Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik heb een aantal problemen met mijn C5 ik heb hem nu ongeveer 4 weken.
Het begon toen ik hem kocht dat de stuurbekracting geluid maakte het was nog niet heel erg dus het was me ook niet echt opgevallen. Alleen nu word het geluid steeds erger en is het echt een zoemende geluid en lijkt er af en toe wel wat gekraak in te zitten. Nou was mijn vriendin vanmorgen met de auto weg en nou viel het haar op dat je wat weerstand voelt tijdens het sturen als je begint een klein beetje weerstand en dan doet hij het gewoon alleen wel herrie en af en toe een lichte trilling in het stuur.
Nou heb ik net eens een goede blik onder de motorkap geworpen en wou ik kijken naar het peil van de LMH maar ik zag helemaal geen vloeistof zitten. Ik heb er nog een lamp opgezet maar ik zag helemaal nergens tot waar de vloeistof zat.
Toen ben ik verder gaan kijken en er loop vanaf het reservoir een dikke slang weg voor het motorblok voor en die was helemaal nat dus dat betekend lekkage:( toen keek ik bij de veerbol aan de bijrijderskant daar loopt een dikke slang weg naar een beugeltje waar nog 2 slangen op zitten en ook daar was het nat dus ook lekkage denk ik dan zo. Toen ben ik aan de andere kant gaan kijken en vanaf die veerbol loopt een slang weg naar beneden achter het motorblok en ook daar was het nat
De vering lijkt goed te functioneren hij gaat netjes omhoog en omlaag. Maar of het 100% werkt zoalas het hoort weet ik niet want dit is mijn eerste wagen met hydroactive vering. Wel is mij opgevallen dat de vering voor een stuk harder is als achter achter lijkt hij veel meer te veren als voor.
Ik heb deze auto bij de citroen dealer in uden gekocht. Ik heb er verder niet heel veel verstand van dus daarom ga ik vrijdag naar een andere garage die er een keer naar laten kijken en op papier laten zetten wat er allemaal mis is met de auto. Ik heb alleen garantie op de motor en de bak maar mij lijkt dat met zoveel problemen ze het toch wel voor mij op mogen lossen want deze gebreken waren er al toen ik de auto kocht dat kan niet anders!
Nou wou ik graag jullie mening hierover weten en jullie visie op de problemen wat het zou kunnen zijn.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Check eerst eens het LDS niveau ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1014
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik ben net even bij de dealer geweest om de LDS ‘even’ bij de laten vullen en er ging gewoon 2 liter in. Ervanuitgaande dat ze dit hebben nagekeken toen ik heb kocht 5 weken geleden is dat wel heel veel lekkage!:‘s maar of ze het echt nagekeken hebben niemand die het weet! Aankomende vrijdag terug en dan maar eens verder kijken.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003