2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
sensoren toe aan vervanging ?
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 november 2011 12:02 AM
  [ # 16 ]

Toch was dat voor PSA een beslissing geweest om de ventilatoren van een TCT permanent te voeden Wink. Kennelijk koelt het toch wel iets, want Fransen zijn erg pragmatisch met hun beslissingen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 november 2011 01:29 AM
  [ # 17 ]

JP, obv je screenprint, en mijn geneuzel, welke nummers zou jij vervangen ? Indien die nummer 6 een doelwit is, is die een beetje eenvoudig te swappen ? Zijn die sensoren uberhaupt eenvoudig te doen of moet je weer met wat zaken rekening houden ?

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 november 2011 02:08 AM
  [ # 18 ]

Aangezien je meldingen krijgt over te hoge watertemperatuur i.c.m. het oranje thermometer symbooltje, lijkt dat te komen door de bruine sensor die ook ervoor zorgt dat de hoge ventilatorstand erin komt en de airco uitschakelt.

Probeer eens die situatie te simuleren door met een normaal warme motor de bruine stekker eraf te trekken en check of dat overeenkomt met wat je hebt meegemaakt.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2011 11:00 AM
  [ # 19 ]
Citrophile schreef:

Toch was dat voor PSA een beslissing geweest om de ventilatoren van een TCT permanent te voeden Wink. Kennelijk koelt het toch wel iets, want Fransen zijn erg pragmatisch met hun beslissingen.

Ja, kennelijk koelt het wel iets, maar het heeft geen donder te maken met de waterkoeling. Dat is het enige wat ik wilde zeggen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 23 november 2011 11:12 AM
  [ # 20 ]

In detail weet ik ook niet hoe het zit bij een TCT, maar bij het afzetten van de motor hoor ik altijd wel iets elektrisch ingeschakeld worden voor een bepaalde tijd, dit geluid is me bij andere XM’s niet opgevallen. Het geluid is duidelijk anders dan het inslaan van een ventilator. Het zou me niet verbazen als het iets met de waterkoeling te maken heeft.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3244
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 november 2011 01:26 PM
  [ # 21 ]

Mijn TCT koelt niet na. Althans, het is me nooit opgevallen.
Toch maar ‘ns de steker van de bruine sensor lostrekken met afgezet contact en kijken of de ventilatoren gaan draaien.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 24 november 2011 11:38 PM
  [ # 22 ]

Type 2 koelt niet meer na idd. TCT type 1 schijnt dit wel te doen. Wordt zelfs hoog van opgegeven in het promotiemateriaal van destijds.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook