3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
grootlicht
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 01:29 PM
  [ # 31 ]

Sinds ik van morgen deze oplossing zag,vindt ik hem steeds beter worden bravo

Heb je nog meer modificaties?
Voor de ramen ken ik al.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2011 02:30 PM
  [ # 32 ]
F.SvM schreef:
bogaard77 schreef:

yep! in een CX wel. relais van 20 amps.

SM niet?
De nieuwe + bij de accu weg halen ,en de massa gewoon bij de koplamp pakken?

jawel maar de Sm heeft 3 koplampen per kant. De cx maar 1.


De aarde kan je van de lampdraad pakken maar beter is een goede nieuwe aarde maken vanaf de lamp.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2011 07:23 PM
  [ # 33 ]

Ik heb ook zo’n kabelboompje gemaakt.

Niks knippen in de originele draden. Beiden kanten voorzien van een eigen relais en appart gezekerd.
Mocht de zekering springen zit je niet direct zonder licht Wink

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 07:57 PM
  [ # 34 ]

Boog, ik snap dat je hem tussen de stekker van de lamp zelf moet koppelen, maar waar vandaan krijgt hij dan het signaal en hoe de massa en de directe + ?
Of blijft dat gelijk dan?
En van de rechter koplamp moet je dan nog altijd een lange draad trekken naar de accu, toch?

En kun je de 3-polige ‘mannetjes’ die aansluiten op de koplampstekker zo los kopen?


Overigens heb ik geen problemen met knippen in de draadboom, zolang het netjes gebeurt. In feite knip je maar in één draad. Wink
Ja oké, het is weer makkelijk te verwijderen, maar waarom zou je zo’n nuttige modificatie er überhaupt ooit uit willen halen?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2011 08:57 PM
  [ # 35 ]

Het voordeel van zo’n kabelboompje vlak achter de koplampen is dat je eigelijk helemaal geen gebruik meer maakt van de oude bedrading.

Bij mij is het dimlicht gevoed door 2.5 mm2 kabel direct van de accu op allemaal nieuwe kabels.
2 relais en 2 zekeringen. Als er iets stuk gaat zit ik als nog niet in het donker Wink

Prestatie winst was ruim 1 volt meer op de lamp tov de originele bedrading zonder relais.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 09:03 PM
  [ # 36 ]
Arjan Verkade schreef:

Het voordeel van zo’n kabelboompje vlak achter de koplampen is dat je eigelijk helemaal geen gebruik meer maakt van de oude bedrading.

Bij mij is het dimlicht gevoed door 2.5 mm2 kabel direct van de accu op allemaal nieuwe kabels.
2 relais en 2 zekeringen. Als er iets stuk gaat zit ik als nog niet in het donker Wink

Prestatie winst was ruim 1 volt meer op de lamp tov de originele bedrading zonder relais.

Hoe doe je ze nu aan dan Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2011 09:05 PM
  [ # 37 ]

De lampen worden zo gevoed. Het relais wordt natuurlijk gevoed via de originele schakelaar, wat natuurlijk maar een minimale belasting is voor de oude schakelaar en bedrading.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 09:55 PM
  [ # 38 ]

Ja, maar dat is toch altijd zo? Het ‘klassieke’ relais wordt toch ook gevoed door de schakeldraad?

Ik zou het weleens willen bekijken in de auto, want zo’n los draadboompje vind ik lastig voor te stellen. (ben dan ook niet zo’n elektro-wizzard)  4eyes

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 10:15 PM
  [ # 39 ]

Leo toch, zelfs ik snap het…  surrender

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2011 10:25 PM
  [ # 40 ]
La Léo schreef:

Ja, maar dat is toch altijd zo? Het ‘klassieke’ relais wordt toch ook gevoed door de schakeldraad?

Ik zou het weleens willen bekijken in de auto, want zo’n los draadboompje vind ik lastig voor te stellen. (ben dan ook niet zo’n elektro-wizzard)  4eyes

Tja hoe moet ik het uitleggen…

Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.
Het relais laat je de H4 lamp schakelen met korte dikke draden vanaf de accu.

Nu loop de volledige stroom van de 2 H4 lampen niet meer eerst naar de lunelle en vervolgens weer terug, nu direct vanaf de accu naar de lampen. Dat scheelt meters oude bedrading waar de volledige stroom doorheen moet Wink

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 10:30 PM
  [ # 41 ]

Het principe blijft hetzelfde als het schema van Leo Arjan, alleen nemen Boog en jij de voeding voor het relais weg bij de originele lampstekker ipv. in de draad te knippen. Die klik moet Leo nog even maken Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 10:31 PM
  [ # 42 ]

En uiteraard doen jullie alles dubbel, omdat je het per kant moet doen.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 november 2011 10:41 PM
  [ # 43 ]

Right, loadz of miles in het donker MET grootlicht, gelukkig. Ik heb weer wat losgemaakt geloof ik, maar ik weet nog steeds niet waardoor die hittevorming in mijn grootlicht relais was ontstaan.

(In elk geval heb ik nu weer een snelheidsmeter die niet werkt, dat draadje nog maar eens gaan zoeken Laughing Iemand nog een snelheidsmeterkabel op zolder???)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2011 10:55 PM
  [ # 44 ]
graddus schreef:

Het principe blijft hetzelfde als het schema van Leo Arjan, alleen nemen Boog en jij de voeding voor het relais weg bij de originele lampstekker ipv. in de draad te knippen. Die klik moet Leo nog even maken Very Happy

Yep, zo is het. Overigens kan het ook met 1 relais zonder problemen. Alleen ik vond de voordelen van een extra relais groter, het is maar een paar euro meer.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 10:59 PM
  [ # 45 ]

En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook