen
Aan de andere kant, een 1.4i zonder lekke kop heb je ook voor een kratje buckler…
voge schreef:Aan de andere kant, een 1.4i zonder lekke kop heb je ook voor een kratje buckler…
Is die buckler zo duur tegenwoordig?
Moet je importeren hè!!
(Lang leve Youp!!!!)
voge schreef:Zoals al eerder gezegd:
1.4 RE kan een 150 motor hebben, achterovergekanteld 1.4 blokje met distributiekettingen. Rauwe loop, veel herrie, weinig modern, altijd carb+handchoke!
14 RE kan ook een TU blok hebben (of heet ‘ie dan TE?). Je hebt een Carburateurversie en een injectieversie. Voor dagelijks gebruik zou ik gewoon niet twijfelen en een injectiemotor nemen!Probeer de onderhoudshistorie van de auto te achterhalen! Bij een TU blok is de koppakking redelijk gevoelig. Deze lekt vaak naar buiten aan de distributiekant van het blok, voor op de hoek (links als je van voor naar achterkant kijkt) Let hierop!!!
Verder: Rijden met beide auto’s is de beste tip denk ik! Succes!
Kweenie, maar een goede carb is als je het mij vraagt minder storingsgevoelig dan zo’n monopoint injectiesysteem. Er kan wel wat aan kapot maar het is vaak eenvoudiger te traceren en je zit niet tegen allerlei vage lampjes aan te kijken.
Koppakking die lekt is vaak ook verantwoordelijk voor olie in de koelvloeistof; op zich niet fataal maar het kan je een beste bos slangen kosten want die lusten geen olie.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Kweenie, maar een goede carb is als je het mij vraagt minder storingsgevoelig dan zo’n monopoint injectiesysteem. Er kan wel wat aan kapot maar het is vaak eenvoudiger te traceren en je zit niet tegen allerlei vage lampjes aan te kijken.
Sja, ik prefereer zelf injectie omdat ik het lekkerder vind rijden. Injectie heeft wel meer componenten die kapot kunnen. De Bosch monopoint is gelukkig verder behoorlijk betrouwbaar. Maarja, kapot kan het allemaal (en het gaat ook allemaal wel eens kapot).
Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ZX1.4i schreef:Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.
wil je meer vermogen dan zal ik de injectie nemen die heeft standaard al 7 pk meer
maar idd een Carb kan je meer zelf aan stellen dus beter op te voeren aan de andere kant een injectie stelt zich zelf
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
McDean schreef:ZX1.4i schreef:Ik ben ook een groot voorstander van injectie, 1.4i is een zuinige en ongecompliceerde motor. Als je wil gaan spelen met opvoeren en zo voor meer vermogen, dan is een carb. absoluut aan te raden.
wil je meer vermogen dan zal ik de injectie nemen die heeft standaard al 7 pk meer
maar idd een Carb kan je meer zelf aan stellen dus beter op te voeren aan de andere kant een injectie stelt zich zelf
Als je sneller wilt zou ik zowieso ook geen 1400 nemen maar een 1900 blok.
Rien
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
indeed
maar ik vind mijn blokkie rustiger lopen dan die van mijn broer
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!