




















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Nou da’s makkelijk praten van het GVB…........ Die repareren de schade en weer op de weg
Als ik de schade van de auto kan herinneren, dan is het duidelijk de schuld van de bus, want de hele hoek van die bus zit erin! voor het voorwiel. Dat jij moest uitwijken is eigenlijk ook niet relevant, want die bus reed harder en jij langzaam, ergo die bus kwam gewoon van achteren! Die manouvre is uitgevoerd voordat de bus ter plaatse was. Als jij al op de busbaan was moet de bus zich aanpassen en niet andersom. Die chauffeur heeft niet goed opgelet met de aandacht voor de stoplichten en dacht misschien er gewoon nog langs te kunnen, of wat jij zegt het stoplicht te halen. Jullie reden immers in dezelfde rijrichting. Bij schade zeggen die chauffeurs ook niet zoveel zinvols omdat ze dat ook niet mogen van de baas. Ik denk dat je het moet gooien op het snelheids verschil! Heeft die bus geen registratieschijf? Die zou ik ook opvragen indien aanwezig.
Succes met het in beroep gaan.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb zelf eens een voetganger aangereden op de zebra, omdat ik naar het (2e) stoplicht keek in die 2/3 seconde, maar de mevrouw was wel in die split second overgestoken terwijl het rood was. (beide stoplichten gaan tegelijk op groen, maar je kijkt automatisch)
gelukkig had ik een getuige die achter me reed. 50% aansprakelijk omdat de vrouw een zwakkere verkeersdeelnemer is ondanks dat ze door rood liep.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
TRSarno schreef:... , ergo die bus kwam gewoon van achteren! Die manouvre is uitgevoerd voordat de bus ter plaatse was. Als jij al op de busbaan was moet de bus zich aanpassen en niet andersom. Die chauffeur heeft niet goed opgelet ...
Doet er allemaal niet toe. Wat er toe doet is dat je in je eigen baan moet blijven. Er is zeker iemand van zijn baan afgeweken, anders was er geen aanrijding geweest. Het is in dit geval niet aan te tonen wie er uit zijn baan gegaan is, dus wordt de schade verdeeld. Ik had niet anders verwacht. Zuur, maar waar.
De enige manier hoe je de schade vergoed had kunnen krijgen (naast een all-risk verzekering), is als er op het schadeformulier staat dat de bus uit haar baan is gegaan, en dat dit door beide partijen ondertekend is. Zonder dergelijk bewijs lijkt het me ook vrij zinloos om hier verder over te procederen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik weet het niet, maar als ik op een trambaan kom zal de tram ook moeten stoppen. Het is niet verboden om op een bepaalde baan te komen. Het is verboden om continue erop te rijden!
Maar het is wel een belangrijk feit dat voertuig A bijna stil staat en voertuig B vrije baan heeft…...dus hogere snelheid. Ik vond het belangrijk genoeg om ook die richting op te denken. Hoe het van rechtswege zit laat ik aan anderen over. Mijn vermoeden is dat die buschauffeur zijn eigen haggie wil redden…...














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op de trambaan een aanrijding krijgen met een tram betekent gewoon dat je nat gaat. Waarom? Volgens de wegenverkeerswet behoort een tram tot een zwakkere verkeersdeelnemer. Dit omdat een tram geen motorvoertuig betreft. De inhoud van dit artikel bepaalt onder meer dat een tram “niet in zijn vrije baan gehinderd mag worden”. Dit omdat een trambestuurder geen uitwijkmogelijkheden
heeft. Dus: wegblijven van de trambaan dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Buiten dat heeft het helemaal niets met dit topic te maken. OT dus.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
graddus schreef:
Buiten dat heeft het helemaal niets met dit topic te maken. OT dus.
Eigenlijk wel een beetje, ik heb duidelijk gevraagd om advies of ik in beroep moet gaan. In mijn geval gaat het om een bus ipv tram. Zoals ook al eerder verteld is het op de Berlage in Amsterdam gebeurd, op de brug zijn 4 rijbanen, twee elke kant op. Deze rijbanen zijn niet bepaald breed en de bus is ongeveer de brede van de rijbaan. Op de brug mag je niet van rijbaan wissen, hier is ononderbroken streep. Zoals Ree ook al aangeeft staat er op het schade formulier niet dat de bus op mijn rijbaan is geweest, staat wel op dat ik de auto voor mij iets probeerde te ontwijken. Natuurlijk balen maar van de drie mogelijk uitslagen, is deze natuurlijk niet het aller slechtste.
Trouwens mijn pech is nog niet over, zat net in de trein en de conducteur kwam kaartjes controleren, bleek ik mijn kaartje in de automaat vergeten te zijn, geen boete maar moest wel een nieuw kaartje kopen, balen dus weer
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Probeer het positief te zien je hebt geen boete
Succes,en het wordt allemaal beter
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Goede morgen mensen, vandaag alweer kerstavond! Hele prettige feestdagen gewenst!
Even een korte update: Heb mijzelf gisteren al een kerstcadeau gegeven door een nieuwe CX diesel uit 1984 te kopen, auto komt uit België en moet nog op kenteken gezet worden maar daar binnenkort meer over in een vers topic.
De break moet er helaas aan geloven. Ik heb besloten om alle onderdelen die ik kan uitwisselen met mijn nieuwe CX ik zeker ga doen. In andere woorden ze gaat gesloopt worden, snik snik maar wel de beste keuze Ik heb inmiddels mijn advertentie naar de onderdelen verschoven. Mocht iemand interesse hebben in wat onderdelen van deze CX break c-matic schroom niet en bel gerust of stuur mij een pm.
fijne kerst dagen Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen,fijne kerst dagen.
En succes met de nieuwe DAME
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Maarten,
proficiat met je nieuwe aanwinst en hopelijk kun je daar langer van genieten,
maar 2400 C-matic - diesel ik vrees dat er motorisch iig niet al te veel zal passen.
Nu maar eerst genieten van de kerst en dan wachten op je auto.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
De kerstman is vroeg dit jaar.
Gefeliciteerd met je nieuwe CX, Maarten. Hopelijk mag je van deze langer genieten.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Mark Gielen schreef:Maarten,
proficiat met je nieuwe aanwinst en hopelijk kun je daar langer van genieten,
maar 2400 C-matic - diesel ik vrees dat er motorisch iig niet al te veel zal passen.
Nu maar eerst genieten van de kerst en dan wachten op je auto.
Mark
Hoi Mark,
Mag wel hopen dat ik met mijn nieuwe CX iets meer geluk heb Het is een redelijke basis uitvoering met een platte diesel. Mooie harde auto, met paar Franse (Belgische) deukjes. Technisch is er bijna niks uitwisselbaar maar ook break -> berlin zijn er een hoop verschillen haha. Vooral dingen als banden, remmen, koplampen, luchthoorn, (bolletjes asbak) wil ik overzetten. Dan blijft er nog genoeg wagen over.
Waarschijnlijk heb ik al iemand die interesse heeft in het achter-subframe en -klep. Dingen als een net bruin rib-breakinterieur en motor met c-matic moeten toch ook liefhebber voor gevonden kunnen worden. Kijken de komende tijd wel wie welk onderdeel wil overnemen.
groeten Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn de langs liggers nog goed?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
F.SvM schreef:Zijn de langs liggers nog goed?
VgF
zeker Frank, die zijn mooi recht en naar mijn weten roestvrij en nooit aan gelast. Toen ik de auto kocht was de onderkant helemaal kaal en heb ik alles heel goed kunnen bekijken en zeker de langsliggers waren heel goed. Heb de boel toen gelijk behandeld met gekookte lijnolie en ml. bij de advertentie onder het kopje onderdelen zijn ook foto’s van de onderkant
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973