van ZX naar Xantia
Zarley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 23 november 2011 08:38 PM

Door een noodlottige glijpartij in de bossen van Barneveld heb ik binnen 2 maanden na aanschaf mijn inmiddels zeer geliefde ZX 1.61 Break Avoriaz bij een sloopbedrijf moeten achterlaten..
Het makkelijke parkeren , de scherpe bochten, het lage benzineverbruik , en zelfs de kapotte linkerspeaker van de cassettespeler(!) , inclusief de kapotte achterruitenwisser ...ik had er een brok van in mijn keel deze auto uit te schrijven.
Na hevig zoeken kon ik geen waardige ZX vinden op korte termijn…ik gaf mezelf een week , langer dan een week openbaar vervoer wens ik niemand toe. en mezelf ook niet.

Mijn garagehouder had een Xantia staan , en wilde de prijs desnoods stevig verlagen… 750 betaald voor een Xantia met 169 duizend op de teller, 1.8i 16 klepper, cd wisselaar, en gecorrodeerde sierstrips…
Stiekem hoop ik dat hij een ZX binnenkrijgt op korte termijn: opdat ik terug kan ruilen ( een van de voorwaarden van aanschaf is dat ik naar believen kan terugruilen).

Ik ben dus nu trotse bezitter van het “vliegende tapijtgevoel”, een waardige , haast vorstelijke wegligging, en een beschaafde look.
Ik hoop dat ik snel ZX rijd, en weer overal kan parkeren ,maar dit is verdomde prettig for the time being….

Profiel  

Zarley
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 november 2011 08:41 PM
  [ # 1 ]

Voor iemand me er op attendeert : ik heb gechecked: de veerbollen voor zijn nieuw, de accu geeft “groen” en het elektriek werkt eersteklas ..

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 november 2011 10:19 PM
  [ # 2 ]

Mooi toch. Veel plezier ermee. ZX diesel is niets voor jou? Very Happy

Profiel  

henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 161

- C1 1.0 collection
Gepost: 23 november 2011 11:21 PM
  [ # 3 ]

Als ik moest kiezen, dan wist ik het wel… gimme Xantia!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 79dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 91dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

Profiel  

Zarley
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 november 2011 11:27 PM
  [ # 4 ]

zx is goedkoper in wegenbelasting , makkelijker te parkeren , en is gewoon een lekker pittig klein autootje…gek genoeg mis ik dat rauwe geluid bij het optrekken , en het gemak waarmee ik in nauwe verkeerssituaties plankgas kon geven…de Xantia is net te breed in veel situaties om nonchalant te zijn.
Ook is het onderhoud van een Xantia natuurlijk net ietsje duurder, en het benzine verbruik net ietsje hoger.
Ik heb momenteel een zeer laag inkomen en hoge lasten en verplichtingen.

Het rijcomfort van Xantia is top, maar het ZX gevoel van licht , klein , en onderschat autootje beviel me enorm..

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 24 november 2011 12:51 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een poos een ZX 1.4i break gehad als leenauto, en het veergedrag en bochtenwerk viel me 100% mee Smile
Als je eenmaal gewend bent aan je xantia dan scheur je zo weer net zo door het verkeer als met je ZX hoor, en men gaat ook wat makkelijker aan de kant Wink

Mijn xantia is nogal log bij het bochtenwerk, maar dat zal bij mij ook liggen aan die klont gietijzer voorin. (2.1Td)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook