Ben ik weer. Ik heb een ingebouwd navigatie systeem met kleurenscherm. Werkt perfect! Duidelijke instructies, radio wordt ge-mute tijdens de instructies. Ook goede instructies op het scherm.
Heb ik nog wel een vraagje. Ik heb mijn C5 tweede hands gekocht bij een bedrijf die oude lease auto’s verkoopt. De orginele software CD is niet bij de auto geleverd. Is er iemand die voor mij een kopietje kan maken? Verder heb ik alleen de kaart van de benelux. Heeft er iemand meer kaarten…..? :
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
JA, C5. Maar ik rijdt (als het mooi weer) is nog volop met de DS.
Op marktplaats.nl worden regelmatig kopieeen aangeboden en op emule, en andere P2P netwerken heb ik ze ook gezien om te downloaden. Dat laatste kan echter wel effe duren voordat je alles binnen heb.
Ik heb het gevonden!! Het navigatie system in mijn C5 is van NavTech. Van de week heb ik een CD-ROM van het Philips Navigatie system CARIN geprobeerd, en ja hoor het werkt.
Het NavTech systeem is dus gewoon het CARIN systeem van Philips of VDO-Dayton. Nu weet ik naar welke CD-ROMs ik op zoek moet gaan.
Kijk wel uit met welke versie CD-Rom je erin doet. Ik heb weleens een gerucht gehoord dat als je bijvoorbeeld een nieuwere versie CD-rom erin doet, dan word de interne software ook ge-update. Met als resultaat dat de oude CD-rom niet meer werkt.
SMITSSAN,kijk ook eens bij http://www.navigatiehelpsite.nl en www.maktplaats.nl.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn navigatie systeem helemaal de weg kwijt was. Op het kaartje stond ik stil, terwijl ik toch zeker 80km/u reed. Het duurde wel 10 minuten voordat hij weer wist waar ik reed.
Weet iemand of er een software update voor de navigatie is? Hoe kan ik zien welke versie ik heb?
Ik heb het navigatie systeem met kleuren scherm (drie jaar oud).
smitssan schreef:Ik heb nu al een paar keer gehad dat mijn navigatie systeem helemaal de weg kwijt was. Op het kaartje stond ik stil, terwijl ik toch zeker 80km/u reed. Het duurde wel 10 minuten voordat hij weer wist waar ik reed.
Weet iemand of er een software update voor de navigatie is? Hoe kan ik zien welke versie ik heb?
Ik heb het navigatie systeem met kleuren scherm (drie jaar oud).
Ja dat kan je zien door fabrieksinstelling in te drukken en even de gegevens vergelijken met een update.
Ik heb voor de mijne een VDO Dayton dit jaar de nieuwste 4.9 update geinstalleerd.
Re: Navigatie
smitssan schreef:Ben ik weer. Ik heb een ingebouwd navigatie systeem met kleurenscherm. Werkt perfect! Duidelijke instructies, radio wordt ge-mute tijdens de instructies. Ook goede instructies op het scherm.
Heb ik nog wel een vraagje. Ik heb mijn C5 tweede hands gekocht bij een bedrijf die oude lease auto’s verkoopt. De orginele software CD is niet bij de auto geleverd. Is er iemand die voor mij een kopietje kan maken? Verder heb ik alleen de kaart van de benelux. Heeft er iemand meer kaarten…..? :
Link werkt niet (meer)...
Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996
Higgy schreef:Link werkt niet (meer)...
Probeer het nog eens,bij mij doet hij het wel.
Gewoon op het adres drukken niet over nemen want een fout en hij doet het niet.
Als er meer mensen problemen mee hebben hoor ik het graag dan haal ik hem eraf.
breakie schreef:
Ja dat kan je zien door fabrieksinstelling in te drukken en even de gegevens vergelijken met een update.
Ik heb voor de mijne een VDO Dayton dit jaar de nieuwste 4.9 update geinstalleerd.
Hoe moet ik de fabrieksinstelling indrukken???
Wij hebben ook net een Citroën C5 Break uit juli 2002 met ingebouwde navigatie en ik kreeg er een losse software-CD van VDO bij (versie 5.00) en in de speler zit een Benelux CD van Navtech 2001-2.
De software van VDO 5.00 lijkt me vrij nieuw als ik jou over 4.9 hoor praten, maar de Navtech 2001-2 lijkt me aan de oude kant….
Moet ik hier nu cd’s indoen van VDO of van Navtech, ik heb het nu over 2005 versies!
En heb ik dan automatisch de mogelijkheid om postcodes in te voeren als ik zo’n 2005 cd-rom koop???
Gr. Paul.
pch schreef:breakie schreef:
Ik heb voor de mijne een VDO Dayton dit jaar de nieuwste 4.9 update geinstalleerd.Hoe moet ik de fabrieksinstelling indrukken???
Wij hebben ook net een Citroën C5 Break uit juli 2002 met ingebouwde navigatie en ik kreeg er een losse software-CD van VDO bij (versie 5.00) en in de speler zit een Benelux CD van Navtech 2001-2.
De software van VDO 5.00 lijkt me vrij nieuw als ik jou over 4.9 hoor praten, maar de Navtech 2001-2 lijkt me aan de oude kant….
Moet ik hier nu cd’s indoen van VDO of van Navtech, ik heb het nu over 2005 versies!
En heb ik dan automatisch de mogelijkheid om postcodes in te voeren als ik zo’n 2005 cd-rom koop???Gr. Paul.
Als je een 4.9 update hebt kan je postcodes invoeren.
Instaleer je software cd-rom en klik op instellingen om te zien of het een 4.9 update of hoger is.
Lijkt mij als je VDO software hebt dat je er cd’s van Siemens VDO erin moet doen.
Iemand die je hier zeker mee verder kan helpen zonder verdere koop verplichting is Jos Merks van de firma Navco te Purmerend,e-mail adres .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken),hier kan je ook terecht voor software,reparatie en aankoop van komplete navigatiesystemen tot losse onderdelen van practisch alle merken en is ook in de avond en in het weekend bereikbaar.
ZX1.4i schreef:Kijk wel uit met welke versie CD-Rom je erin doet. Ik heb weleens een gerucht gehoord dat als je bijvoorbeeld een nieuwere versie CD-rom erin doet, dan word de interne software ook ge-update. Met als resultaat dat de oude CD-rom niet meer werkt.
Dit gaat op bij alpine, maar een systeem op VDO basis heeft hier geen last van
Ondanks navigatie de weg kwijt ?
Kijk dan op de Navigatie Multimedia Info Site.
breakie schreef:
Instaleer je software cd-rom en klik op instellingen om te zien of het een 4.9 update of hoger is.
Lijkt mij als je VDO software hebt dat je er cd’s van Siemens VDO erin moet doen.
Iemand die je hier zeker mee verder kan helpen zonder verdere koop verplichting is Jos Merks van de firma Navco te Purmerend,e-mail adres .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken),hier kan je ook terecht voor software,reparatie en aankoop van komplete navigatiesystemen tot losse onderdelen van practisch alle merken en is ook in de avond en in het weekend bereikbaar.
Hoi Breakie, inmiddels contact gehad met Navco, ik schijn een Benelux cd te kunnen kopen/gebruiken van TeleAtlas of van Navtech. Of er dan postcodes ingevoerd kunnen worden kon hij me niet vertellen, de systeemsoftware zal dan misschien geüpdated moeten worden want dat is speciale Citroën software (de versie VDO 5.00 die ik heb). Mijn dealer is nog aan het uitzoeken wat de laatste softwareversie is voor onze C5….
Mijn vraag nu aan jou: die 4.9 update waar je het over hebt, is dat ook speciale VDO Citroën C5 software en zou de mijne met 5.00 dan niet nieuwer zijn? Jij kunt wel postcodes invoeren?
Wat gebruik jij: TeleAtlas of Navtech?
Gr. Pch
pch schreef:breakie schreef:
Iemand die je hier zeker mee verder kan helpen zonder verdere koop verplichting is Jos Merks van de firma Navco te Purmerend,e-mail adres .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken),hier kan je ook terecht voor software,reparatie en aankoop van komplete navigatiesystemen tot losse onderdelen van practisch alle merken en is ook in de avond en in het weekend bereikbaar.Hoi Breakie, inmiddels contact gehad met Navco, ik schijn een Benelux cd te kunnen kopen/gebruiken van TeleAtlas of van Navtech. Of er dan postcodes ingevoerd kunnen worden kon hij me niet vertellen, de systeemsoftware zal dan misschien geüpdated moeten worden want dat is speciale Citroën software (de versie VDO 5.00 die ik heb). Mijn dealer is nog aan het uitzoeken wat de laatste softwareversie is voor onze C5….
Mijn vraag nu aan jou: die 4.9 update waar je het over hebt, is dat ook speciale VDO Citroën C5 software en zou de mijne met 5.00 dan niet nieuwer zijn? Jij kunt wel postcodes invoeren?
Wat gebruik jij: TeleAtlas of Navtech?Gr. Pch
Hallo Pch,
Mijn update is van VDOdayton en het is niet speciaal voor Citroen.
De jouwe zou uitgebreider en sneller kunnen zijn.
Ik gebruik als routeplanner een Benelux CD-rom van Teleatlas 2004/2005 met TMC mogelijkheid,deze is zoals erop staat voor het standaard geleverd navigatiesysteem van VDO voor BMW,Renault,Rover en Opel en ik heb deze gekocht bij Navco.
Als ik je E-mail adres heb dan wil ik wel proberen om een afdruk van de titel van deze CD-rom door te sturen.
PS. ik zag deze week op Marktplaats dat er twee setjes aangeboden werden.
MVG,Kees