Mijn aanjager van mijn Xantia was kapot hij bleef maar blazen, het leek wel of er een tornado onder mijn dashboard zat.
Nu bleek de transistoren op de verwarmingsmodule kapot te zijn.
Een nieuwe module kast rond de 150 euro, en een tweedehandse als je ze kan vinden rond de 85 euro.
Nu kreeg ik een tip om deze transistoren te vervangen, en dan moest ik deze vervangen voor de MJ11015 transistoren.
Ik heb dit gedaan, en hij werkt weer als nieuw.
En dit maar voor 7 euro bij conrad.
Totaal aantal Berichten: 73
Geregistreerd: 10-04-2006
- Xantia xantia 1.9SD
- Xantia 2.0 HDI break
En weer heel wat euro’s in de zak gehouden door het forum!
nu Xantia HDI break 10-2000 (117PK)orga 8705 KLH
voorheen Xantia 1.9D, ZX 1.9D, Visa 1.7RD, 205 1.8D, 306 1.9D break
Mooi te lezen. Bij mij gaat de aanjager soms kortstondig ineens hard blazen.
Vanuit stand 3 gaat de blower dan ineens naar maximaal en weer terug. Zou dit hetzelfde euvel kunnen zijn, of moet ik het zoeken in de contacten van de schuif?
Als ik de blower in stand 1 of 2 zet heb ik het namelijk niet.
Heb je ook een link voor me met meer info over dit op het forum?
Groetjes Rob
Met rotte vermogens transistors blijft ie in alle standen op standje “orkaan” staan. Ik heb de neiging te denken dat het ergens anders aan ligt.
Bij mijn Xantia uit ‘98 waren het de transistors, er klikt dan een relais (die hoor je ook als je zelf de blower op “max” zet) en dan begint het blazen.