13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
perikelen met brun scarabee - speling in de spoorstangkogel :(
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 10:58 AM
  [ # 181 ]

In de DS heb ik dit gemaakt:

De meeste universeel oprol automaten kunnen recht en dwars staan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 10 november 2011 11:06 AM
  [ # 182 ]

anders kun je ‘m afrollen noch oprollen!  Dit luistert irritant nauw, is mijn ervaring.

Idd, die dingen kunnen vreselijk irritant zijn als ze niet precies zo geplaatst zijn als hoe ze bedoeld zijn.

In de DS heb ik dit gemaakt:

erug fraai, moet je wel een sleuf in je hoedenplank willen maken. Weet trouwens zo niet waar je de oprolautomaat aan moet vastmaken. Als ze niet vastzitten zoals het hoort krijg je natuurlijk weer problemen met de APK. Want is het niet zo dat als je geen gordels hebt het geen APK afkeur is (auto’s behoefde toen geen achterbankgordels te hebben), maar als je ze wel plaatst ze ook deugdelijk dienen te zijn. En dat je ze ook moet dragen? Ik heb hier een discussie mee gehad met mijn MG.
Mijn MG heeft van origine helemaal geen gordels. Ik had toen heupgordels gemonteerd met een oprolautomaat. Omdat die dingen dus niet precies zo zaten als bedoeld, rolden ze dus niet goed op en af. Problemen met de APk—-> gordels eruit——> probleem opgelost. Nu zitten er vaste heupgordels in…. die ik ook moet dragen want anders krijg ik een bekeuring.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 11:15 AM
  [ # 183 ]

Rol automaten zitten met bouten door de balk. De andere punten zitten in moeren die al in het chassis zitten.
En IDD je moet sleuven in je hoedenplank maken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 10 november 2011 11:49 AM
  [ # 184 ]

Zeker mooi, in mijn geval zal de gordel direct achter de bank in de hoedenplank schieten. En als de APK-mees moeilijk doet, dan verberg ik de boel wel even zodat het lijkt alsof er achter geen gordels inzitten.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 november 2011 12:01 PM
  [ # 185 ]

Wel ff kijken waar de krachten op komen. Als je een botsing krijgt zal je massa enorm snel vertragen met als gevolg een hele grote kracht op de gordel en op de bevestiging!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 01:08 PM
  [ # 186 ]

Ik ben mijn niet werkende achterruit verwarming aan het bugfixen. Heb al door dat de rechter draad de plus moet zijn, maar daarop zit geen spanning. De schakelaar en het verklikkerlampje werken iig wel.

Wie weet hoe de kabel vanaf de schakelaar door de auto loopt? Is dat via het plafond? En waar zit de vertakking vanaf de schakelaar naar verklikkerlampje/achterruit?

Alvast bedankt.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 november 2011 01:29 PM
  [ # 187 ]

De bedrading loopt over de vloer gaat via de middenconsole naar de schakelaar.

als je de vloerbedekking achter eruit haalt zie je de bedrading zo lopen.

wel een klus want er moet e.e.a los misschien lukt het om bij die bedrading te komen als de achterbank verwijdert is

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 03:14 PM
  [ # 188 ]

Dank! gezocht en gevonden, bleek een slecht contact in het stekkertje in de kofferbak.

Volgende probleem; ontwaseming op de voorruit werkt nauwelijks. Er hebben muizen in deze wagen gezeten, en ik verwacht eigenlijk dat ze holletjes hebben gebouwd in de luchtkanalen. Ik ben bang dat ik het antwoord al weet, maar kun je makkelijk bij die luchtkanalen komen? Of moet daarvoor het hele dashboard gedemonteerd worden?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 november 2011 03:31 PM
  [ # 189 ]

misschien kun je er vanuit de motorruimte bij achter het koelresevoir zit een zwart langwerpig bakje (kunstof) die verdeelt de lucht achter je dasboard langs.

dus koelreservoir eruit en dan moet je erbij kunnen komen

sluit je verwarmingsklep wel goed? wil weleens blijven hangen en dan komt er ook geen lucht op je voorruit.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 05:02 PM
  [ # 190 ]

Dat “koelreservoir” heb ik onlangs vervangen door een serie 2 versie. De zwarte bak die daarmee zichtbaar werd, zat toen vol met dakisolatie, beukenootjes en eikelschilletjes (door de muizen daar verzameld). Die bak heb ik toen schoongemaakt, maar zover ik me kan herinneren, kun je vanuit die bak de interieurradiator voelen, maar verder niet de “buizen” die de lucht naar de voorruit leiden.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 november 2011 05:12 PM
  [ # 191 ]

die buizen/slangen zitten binnen 2 voor de zijruiten en 2 2 in middencosol
volgens mij wordt de lucht aanvoer voor de voorruit via die zwarte kap in de motorruimte verdeelt

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2011 06:06 PM
  [ # 192 ]

bij de serie1 van mij gaat de lucht via de bak door naar het slakkehuis met ventilator. Dan vrij laag de auto in door het schutbord. Daarna wordt pas met kleppen de lucht gestuurd naar de verschillende openingen. je kan onmogelijk bij de slangen komen die aan de bovenste uitstroom openingen zitten. Ik denk dat het dash eruit moet. of de middenconsole…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 08:20 PM
  [ # 193 ]


Hoop dat deze het doet,hier zie je aan de zijkant de openingen voor de ventilatie.Rechtstreeks de auto in
En boven op komt er een mond met 4 openingen naar de voorruit.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 23 november 2011 08:20 PM
  [ # 194 ]

Bij mijn S1 werkt het idd zoals bogaard aangeeft. Middenconsole ligt al een jaar los, dus die zal ik binnenkort eens lichten, kijken of ik daarmee verder kom.

Anders dash eruit. Ik vond een thread (http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204864) waarin Wendela een aantal foto’s had geplaatst over het demonteren van een dashboard, maar die foto’s waren niet meer beschikbaar. Heeft iemand hier nog een soortgelijke reportage van?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 08:24 PM
  [ # 195 ]

Die foto’s stonden waarschijnlijk op de website van de garage, maar die is al een hele poos niet meer online.

Profiel  
 
 
13 van de 28
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook