Hoi
Bij onze Xantia break 2000 zat op de plaats van de hydractive bol een hele vreemde bol.
Namelijk een grote platte ook niet navulbaar.
Gelijk aan model C5 zo het lijkt.
Vreemd lijkt niet op een normale hydractive bol.
Heeft iemand dit ook of wie heeft er een verklaring voor.
Zal ook eens bij Citroen vragen
Kiwi
Xantia break 2,0i 16 v automaat 09-2000
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
foto? :photo
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
foto niet mogelijk
Althans nu
Bol lijkt op die van de c5.
Kiwi
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Hoi
Dat schijnt inderdaad zo te zijn.
Dus lijkt mij deze uitwisselbaar met de normale Xantia bol???
Scheelt in de prijs.
Of is dit niet mogelijk.
Kiwi
Citroen DS 5 Sport Chic hybride
Citroen Gsa C-matic Pallas 1980 48,000 km
Flyer S Tour high Speed e-bike
Lijkt me wel dat een xantia bol onder een xantia past ja
Sowieso zijn veerbollen uitwisselbaar van nagenoeg elk type citroen, verschillen zitten hem in de druk vd stikstof en de dempingselementen (soepeler, stugger)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Lijkt me wel dat een xantia bol onder een xantia past ja
Sowieso zijn veerbollen uitwisselbaar van nagenoeg elk type citroen, verschillen zitten hem in de druk vd stikstof en de dempingselementen (soepeler, stugger)
er passen toch geen xantia-bollen op een C5?
Het gaat over de anti-zinkbol.Waarom zou dat niet passen?
C5 werkt met synthetische vloeistof en Xantia met LHM. Ik had begrepen dat je dat volstrekt niet mag mengen. Misschien dat het rubber in die C5 bollen (schijven) veel veerdrankjes kan verdragen. Ik ben er niet gerust op. Waarom niet gewoon de originele Xantia hydractief bol monteren?
Lijkt me typisch een leuk vraagje voor Oldenhage.
oldenhage schreef:De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.
de chief had al gesproken…
En ik denk dat de c5 bollen wel lhm kunnen hebben, maar het systeem niet.
René van Maren schreef:oldenhage schreef:De bollen van de C5 zijn eerst getest onder de Xantia. Dus is waarschijnlijk gewoon een C5 bol.
de chief had al gesproken…
En ik denk dat de c5 bollen wel lhm kunnen hebben, maar het systeem niet.
Hehe ops: zomaar over het hoofd gezien. Maar goed, die C5 bollen moeten dan idd wel LHM proof zijn anders ging het niet goed.