Hallo,
de GS c-matic staat mank op de straat, rommelend geluid rechtsvoor, vanaf 50km/u.
wat kan daar rommelen ?? Wiellager ? Het komt voor wanneer ik gewoon rechtdoor rijd, dus niet bepaald in een bocht ofzo.
Of kan één van de zijden van de bak kapot gaan ?
Het was er ineens, kindjes naar school: alles ok
op de weg terug: kapot
Heeft er mischien nog iemand een c-matic liggen voor een GS ? Ik ben toch van plan deze eruit te halen en dan maar ineens te reviseren. Intussen wil ik er dus even een reserve-exemlpaar in.
Jef
Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Rommelend geluid kan ook wel eens binnenste tripode van aandrijfas zijn. Hoogte van de auto kan invloed hierop hebben. Ik zou de speling links en rechts eens vergelijken voor je met de bak aan de slag gaat.
Inderdaad, ik heb zaterdag de tripode van de DS vervangen, nadat toch wel duidelijk speling merkbaar was. Daarna geen speling meer.
Ik herinner me al die naaldlagertjes nog die ik bij elkaar heb geraapt voor de GS, wel een pak lastiger !
Moet ik de auto in een baalde stand zetten om de speling te checken ?
Totaal aantal Berichten: 280
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Hoe rechter de as (horizontaal), hoe beter voelbaar de speling. Wat ik ook zou doen, is rijdend de hoogteverstelling een centimetertje naar achter vasthouden (niet in de middelste stand, dat is mishandeling), en kijken of het geluid verandert. Als dat niet zo is, is het minder waarschijnlijk dat de as de oorzaak is. bij andere citroëns kun je de auto zo lager zetten, maar dat gaat niet bij de GS, helaas.