

Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
Garage Nijkamp heeft altijd mijn CX onderhouden, tot ik ineens voor een dichte deur stond, volgens de buren was hij falliet gegaan, meer weet ik ook niet
groet Jacques





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Martinbap schreef:deze zijn dan wel niet belastingvrij en met de huidige regelgeving gaan ze dat ook niet worden.
http://link.marktplaats.nl/502754287
http://link.marktplaats.nl/499651983
Maar je bent handig en hebt de juiste opleidingBij de weg, ik woon niet ver van je school vandaan en ben bezig met het opknappen van een TRS
Kijk ook op dit draadje: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213408/
Regelgeving gaat weer veranderen. Ze worden allemaal bij 30 jaar belastingvrij op de toeslag voor diesel of lpg na.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Er komt een overgansregeling weet niet precies hoe het is maar in iedergeval gunstig voor cx’en en bx’en.
Balen van Nijkamp, hij was altijd wel handig, je moest alleen wel geduld hebben.
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic
jantje1948 schreef:
Regelgeving gaat weer veranderen. Ze worden allemaal bij 30 jaar belastingvrij op de toeslag voor diesel of lpg na.
Waar heb je die “nieuwe regelgeving” vandaan ???? kon alleen dit (huidige versie) vinden…....
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=79
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dussssssssss….
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/209699/
Wel een beetje bijblijven hoor is al oud nieuws
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
http://www.oldtimernieuws.nl/2011/11/17/vrijstelling-belasting-oldtimer-vanaf-30-jaar-door-tweede-kamer/
http://www.amklassiek.nl/belastingvrijstelling-oldtimers/30410/
Doneer, zo blijven we draaien!
Met dank aan waterman
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Aah 18 november,.....dat is vers nieuws
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zeg Glopper, is het je wel eens opgevallen dat een van jouw docenten regelmatig met een DS of GS naar de HAN komt? Zeer enthousiast Citroen rijder, doet alles zelf aan z’n auto’s en ook actief op dit forum. Zou je ook eens mee kunnen praten. In Arnhem noord zit garage Melchert - heeft de nodige ervaring met de CX (en XM en DS).
En verder: verkijk je niet op het onderhoud van een CX. Met jouw opleiding kun je waarschijnlijk veel - zo niet alles - zelf, maar dan kost het zo nu en dan wel tijd. Voor wie minder handig is, kost het geld.
De zuinigste versies zijn de latere 2.0 en 2.2. Reflex of Athena in de versie met glimmende stalen bumpers, RE of TRS in de versie met kunstof bumper. Maar ‘t allerbelangrijkste is dat je er eentje vindt die niet te veel roest heeft en geen onderhoudsachterstand heeft. Succes!


Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
Ja ik weet dat er een docent is met een ds, daar heb ik voor de zomer contact mee gehad toen ik nog het idee had om een ds te kopen. Bedankt voor de info die je geeft maar heb al begrepen dat yeen CX per jaar veel geld kost. Een bx daarentegen veel minder. Wat mijn vader ook al zei: hoe groter de citroen hoe duurder je onderhoud
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Daar zit iets in - maar in de loop der jaren wordt het langzaamaan wel beter. Mijn CX blijkt in ieder geval een stuk minder onderhoudsgevoelig (zowel techniek als roest) dan de DS die ik hiervoor had. Eentje waar niet al te veel onder kap zit (geen airco en geen turbo) is in elk geval minder lastig om aan te werken.
De BX zou een slimme keuze zijn - maar die rijdt toch iets minder als een klasieke Citroen. De GS heeft dat dan weer wel - maar die heeft dan weer heel eigen aandachtspunten bij het onderhoud. Tja.






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
al die overwegingen…..
heb je er al in eentje (mee) gereden ? best leuk
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
cx25gtit2 schreef:
heb je er al in eentje (mee) gereden ? best leuk
De mijne is op het moment verre van perfect, maar woon niet ver van de HAN, als hij zin heeft mag tie gerust langs komen.


Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
Ik wil Glopper eigenlijk even geruststellen over de onderhoudkosten van een CX. Ik rijd al sind 1988 een CX toen een CX weliswaar een ongewone auto was, maar toch een gebruiksvoorwerp, geen hobby auto.
Als zodanig heb ik er ook altijd mee gereden en met mijn huidige CX25GTI automaat, 1986 rijd ik nu bijna 9 jaar. In die jaren zijn de voorbollen vervangen, homokineethoezen, handremkabels, radiateur, dynamo en flexibele uitlaatpijp, meestal in combinatie met de APK. Bij de laatste APK zijn de achterremmen gereviseerd en de hydraulische leidingen ontroest Gemiddeld over die jaren, denk ik dat ik ongeveer 300 euro per jaar aan kosten heb, dat vind ik heel acceptabel.
Cosmetisch is er weinig aan gedaan, geen tijd en minder belangrijk voor mij dan de technische staat.
groet Jacques






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
defize schreef:In die jaren zijn de voorbollen vervangen, homokineethoezen, handremkabels, radiateur, dynamo en flexibele uitlaatpijp, meestal in combinatie met de APK. Bij de laatste APK zijn de achterremmen gereviseerd en de hydraulische leidingen ontroest
Maar wat als je dat hele lijstje nog moet afwerken voordat de auto überhaupt voor ‘t eerst door de APK moet??
Op zich vind ik het mooi dat je laat zien dat het ook anders kan. Dat een CX niet duur in onderhoud hoeft te zijn en dat (of omdat) sommige dingen zich verdeeld over de jaren kunnen voordoen, zodat de kosten - per onderhoudsbeurt - beperkt blijven. En natuurlijk is dat mogelijk. Als je geluk hebt.
Maar bedenk wel, dat jouw auto waarschijnlijk in redelijk goede staat was toen je ‘m kocht. En dat dit jaaaren geleden was, toen de CX nog relatief nieuw was en nog maar juist tweedehands geworden.
Maar aangezien het aanschafbudget van de TS 1000 euro bedraagt, betwijfel ik of je voor die centen een CX gaat vinden waarbij niet ineens dat hele rijtje dient te worden afgewerkt.
Zelfs al zou je al die dingen zelf kunnen, zijn de onderdelen niet bijster goedkoop, zoals reeds eerder genoemd werd.
Mijn advies is dus: Doorsparen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 15-09-2010
- DS 3 1.6 VTi So Chic
tsja dat sparen is het hem juist. En heb meerdere malen gehoord dat ik met mijn budget beter een CX kan laten staan en voor een BX moet gaan.
Eerst ga ik over een maand of 2 maar een nieuwe camera kopen, heb nu de oude camera van mijn vader en die is gewoon net té oud. De Citroën die er ongetwijfeld gaat komen, wat het ook moge zijn komt er al duurt het nog een jaar.
Ik ga graag in op de uitnodiging van Martinbap!
Peugeot 206 1.6 16V QuickSilver - Citroën DS3 1.6 VTI So Chic