Vanaf Maart `94 worden er 2 types sensoren gebruikt.
De Bendix(1000-1400 Ohm) en de Bendix/Siemens(2200-3200 Ohm) .
Of de laatste dezelfde is als de Teves weet ik niet, vermoed van wel.
Zoals je ziet kun je die niet uitwisselen , vindt je computer niet fijn
Is er uit zagen geen optie ? als je de rest toch weggooit?
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is theoretisch een optie. Het zal wel een aardige zaagklus worden. Dik en hard staal en dan ook nog net niet de sensor raken. Als de rest niet lukt is dat misschien wel iets voor in de Kerstvakantie. Tot die tijd kan ik prima met een ABS-storing rijden.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:Matthijs309 schreef:Busje Freeze & Release zou misshcien helpen.. daarmee maak je het spul zo koud dat het krimpt/losschrikt.
Bij de Brezan o.id. neem ik aan?
Yep
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Alles (behalve ABS-sensor) weer gemonteerd vanavond, en een stukje gaan rijden. De eerste paar honderd meter genieten, daarna weer een reuteltje voorin. Klinkt anders dan voor de operatie, maar wel weer alleen bij het rechtuit rijden en een bocht naar rechts. Bij een bocht naar links weer stil.
Wat kan dat zijn?
Oh ja, bij het verwisselen van de fusee kwam de aandrijfas er een beetje uit, en verloor ik dus wat olie. Hooguit 100 ml schat ik. Hoe kritisch is dat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Gewoon bijvullen, zoveel zit er niet in. Je verliest ook al genoeg tijdens t rijden en dan wordt je marge steeds kleiner..
hoe is de speling op deze fusee dan? Is niet je aandrijfas gaar?
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Matthijs309 schreef:Gewoon bijvullen, zoveel zit er niet in. Je verliest ook al genoeg tijdens t rijden en dan wordt je marge steeds kleiner..
hoe is de speling op deze fusee dan?
Geen idee, natuurlijk vergeten te controleren na montage.
Is niet je aandrijfas gaar?
Geen idee, hoe klinkt dat? Hoor je dat ook bij het loslaten van het gaspedaal?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Geen speling op de fusee. Zal wel de aandrijfas zijn dan. Heeft iemand nog een linker aandrijfas voor een V6 serie II liggen? Dit is dezelfde voor:
ZPJ
ZPJ4
2.5TD
Allemaal met handbak (MG-bak)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een aandrijfas hoor je alleen in een scherpe bocht als je hem gaat belasten. Niet als je rechtdoor gaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
OK, kan ik weer iets uitsluiten. Enig idee waar ik het dan moet zoeken?
Kan een beetje te weinig bakolie dit veroorzaken? En dan bedoel ik niet dat ik heel lang met te weinig olie gereden, maar ik ben wat verloren bij het vervangen van de fusee, en heb dit nog niet aangevuld.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, dat kan ik van achter een PC niet echt zeggen. Heb je die grote naafmoer wel écht GOED vastgezet? En dan dus écht goed? Fusee-speling controleren doe je met de auto drukloos. Dus, auto op krik, pootje plaatsen, systeem in laagste stand, dan wachten tot ie z’n wieltjes intrekt, en dan speling voelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Naafmoer heb ik 200Nm aangehaald. Verder gaat mijn momentsleutel niet. Maar volgens WPH zou dat 320 moeten zijn. Daar is misschien nog wat winst te halen.
Speling heb ik niet met de auto drukloos getest, zal ik doen.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Bendix sensor vóór heb ik als het goed is nog wel liggen. Zonder stekker dan wel, dus dat wordt solderen.
Check ook ff of die veerpoten die Matthijs nog heeft liggen, compleet met sensor zijn. Als je misschien toch weer een andere fusee eronder moet hangen…
Succes!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Grote naafmoer nu écht GOED vastgezet, ik kon nog ongeveer een kwart slag maken.
Volledig drukloos de speling nogmaals gecontroleerd, niets, nada, nakkes.
Het gereutel blijft. Rechtdoor en rechtsaf steeds even hard, niet dat het erger wordt bij een scherpere bocht. Zodra ik maar een heel klein beetje naar links stuur is het meteen helemaal weg.
Tot ongeveer 30 km/uur hoor je het (vrijwel) niet, daarboven wel duidelijk. Gas geven, gas los of remmen maakt niets uit. Het is ook niet toerental afhankelijk.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Snap ik ook zo niet. Er loopt niets aan tegen de binnenkant van je velg mag ik aannemen. Heb je al geprobeerd de motor/wielen te laten draaien met de wielen van de grond en dus onbelast?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Net even met Matthijs309 een rondje gereden, en wat vanaf de bestuurdersstoel niet zo duidelijk was, is vanaf de passagiersstoel wel duidelijk, namelijk dat het geluid van rechts komt. Eerste analyse was tussenlager van de rechter aandrijfas. Wel raar dat dat precies op het moment optreedt, dat ik links een gaar wiellager heb vervangen. Later bedacht ik me dat ik 2 dagen geleden ook meteen maar even de zomerbanden voor winterbanden had vervangen. Misschien dat daar iets aanloopt of scheef zit of wat dan ook. Zou me wel bevreemden want vorig jaar nog zonder problemen mee gereden, en ieder wiel was gemerkt van welke plek die kwam, en op dezelfde plek weer terug gemonteerd. Wel weet ik nog van vorig jaar dat de loodjes van het balanceren maar nét langs de remklauw kunnen. Misschien dat door corrosie in het afgelopen halfjaar de loodjes nog iets meer naar binnen gedrukt zijn en nu wel aanlopen.
Voordat ik me met aandrijfassen ga bezig houden, ga ik in ieder geval eerst weer even de zomerbanden er op zetten en kijken hoe het dan is.
Volg je hart, gebruik je hoofd.