Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Goedenavond
Heb een probleem met een AX 1.1 first
Hij had op de snelweg een koelslang stuk, en toen was de koppakking lek geraakt, was ook duidelijk te zien aan de oude pakking.
Toen heb ik het volgende gedaan/ vernieuwd:
(Auto op de brug gereden (liep beroerd en alleen met gas)
- koelslang
- koppakking
- kop laten vlakken ( was 0.15mm krom )
- distributieset
- kleppen stellen
- vloeistoffen
Toen ik klaar was, deed hij het niet meer. Er is benzine en er zijn vonken)
Toen compressie gemeten: cil 1: 10bar cil 2: 3bar cil 3 10bar cil 4: 0bar
Heeft er iemand ideeen of opties hoe ik aan compressie verlies kom? De motor is wel te heet geweest maargoed.
Heb ook de carterpan los geschroeft en in cil 4 remvloeistof gegoten maar het liep niet langs de zuiger naar bendeden.
B v d
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Is het onderblok vlak, de cylinderbussen zijn niet omhooggekomen?
Kleppen nog goed, kleptiming goed?
De druk wordt niet opgebouwd of de kop kan het niet vasthouden (klep lekt).
Mag aannemen dat de kop goed en op juiste moment is aangehaald?
‘Spirit of avant-garde’
Zou ook eerst de klepspeling nog eens bekijken, de kleppen zijn toch opnieuw ingeslepen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
- D-riem timing goed?
- Geen beschadgingen in de cylinderwand gezien?
- Kleppen krom?