Totaal aantal Berichten: 32
- C4 (2004-heden) C4II THP 155 EGS Exclusive
Ik zag op Navteq.com dat er voor de RT6 kaart updates 2011/2012 beschikbaar zijn in ieder geval voor de peugeot 508.
Bij citroen zie ik alleen nog maar de flitspalen,ik hoop dat ze voor citroen ook zsm beschikbaar komen.
quido schreef:Ik zag op Navteq.com dat er voor de RT6 kaart updates 2011/2012 beschikbaar zijn in ieder geval voor de peugeot 508.
Bij citroen zie ik alleen nog maar de flitspalen,ik hoop dat ze voor citroen ook zsm beschikbaar komen.
Van Citroen Nederland bericht ontvangen dat de kaartupdate 2011/2012 voor eMyway in het 1ste kwartaal 2012 beschikbaar komt.
C4 1.6VTI Exclusive + navigatie + Denon geluidssysteem, gris shark
Totaal aantal Berichten: 30
- DS 4 THP 200 Sport Chic
Afgelopen vrijdag heb ik via de officiële Citroënwebsite met daarop de link naar Navteq de flitspalenservice gedownload en geinstalleerd. Dat ging overigens probleemloos (en dat voor een digibeet). Na installatie gelijk maar de proef op de som genomen. En ja hoor, het werkte, maar wat mij dus opviel is het volgende: Het scherm geeft feiloos weer, waar een flitspaal staat (conform de waarschuwingspiepjes vooraf bij nadering en het afmeldingspiepje bij het verlaten van de gevarenzone). Het betreft hier de gewone snelheids en roodlichtpalen binnen de bebouwdekom en provincialewegen. Maar welke hij niet aangeeft zijn de portalen boven de snelweg. Voorbeeld: Op de A12 traject Gouda-Utrecht en omgekeerd wemelt het van de flitspalen (overigens wel zichtbaar op mijn oude vertrouwde Garmin apparatuur) maar er volgt geen indicatie of waarschuwingspiep op de Citroën navigatie. Heb ik een download met een gigantische bug of heb ik bij de instellingen iets niet aangevinkt ? Vooralsnog kan ik het niet ontdekken. Ik heb de zaak zo ingesteld dat hij altijd dient te waarschuwen, dus niet alleen bij navigatie. Herkent iemand dit probleem ?
Citroën DS4 - THP 200 Sport Chic
Hetzelfde heb ik bij de “Flitsers” voor de RT4.
Daarop heb ik de officiële versie geïnstalleerd, maar de trajectcontroles op de A12 bij Utrecht worden daar niet mee weergegeven.
Op het C5 Forum heb ik een handleiding gemaakt hoe je de DB kunt aanpassen en er dan de NL gegevens van SCDB in kunt zetten.
Die geven wat meer weer, ook het eea van de eerder genoemde trajectcontrole, maar het is verre van perfect.
Wetende dat die trajectcontrole er is, heb ik die aanpassing weer ongedaan gemaakt, omdat ik te veel last had van signaleringen van flitsers die niet op m’n route zaten.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 196
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Via de site van Navteq zijn voor de C4II geen risicozones meer te koop. Voor de Peugeot 508 met hetzelfde navi systeem echter nog wel. Bij de Peugeot afdeling is zelfs een bestand te krijgen om de risicozones helemaal van de navi af te halen. Zie link:
http://peugeot.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-PeugeotEMEA-Site/en_GB/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=.80KCghBr9YAAAE0PSs6BKly&ShowAllProducts=YES&ShowAllCategories=YES&PersistNavigationMenu=YES
Nu kan ik al een tijdje geen flitspalen updaten (de voortgangsbalk loopt vol en blijft daar hangen).
Is er iemand met het update probleem die de flitspalen met het Peugeot tooltje heeft verwijderd, en daarna geprobeerd of de flitspalen weer up te daten zijn?
Omdat ik in een leaseauto rijd wil ik zelf niet teveel knoeien met de systemen van de auto.
De reden voor dat tijdelijk niet beschikbaar zijn van de “flitsers” is de nieuwe franse wetgeving die het gebruik ervan verbiedt.
Zie het MyWay draadje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1569155/, met een link naar http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=9532
Groet,
JW
- C2 1.4 Attraction
Maar waarom zijn ze dan nog wel voor het franse zustermerk te krijgen?
Ik vermoed dat je, als je ‘m werkelijk wilt kopen, vast zult lopen…..
In Frankrijk heeft PSA een blokkade gezet op de “flitsers”, zolang die aanpassing niet gedaan is.
En dat zal nog wel een paar weken duren, zo kun je in dat draadje op het C5-Forum lezen.
Groet,
JW
- C2 1.4 Attraction
Met je verhaal van het C5 forum erbij, is mogelijk te verklaren dat je bij de Peugeot sectie van Navteq een (gratis) bestand kunt downloaden om alle flitsers te verwijderen.
Het bestand dat je kunt kopen, bevat al geen franse flitsers meer, zoals je hieronder kunt lezen
In compliance with local legislation, the Peugeot Alert Zone Database includes risk areas or speed cameras and traffic light cameras in the following countries: Andorra, Austria, Belgium, Czech Republic Finland, Italy, Poland, Norway, Slovenia, Sweden, Spain, The Netherlands, United Kingdom.
Inderdaad, Frankrijk is vooralsnog uit dat bestand verdwenen….
Groet,
JW
Wat nu te doen als je binnenkort naar Frankrijk gaat en je de flitspalen in Frankrijk er op hebt staan. Zijn deze apart te verwijderen?
Is het mogelijk een optie om uit het originele bestand op de USB stick de map 002 (Frankrijk) te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren?
C4 1.6VTI Exclusive + navigatie + Denon geluidssysteem, gris shark
Ja, dat kan, geen probleem als je het zó doet via USB.
Diegenen die de “flitsers” via een CD geladen hebben, hebben het lastiger….
Groet,
JW
- C2 1.4 Attraction
Op de Navteq site is het flitspaalverwijdertooltje (dat eerder voor de Peug 508 bestond) te dowloaden, en ook de nieuwe flitsers voor januari (zonder Frankrijk).
Dat verwijdertooltje is gratis.
Maar daarmee verwijder je in een keer alle flitsers, ook die van de Benelux.
Die nieuwe CD met flitsers, daar staan die van de Benelux wél op.
Maar daar moet je gewoon voor betalen.
Groet,
JW
- C2 1.4 Attraction
Er zijn al verschillende mensen die de update naar versie 2.1.10GR5 van de RT6 zelf gedaan hebben, maar zijn er ook mensen die deze update via de dealer hebben gekregen?