1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Opkrikken cx
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 24 november 2011 11:41 AM

Vraag: Kun/mag je de cx ook opkrikken terwijl de auto in de laagste stand staat. Ik bedoel laagste stand in de zin dat de auto gewoon stilstaat. Of moet je de auto starten, hoogste stand, wiel verwisselen enz.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 11:43 AM
  [ # 1 ]

Dat kan wel, mits je de krik er onder krijgt en zin hebt om lang genoeg te slingeren. Maar ik neem aan dat de auto niet start?

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 24 november 2011 11:49 AM
  [ # 2 ]

Ik heb een hydraulische krik, maar inderdaad is de ruimte tussen krikpunt en de weg erg krap.
Nee, tijdens m’n laatste rit 2 weken geleden voelde ik een trilling die steeds erger werd. Het nam af naarmate de snelheid minderde, dus ging ik uit van aandrijving of banden. Bijna thuis gekomen werd het erger, de pook trilde zelfs hevig. Thuis gekomen met de vlakke hand over de voorbanden en ik voelde en zag ook een redelijke oneffenheid in de rechtervoorband. Best wel raar, want in maart zijn er 2 nieuwe voorbanden om gegaan. Om het echt uit te sluiten wil ik in het weekend de reserveband omdoen om te kijken of het weg is.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 11:55 AM
  [ # 3 ]

Waarom zou je de auto dan niet starten en even in de hoogste stand zetten? Hoogste stand, krik er onder, twee slagen en je wiel is vrij. Het kan bijna niet makkelijker.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 24 november 2011 11:58 AM
  [ # 4 ]

Je hebt gelijk. Het was ook een beetje nieuwsgierigheid of het met de hydrauliek wel kan.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 12:00 PM
  [ # 5 ]

Dat lijkt me geen probleem, je moet alleen al krikkend de complete veerweg overbruggen en dat is nogal een eind.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 24 november 2011 12:05 PM
  [ # 6 ]

ik heb een ultra lage krik en zelfs die krijg ik niet eronder als de dame op haar buik ligt….

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 03:10 PM
  [ # 7 ]

Gewoon met een lange houten balk “opkrikken”.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 november 2011 03:15 PM
  [ # 8 ]

Of met een wiel op een stel planken, tegels rijden, dan krijg je er ook een krik onder.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2011 03:29 PM
  [ # 9 ]

Volgens mij zijn we ontzettend aan het uitwijden waar dat niet nodig is. De TS heeft al duidelijk gemaakt wat zijn drijfveer was, waarom dan nog allerlei niet terzake doende uitleg geven?

Profiel  
 
Venzo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 22-02-2009

Gepost: 24 november 2011 05:15 PM
  [ # 10 ]

Omdat dat leuk is!
Wink

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 26 november 2011 02:25 PM
  [ # 11 ]

Vanochtend de auto gestart (sloeg na ruim 2 weken stilstand gelijk aan). In de hoogste stand gezet en wiel rechtsvoor eraf gehaald. Ik zag het al gelijk: Er zit geen deuk in, maar een heuse bobbel. En de voorbanden zijn pas 7 maanden oud en 10.000 gereden. Zou dit een type met binnenband kunnen zijn? De bobbel heeft ervoor gezorgd dat de buitenste profieldelen zo onder druk staan dat er scheurtjes zijn ontstaan.
Het betreft een Michelin 185/70R14 MXL Radial X.
Ik ga toch maar eens bellen met van Gompel, daar komen ze vandaan.

Heb ieder geval de reserveband er onder gezet, die was nog helemaal nieuw. Is wel een maat kleiner: 175.
Kan dat kwaad?
Het rijdt ieder geval weer zoals het moet.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 26 november 2011 04:58 PM
  [ # 12 ]

ja hangt ervan af hoe oud de reserveband is hé... meestal zien die er nieuw uit maar is het rubber helemaal hard geworden en houden ze totaal geen baan meer. Eigenlijk is de combinatie band en juist naast de motor dus veel warmteontwikkeling zeer nefast… en vermits het gaat over een oude MXL band zou ik deze maar enkel nog gebruiken in noodgevallen.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2011 05:17 PM
  [ # 13 ]
rf schreef:

Het betreft een Michelin 185/70R14 MXL Radial X

MXL banden hebben één probleem waar ze bekend om staan: karkasbreuk, meestal omdat ze langdurig onder een motorkap hebben gezeten als reserveband. MXL’s verouderen vrij snel en dan breekt het karkas. Bulten tot gevolg, trillen en uiteindelijk laat het loopvlak los van het karkas. Om die reden heb ik altijd geleerd om NOOIT MXL banden te verkopen die ouder zijn dan 5 jaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 26 november 2011 08:19 PM
  [ # 14 ]

Mannen, het reservewiel wat ik er vanochtend opgezet heb, is niets mee mis. De band waar het wel mee mis is en dus die rare bult heeft is er 7 maanden geleden nieuw op gezet.

Maar blijkbaar dus inferieure kwaliteit. Vond het al vrij goedkoop: 2 nieuwe Michelins voor 125,-

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2011 08:23 PM
  [ # 15 ]

Heb ik iets gezegd over het reservewiel? Volgens mij schreef ik dat een MXL vaak als reservewiel is gebruikt en daar erg snel van gaat verouderen. Verder schreef ik dat MXL banden de reputatie van karkasbreuk te hebben. Jij hebt gewoon 2 gare banden gekregen die waarschijnlijk jarenlang als reservewiel onder de kap van een of andere CX hebben gelegen Wink Vandaar het als nieuwe profiel Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook