Benzine filter kost niks zowat… en dat is echt een klusje wat iedereen kan. Er vanuit gaande dat je ongeveer hetzelfde blok hebt…
Je staat voor de auto, motorkap open en je ziet in het midden de carb zitten. Dan zit er naast de carb een filter. Die zit in het aanvoerslangetje vanaf de benzine pomp naar de carb.
Vervolgens zit er vlak voor de radiateur ergens eentje bij mij en als je onder de auto staat zie je er nog eentje aan de rechterkant in de buurt van het wiel.
Idd marten, je laat het weereens duizelen. Denk niet dat iemand nog echt wijs kan uit dit topic. Een beetje overzicht houden zou niet gek zijn. (ik ben weer bot, hoewel ik weet dat je alles lief bedoeld )
Het benzinefilter zit bij een BX volgens mij helemaal rechtscahter onder de auto, in de buurt van het rechterwachterwiel….
Harm schreef:Het benzinefilter zit bij een BX volgens mij helemaal rechtscahter onder de auto, in de buurt van het rechterwachterwiel….
Ligt maar net aan de uitvoering, injectie of carburateur of diesel Ik denk dat Caro aardig in de buurt zit. Alleen dat wiel he (tis geen Visa )
@Caro: op afstand diagnosticeren van vage symptomen IS tamelijk hopeloos: zie deze chaos.
ik zal ff een apart topic openen over benzinefilters…
nou ja, in iedergeval heb ik zaterdag nog heeel wat te doen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik weet hoe een benzine filter van een BX 1400i eruit ziet en die zit namelijk achter rechter voor scherm…
Zoiets kan ik niet vinden bij mijn auto dus neem aan bij Eef dan ook niet (zelfde blok) wel zit er een klein filtertje idd achter de carb…..
ps heb nog steeds geen andwoord op de vraag:
Kan Eef wat met de dynamo die ik nog heb liggen waarvan ik niet wat wat voorn 1 het is?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ik weet hoe een benzine filter van een BX 1400i eruit ziet en die zit namelijk achter rechter voor scherm…
Da’s toch een koolstoffilter ofzo? Niet het echte benzinefilter dat je af en toe eens moet vervangen?
McDean schreef:ik weet hoe een benzine filter van een BX 1400i eruit ziet en die zit namelijk achter rechter voor scherm…
Zoiets kan ik niet vinden bij mijn auto dus neem aan bij Eef dan ook niet (zelfde blok) wel zit er een klein filtertje idd achter de carb…..
ps heb nog steeds geen andwoord op de vraag:
Kan Eef wat met de dynamo die ik nog heb liggen waarvan ik niet wat wat voorn 1 het is?
nou jij weet waar die zit:P kom hem maar even aanwijzen
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik vind goed
kan je meteen kijken bij mij waar dat slangetje aan moet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
zit er niet op de carb een eletriesche stationair sproeier ?
(ziet er uit als een messing cylindertje met 1 stekkertje )
Als je nu een slechte aarde verbinding van je accu naar het chassis /blok hebt verklaard dat het probleem van moeilijk stationair lopen en zeker bij extra stroom verbruik.
Leg gewoon eens een extra aard kabel van je accu naar je chassis en maakt de stekker verbinding van de sproeier schoon (als die er zit)
Slangetje van je vervroeger zit op het metalen pijpje op de vervroeger en aan de anderekant op het pijpje op je carb huis net boven het spruitstuk vaak zit daar een stukje slang waar het bewuste slangetjs ingestoken is .Vervroeger kun je testen door aan het slangetje te zuigen en luisteren of je toerental veranderd, gebeurt er niks dan is het slangetje lek of je membraam gescheurd, nog een tip , hoe ziet je luchtfilter er uit ?
MVG; Eric
ericbx schreef:zit er niet op de carb een eletriesche stationair sproeier ?
(ziet er uit als een messing cylindertje met 1 stekkertje )
Als je nu een slechte aarde verbinding van je accu naar het chassis /blok hebt verklaard dat het probleem van moeilijk stationair lopen en zeker bij extra stroom verbruik.
Leg gewoon eens een extra aard kabel van je accu naar je chassis en maakt de stekker verbinding van de sproeier schoon (als die er zit)
MVG; Eric
Die zit erop ja, aan de rechterkant als je voor de auto staat en naar achter kijkt. Schoonblazen van dit sproeiertje kan ook geen kwaad!
Even terugkomen op het dynamo verhaal:
Als je auto stationair draait en je zet alle verbruikers aan, zal het toerental altijd omlaag gaan! Als de motor dus al slecht loopt, en het toerental gaat omlaag doordat jij je koelbox op standje 83 zet, zal ‘ie daardoor afslaan. Don’t blame the dynamo!!
(ik zeg niet dat er niets mis mee is, maar het bovenstaande zou ik zeker eens in overweging nemen)
Harm schreef:ik weet hoe een benzine filter van een BX 1400i eruit ziet en die zit namelijk achter rechter voor scherm…
Da’s toch een koolstoffilter ofzo? Niet het echte benzinefilter dat je af en toe eens moet vervangen?
Dat zit zeker NIET op een 14 E ut 1987 en is ook geen filter… HEt is een absorbtievat dat benzinedampen opneemt uit de tank en deze afgeeft aan de motor als deze niet stationair draait.
Als ik Evelien zou zijn denk ik dat ik hardstikke gek werd van al dat gegis. Er werd nog gesproken of een TU motor module past bij deze motor. Interessante vraag.. maar ik weet t nog niet. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet.. Meja, in het ergste geval kost het je een module, een hall sensor (deze zit in de stroomverdeler) en een bobine. Beetje zonde dus.
mpostma schreef:Er werd nog gesproken of een TU motor module past bij deze motor.
Waarom zou je dat proberen als ze van een 150 motor ook nog goed te vinden zijn?? (ik heb er ook al twee gevonden immers)
voge schreef:mpostma schreef:Er werd nog gesproken of een TU motor module past bij deze motor.
Waarom zou je dat proberen als ze van een 150 motor ook nog goed te vinden zijn?? (ik heb er ook al twee gevonden immers)
Da’s waar.. Maar het leek me wel een boeiend gedachten experiment. En als McDEan nog een module had liggen van een 14 TU.. dan is het natuurlijk helemaal makkelijk als je het zo kan omwisselen.
Prik en test…. Niet starten? Terugprikken—> test klaar! (toch?)