Dat is de volgende stap, oftewel wat nog rest na restauratie chassis, revisie motor en techniek is de plaatwerkrestauratie. Daar komen bovengenoemde werkzaamheden uitgebreid aan bod.
En staat dat al gepland??
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Volgens mij mag dat niet; een oude plaat met een moderne letter-cijfercombinatie er op.
Ik rijd al jaren met ‘illegale’ blauwe nummerplaten: NL-61-HK. Met van die fraaie, plastic opliggende letters/cijfers die ik via via heb weten te scoren. Het grappige is dat ik jaar geleden werd aangehouden bij een grote verkeerscontrole waarbij alles werd gecontroleerd; uiteraard ook het kenteken en de kentekenplaten. Maar de agenten repten met geen woord over de blauwe platen…
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
rvdb20 schreef:En staat dat al gepland??
Alles op z’n tijd.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Afgelopen week was ze weer even bij DS Advies: kop natrekken.
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Toch fijn dat jij je camera bij je had
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Marcel Gosselink schreef:Met van die fraaie, plastic opliggende letters/cijfers die ik via via heb weten te scoren.
Die kan je gewoon bij de Brezan bestellen, hoor
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Cire schreef:Afgelopen week was ze weer even bij DS Advies: kop natrekken.
Dat klopt, naast het natrekken van de kop en het stellen der kleppen zijn er nog een paar kleine dingetjes gebeurd.
Het nieuwe thermostaatje is vervangen door weer een nieuwe. De eerste nieuwe leek niet helemaal door te hebben wat ‘ie moest doen. Nieuwe ruitewissers en de slangen van de ruitensproeier zijn vervangen. Kortom de dame is weer helemaal klaar om weer flink wat kilometers te gaan maken.
Zelfs dit soort onderhoudsklussen geeft nog geen garantie op een helemaal pechloos voortbestaan als dagelijkse DS rijder.
Kom gisteravond aan bij de auto in de parkeergarage, is het mooi groen gekleurd bij LA wiel. Zag er niet zo ernstig uit dat er niet meer mee te rijden viel. Het stukje Diemen—> Mijdrecht dan ook zonder vervelende voorvallen ( behalve de vaste file op de vluchtstrook voor afslag Vinkeveen ) volbracht.
s’ Avonds achterspatbord maar even gelicht. Het euvel bleek achter het schotje voor de hydrauliekleidingen te zitten. Daar waar je in de regel niet echt blij van. Maar goed de wartel op de aanvoer naar de hoogteregelaar lekte ietwat door. Met wat priegelwerk tussen de overige leidingen door is het gelukt om de wartel nog een klein slagje vaster te draaien. Voor zover ik kan beoordelen is dat afdoende geweest, ik laat geen groene vlekken meer achter.
Vandaag weer eens een ritje naar Zwolle gemaakt. Terug bij de afrit Hilversum, stuurt het wel ineens verdacht zwaar, eventjes verderp begint er wat te brommen rechtsvoor. Kortom ik mocht even aan de slag in het donker langs een Hilversumse stoep. Gelukkig duurt het met een DS nooit lang voor je weer verder kan rijden met vier volle banden op de auto en een lege onder de motorkap.
Zo je otootje houd je leven in ieder geval lekker afwisselend zo Misschien geniet ze van alle aandacht en kan ze er niet genoeg van krijgen
Maar nu gaat alles weer?? Geen LHM lekkages meer?
2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971
‘t Is weer eventjes geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Reden, er was niets spannends te melden. Maar daar is vorige week een eind aan gekomen. Vrijdagavond op weg naar Paradiso in Amsterdam voor een concert van De Dijk. Het was erg slecht weer en druk, dus stapvoets rijdend de stad in.
Tijdens het filerijden valt de radio af en toe uit, meestal als de ruitenwissers heen en weer gaan op de interval. Het duurt ff voordat het tot me doordringt dat m’n accu aan het leeglopen is. Alle overbodige stroomverbruikers uit, motor op toeren houden bij stilstand en bestemming gehaald.
Na het concert wilde de auto uiteraard niet meer starten. Accu zo goed als leeg. Met wat moeite een medeweggebruiker gevonden die zo vriendelijk was om me wat stroom te lenen. Kabels erop en starten. Verder zonder problemen naar huis gereden, de files waren om half 1 ‘s nachts wel opgelost.
Volgende dag maar eens aan het meten gegaan. Conclusie: accu ontlaadt als de motor minder dan 2000 toeren draait. Overleden dynamo, die is inmiddels vervangen door een nieuwe met geintegreerde regelaar. Ik kan weer vrolijk aansluiten in de file.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Erict schreef:‘t Is weer eventjes geleden dat ik wat van me heb laten horen.
Reden, er was niets spannends te melden. Maar daar is vorige week een eind aan gekomen. Vrijdagavond op weg naar Paradiso in Amsterdam voor een concert van De Dijk. Het was erg slecht weer en druk, dus stapvoets rijdend de stad in.
Tijdens het filerijden valt de radio af en toe uit, meestal als de ruitenwissers heen en weer gaan op de interval. Het duurt ff voordat het tot me doordringt dat m’n accu aan het leeglopen is. Alle overbodige stroomverbruikers uit, motor op toeren houden bij stilstand en bestemming gehaald.
Na het concert wilde de auto uiteraard niet meer starten. Accu zo goed als leeg. Met wat moeite een medeweggebruiker gevonden die zo vriendelijk was om me wat stroom te lenen. Kabels erop en starten. Verder zonder problemen naar huis gereden, de files waren om half 1 ‘s nachts wel opgelost.
Volgende dag maar eens aan het meten gegaan. Conclusie: accu ontlaadt als de motor minder dan 2000 toeren draait. Overleden dynamo, die is inmiddels vervangen door een nieuwe met geintegreerde regelaar. Ik kan weer vrolijk aansluiten in de file.
Wat leuk, ik was ook bij dat concert vond het echt goed, maar niet met de auto gekomen, gewoon op de fiets
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik begrijp dat je dagelijks in de DS rijdt, ook door het zout neem ik aan?
Hoe lang doe je dat al met deze auto? En hoe houd alles zich, met name qua roest.
Dat je je hier meer als je jaar niet meld lijkt in elk geval aan te geven dat je DS erg betrouwbaar is
Ik rijd sinds oktober 2007 dagelijks in deze auto.
De betrouwbaarheid van de DS is zeer groot gebleken. Dat is denk ik ook mede te danken aan het goede en grondige onderhoud dat er regelmatig aan de auto gebeurt. Al moet ik wel bekennen dat een kleine speurtocht naar een behoorlijke benzinegeur me deze week naar een lekke benzinepomp leidde. Voor nu heb ik de aanvoerslang even losgehaald van de pomp (en dichtgemaakt door er een bout in de te duwen en de slangklem weer aan te draaien), omdat de pomp ook door bleef lekken als de brandstofkeuze op ‘G’ stond. De benzinepomp wordt uiteraard binnenkort vervangen. Kan voor nu ff doorrijden op LPG.
Gisteren voor het eerst commentaar gekregen van oom agent op de illegale blauwe platen. Het bleef voor nu gelukkig bij een waarschuwing. Ik heb hem nog wel een compliment gegeven voor z’n grondige kennis van de regeling omtrent de nummerplaten. Hierop gaf z’n collega ruiterlijk toe dat hij hiervan niet op de hoogte was en dat dit waarschijnlijk ook voor veel andere politie agenten geldt.
Denk dat ik toch maar ff een YB nummer ga scoren binnenkort…....
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 05-01-2013
- C5 2.0 16V sedan caractiere
Ik heb de RDW een maandje terug gebeld over de blauwe platen en die geven aan dat ik ze gewoon mag voeren.
Had ze gebeld omdat bij de invoering van het nieuwe kenteken mijn auto geschorst was vanwege de restauratie.
Of heeft dit te maken dat jouw auto later is ingevoerd o.i.d.