



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
graddus schreef:En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?
Kun je die er niet afknippen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Foei Frank, hup terug naar het cafe




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
graddus schreef:Foei Frank, hup terug naar het cafe
Ga al hoor
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
graddus schreef:En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?
Marc toch, zelfs ik snap dat
Arjan Verkade schreef:Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.
Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?
>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:Nu loop de volledige stroom van de 2 H4 lampen niet meer eerst naar de lunelle en vervolgens weer terug, nu direct vanaf de accu naar de lampen. Dat scheelt meters oude bedrading waar de volledige stroom doorheen moet
Jaaa dát concept had ik al begrepen hè!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
La Léo schreef:graddus schreef:En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?
Marc toch, zelfs ik snap dat
Arjan Verkade schreef:Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.
Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?
>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<
De massa als massa gebruiken en de stuurdraad voor het grootlicht als stuurdraad voor het grootlichtrelais?
(kijk maar, twee relais)




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:graddus schreef:En dan laat je de originele stekker van de rechter koplamp ergens bungelen? Zou dat geen sluiting geven uiteindelijk?
Marc toch, zelfs ik snap dat
Arjan Verkade schreef:Je haalt de stekker van de H4 lamp. Deze stekker laat je het relais bedienen welke je onder de koplamp hangt.
Maar ik zie nog steeds niet echt de toegevoegde waarde. Want de ‘stuurdraad’ voor dimlicht is alleen de draad in het midden. Wat doe je dan met die andere twee?
Die andere twee gebruik je ook om te schakelen er komt dus een relais voor groot licht ( dubbel) een relais voor dimlicht .
En de massa heb je voor beide nodig
>> oké sorry, ik geef toe dat ik beter m’n waffel kan houden voordat ik te blond wordt gevonden<<
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry ik ga wel weer naar de kroeg
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
het grote voordeel is dat je niet hoeft te knippen, hoe netjes je het ook wegwerkt, en dat je onderweg de boel zo weer origineel kan maken. Als er een relais uitfikt, we nemen de goedkoopste chinese units natuurlijk, of je hebt geen zekeringen bij je…
de middelste schakelt het dimlicht, een van de buitenste schakelt het grootlicht. aarde maak je op een goed punt nieuw. daardoor wordt de spanning op de lamp maximaal = meer licht!
snappie Leo?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ja, twee relais, dat had ik in de gauwigheid niet gezien op die foto.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
bogaard77 schreef:daardoor wordt de spanning op de lamp maximaal = meer licht!
snappie Leo?
JAAAAAAA dát concept had ik al 2 jaar geleden reeds begrepen Boog!!!
Op een CX is trouwens het grootste voordeel niet de extra lichtopbrengst, maar het feit dat anders je schakelaar doorfikt.
Maar het ging me dus om de schakeling zelf, wat daar het voordeel van is.
Maar oké niet knippen dus, maar pluggen zodat de goedkope Chinese relais snel vervangen kunnen worden en je alles eruit kunt rausen als je ‘m wilt verkopen aan iemand die misschien niet van relais houd.
Alright people, and on that bombshel…..
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Maar serieus: ik zal het eens proberen op die manier. Lijkt me wel meer werk qua voorbereiding, maar ook een nette oplossing.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
klopt! alleen ga ik meteen over op Bi xenon en dan heb je de relais niet nodig!! die zitten in de set! stroom daalt en schakelaar blijft heel!
Licht verdubbelt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ja Boog goes Xenon… ik had het kunnen weten!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
maar eerst de shit lekkage.. zie mn topic…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>