Totaal aantal Berichten: 7581
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ooit - heel lang geleden toen ik nog jong was - werd het veel gedaan. Hup, met een spuit de hele onderkant van de auto. Belangrijkste nadeel: uiteindelijk komt het toch grotendeels op de straat en dus in het (grond)water. Niet doen. Helemaal eens met Ree: olie lever je in bij het depot.
Tja, je moet ook zoiezo niet alleen afgewerkte olie gebruiken. Dat blijft idd niet zitten en loopt weg.
Je moet het ook niet uitwendig op de bodem spuiten.Alleen in de holle ruimten. Wel eens een mengsel gemaakt van 50% olie met 50%ml?
Dat is na 24 uur uitgehard tot een plakkerige substantie die niet meer lekt of weg kan vloeien en blijft dus zitten waar het zit. Als het erin gaat is het wel heel dun waardoor het goed overal tussen kan gaan zitten. Ook moet je zoiets natuurlijk niet op de straat doen maar in de garage met div opvangbakjes of kranten eronder en dan een nachtje laten drogen. Tot slot, al die andere middelen voor holle ruimten zijn in het begin ook dun vloeibaar en lekken ook zo weer naar buiten ‘‘op de straat’’ en in het grondwater als je dit buiten doet. ook die moet je binnen aanbrengen en eerst laten drogen. Maargoed..Ik gebruik het olie/ml mengsel ook al een poos niet meer, vooral omdat de middelen die je er tegenwoordig voor kan kopen makkelijker in het gebruik zijn in zo,n spuitbus.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Antiroest spul..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Dat spul is echt niet goedkoop.
Ik blijf lekker owatrol icm Waxoyl of dinitrol voor de holle ruimten gebruiken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb ook altijd een blikje Owatrol. En een spuitbusje of twee met dunne en dikke tectyl of zoiets. Prima spul om snel even iets aan te pakken op het moment dat je het ziet. Een kwast Owatrol over een lakbeschadeging en het is gestabiliseerd tot het moment dat ik tijd heb om er echt iets aan te doen.
Ik heb een bus Fertan, da’s een roestomzetter. In principe moet je dit aanbrengen en nabehandelen met epoxyprimer maar ik heb op m’n Daihatsu eerst alleen wat Fertan gedaan, gewoon met een kwast op het blank geborstelde staal.
Zonder nabehandelen zit dit er nu alweer een paar maanden op, roest niet verder
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb ik ook - mooi spul. Maar ‘t is toch slim om daar iets overheen te zetten voor de winter. Bijvoorbeeld een likje Owatrol. Of desnoods (blanke) tectyl. Fertan zet de roest wel om maar sluit de boel niet af.