1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Onstekingsproblemen
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 18 november 2011 11:55 AM

De c-matic heeft kuren.
Ik verdenk nu de plaat waar de ontstekingsmodule op gemonteerd zit. Misschien zit er een bult roest achter, waardoor het slecht contact maakt en waardoor de vonk minder is.

Al vervangen: Bougies / kabels / rotor / kap / condensator / puntjes. Tijdstip afgesteld.

Sowieso, en nu met de kou extra is het drama. Eergister uit mijn slaapdienst ben ik een uur lang aan het prutsen geweest om hem aan de gang te krijgen. (Onder genot van mijn cliënten)

Als ik die plaat achter de module ontroest, waarmee moet ik het daarna behandelen? Met kopervet op de koets schroeven en de module -koud- erop?

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 18 november 2011 11:57 AM
  [ # 1 ]

Tip voor de koeling/verwarming.
Een grilhoes van een GS dichttapen en die achter de grille van een GSA monteren. Helemaal dicht en lekker warm!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 12:14 PM
  [ # 2 ]

De module moet goed contact maken met het aluminium anders fikt ie uit! je kan er warmte gelijdende pasta tussen smeren.

Pas je op dat je tape/hoes niet de fan ingezogen wordt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 18 november 2011 12:16 PM
  [ # 3 ]

Okee, en wat tussen het aluminium en de koets?
Of zit dat koud op elkaar?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 12:19 PM
  [ # 4 ]

beetje kopervet kan geen kwaad!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 18 november 2011 02:06 PM
  [ # 5 ]

heb je de module zelf wel bekeken. Een euvel is nog wel eens oxidatie van de aansluitpennen van de module zelf. Roest achter de aluminiumplaat is niet direct een probleem. Tussen de module en plaat gewoon goed schoonmaken en zorg voor een goede aansluiting tussen de twee onderdelen. Als het goed is wordt de module via de aansluitkabels geaard. Loop evt. deze ook nog even na.

teveel citroenen

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 18 november 2011 04:25 PM
  [ # 6 ]

oeps

Als je twee GSA’s hebt, een met puntjes en een met een module, dan haal je wel es wat door elkaar.
De c-matic heeft puntjes, en dus geen module, heb de puntjes maar even gecontroleerd. Ze stonden veel te ruim. nu weer netjes 0.4mm. Starten en lopen

De elektronische ontsteking zit in de palllas, en die functioneert toch wat beter.

Dank voor het meedenken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2011 05:10 PM
  [ # 7 ]

4eyes HAHA

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 22 november 2011 10:31 AM
  [ # 8 ]

Okee de puntjes staan keurig afgesteld en afgelopen jaar is alles van de ontsteking vervangen.
De motor krijgt benzine, maar hij doet het niet.

De accu heb ik opnieuw opgeladen, maar hij doet het niet.

Ik zit te denken aan de conditie van de motor zelf.
De teller staat op 169.000km. Is het gebruikelijk dat rond deze standen de compressie zo’n beetje is verdwenen?
Helaas is aantrekken geen optie, ‘t is een c-matic.

Iemand ideeën?

Misschien kan een maat van mijn volgende week een keer compressie meten.
Hij staat nu zielig kletsnat voor de deur.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 november 2011 10:42 AM
  [ # 9 ]

draai er 4 nieuwe bougies in en kijk dan nog eens. 169k KM is niks voor deze blokkies!
Vonkt de bobine? vonkt de bougiekabel?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 22 november 2011 07:01 PM
  [ # 10 ]

Accu vol geladen, nieuwe NGK’s erin.
Al waren de vorige amper 5000 km oud, wel wat zwartig.

Flink doorstarten en hij na flink wat pruttel begon hij op 4 cilinders te lopen.

Klinkt niet zo overtuigd, alsof hij na een nacht koud staan weer niet aan de gang te krijgen is.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 november 2011 07:51 PM
  [ # 11 ]

hoe lang geleden heb je kleppen gesteld?

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 22 november 2011 08:16 PM
  [ # 12 ]

geen idee.

Heb ik zelfnog nooit gedaan, heb de auto nu zo’n 20.000 km

Kan dat een oorzaak zijn? Dan ga ik maar eens op zoek naar klepdekselpakkingen.
De onderste zal wel vrij lastig zijn. Op gevoel?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 22 november 2011 08:47 PM
  [ # 13 ]

Het kan prima met een voelertje, al is het wel even prutsen. De onderste klepdeksels liggen vol olie en om die goed te verwijderen moeten ze een rare draai tussen de bevestigingsbout en de uitlaat maken, waardoor zo goed als alles eruit loopt.
Voor het gemak heb ik het frame met de koplampen wel verwijderd.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 november 2011 11:17 PM
  [ # 14 ]

Vocht in de verdelerkap misschien…...

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 23 november 2011 07:20 PM
  [ # 15 ]

Als de kleppen open blijven staan heb je geen compressie meer.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook