4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
grootlicht
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 11:01 PM
  [ # 46 ]
graddus schreef:

En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?

Kun je die er niet afknippen Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:04 PM
  [ # 47 ]

Foei Frank, hup terug naar het cafe Very Happy

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 11:08 PM
  [ # 48 ]
graddus schreef:

Foei Frank, hup terug naar het cafe Very Happy

Ga al hoor Wink  tongue wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:17 PM
  [ # 49 ]
graddus schreef:

En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?

Marc toch, zelfs ik snap dat Laughing

Arjan Verkade schreef:

Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.


Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?

 

>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:25 PM
  [ # 50 ]
Arjan Verkade schreef:

Nu loop de volledige stroom van de 2 H4 lampen niet meer eerst naar de lunelle en vervolgens weer terug, nu direct vanaf de accu naar de lampen. Dat scheelt meters oude bedrading waar de volledige stroom doorheen moet Wink


Jaaa dát concept had ik al begrepen hè!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:31 PM
  [ # 51 ]
La Léo schreef:
graddus schreef:

En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?

Marc toch, zelfs ik snap dat Laughing

Arjan Verkade schreef:

Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.


Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?

 

>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<

De massa als massa gebruiken en de stuurdraad voor het grootlicht als stuurdraad voor het grootlichtrelais? Very Happy

(kijk maar, twee relais)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 11:31 PM
  [ # 52 ]
La Léo schreef:
graddus schreef:

En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?

Marc toch, zelfs ik snap dat Laughing

Arjan Verkade schreef:

Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.


Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?


Die andere twee gebruik je ook om te schakelen er komt dus een relais voor groot licht ( dubbel) een relais voor dimlicht .
En de massa heb je voor beide nodig


>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 november 2011 11:32 PM
  [ # 53 ]

Sorry ik ga wel weer naar de kroeg

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2011 11:52 PM
  [ # 54 ]

het grote voordeel is dat je niet hoeft te knippen, hoe netjes je het ook wegwerkt, en dat je onderweg de boel zo weer origineel kan maken. Als er een relais uitfikt, we nemen de goedkoopste chinese units natuurlijk, of je hebt geen zekeringen bij je…

de middelste schakelt het dimlicht, een van de buitenste schakelt het grootlicht. aarde maak je op een goed punt nieuw. daardoor wordt de spanning op de lamp maximaal = meer licht!

snappie Leo?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:54 PM
  [ # 55 ]

O ja, twee relais, dat had ik in de gauwigheid niet gezien op die foto.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2011 11:58 PM
  [ # 56 ]
bogaard77 schreef:

daardoor wordt de spanning op de lamp maximaal = meer licht!

snappie Leo?


JAAAAAAA dát concept had ik al 2 jaar geleden reeds begrepen Boog!!!  idiot
Op een CX is trouwens het grootste voordeel niet de extra lichtopbrengst, maar het feit dat anders je schakelaar doorfikt. Wink


Maar het ging me dus om de schakeling zelf, wat daar het voordeel van is.
Maar oké niet knippen dus, maar pluggen zodat de goedkope Chinese relais snel vervangen kunnen worden en je alles eruit kunt rausen als je ‘m wilt verkopen aan iemand die misschien niet van relais houd. Laughing


Alright people, and on that bombshel…..

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 12:02 AM
  [ # 57 ]

Maar serieus: ik zal het eens proberen op die manier. Lijkt me wel meer werk qua voorbereiding, maar ook een nette oplossing.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 november 2011 12:03 AM
  [ # 58 ]

klopt! alleen ga ik meteen over op Bi xenon en dan heb je de relais niet nodig!! die zitten in de set! stroom daalt en schakelaar blijft heel!
Licht verdubbelt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 12:07 AM
  [ # 59 ]

O ja Boog goes Xenon… ik had het kunnen weten! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 november 2011 12:11 AM
  [ # 60 ]

maar eerst de shit lekkage.. zie mn topic…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook