2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
startmotor vervangen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juli 2005 08:15 PM
  [ # 16 ]

Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

tsja…
laptopje op je spatbord en post maar raak!
Smile

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 17 juli 2005 02:00 PM
  [ # 17 ]

de spullen zijn binnen!!!!!!!!!!!!!

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 17 juli 2005 03:56 PM
  [ # 18 ]

ben net bij de dame geweest en tot mijn stomme verbazing kreeg ik haar aan de praat

als ik contact maak met deze 2 bouten is het starten en lopen geen vonken etc zie foto

wat zou de reden kunnen zijn????

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2005 12:43 PM
  [ # 19 ]

Ja dat schreef ik al… De bendix is kapot. Die zet je tandwiel in de krans EN verbind intern die twee bouten…. Dat werkt niet, of soms niet.. Bekend euvel bij te heet geweeste starters..
Rolling Eyes
Zet die nieuwe er nou in!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
macdoedel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 26-06-2005

Gepost: 23 juli 2005 09:27 PM
  [ # 20 ]

het zit erin kijk maar onder startmotor revisie

Profiel  
 
Willemke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 20-11-2004

Gepost: 08 december 2005 03:40 PM
  [ # 21 ]

Opnieuw pakking plaatsen?

Ik wil de startkabel vervangen naar de startmotor toe.
Ik heb een dx-2 motor, dus met dubbel spruitstuk.
Deze moet ik verwijderen alvorens bij de startmotor te kunnen sleutelen.
Moet ik nu nieuwe pakking plaatsen bij het opnieuw monteren van de spruitstukken?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2005 03:45 PM
  [ # 22 ]

Het sleutelen aan de starter kan met het spruitstuk erin/ erop. Met enig gevecht kanje het hitteschildje erafhalen, of zover uit de buurt dat je bij de bevestiging van de kabels kan!
Als je het spruitstuk er toch afhaalt moet je nieuwe pakkingen gebruiken bij montage of veel uitlaat pasta!
Pas op willemke…Spruitstuk tapeinden willen nog wel eens afbreken…..
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 08 december 2005 11:18 PM
  [ # 23 ]

Hallo,

Ik sluit me graag aan bij het vorige antwoord.
Als je spruitstuk nu nog gasdicht gemonteerd zit:vooral afblijven! Anders kon je nog wel ‘ns nare sleutelklusjes tegemoet zien.
Had ook een D met DX2 blok en kan bevestigen dat je bij de startmotor kan komen. Let goed op hoe je de kabel laat lopen ivm hitte.

succes

eng bo

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 december 2005 11:55 AM
  [ # 24 ]

Oh dat wist ik niet, mij werd verteld dat ik het uitlaatspruitstuk ook moet verwijderen voor het verwijderen/monteren van de starter. Wat een ellendige kolereklus. 10 uur bezig geweest in totaal, das inclusief nieuw draad tappen in de kop en een gat van het spruitstuk groter boren en luchtfilterhuis/veerbol/accubak/hitteschilden (de-)monteren. Heb ook een DX2, dus met dubbele voorbocht. En idd, het lekt ook nog eens, ondanks nieuwe pakkingen. Dat wordt dus flink wat GunGum boetseren voor de APK, In geen geval ga ik meer grijze haren kweken om die ellendige constructie weer los te halen. Tot nu toe is mijn ervaring met sleutelen aan de DS nog negatiever dan aan de GS, ondanks goed gereedschap.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 11 december 2005 01:00 PM
  [ # 25 ]

Nou is dit ook wel een van de rottigste klusjes die er zijn. Er breken meestal één of meerdere tapeinden af. (ook van de montage van je hitteschildjes)
Uitboren lukt meestal niet, het tapeind is harder dan het aluminium van de kop en als het al lukt dan krijg je het nieuwe tapeind er niet eens goed in. Het kan nog beroerder: als je te ver boort zit je in het koelsysteem….. zelf meegemaakt. Surprisedops:
Aan de auto lukt dit niet, gasdcht krijg je het ook meestal niet helaas.
Alleen een kop-revisiebedrijf kan afgebroken tapeinden weer echt goed herstellen is mijn ervaring.
Heb je nou een kleinere startmotor, nieuwe generatie gemonteerd zoals hierboven staat afgebeeld?

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 december 2005 01:12 PM
  [ # 26 ]

Afbreken van tapeinden… ik monteer met kopervet. Is dat geen idee dan?

Ik kreeg van Chyparse eerst een 9-tands Valeo mee, maar ik had dus een 10-tands nodig. Ach het ding start prima, zowel op benzine als LPG.

Maar je vraag was waarschijnlijk voor TS.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2005 01:21 PM
  [ # 27 ]
Alcyone schreef:

Afbreken van tapeinden… ik monteer met kopervet. Is dat geen idee dan?

Ik kreeg van Chyparse eerst een 9-tands Valeo mee, maar ik had dus een 10-tands nodig. Ach het ding start prima, zowel op benzine als LPG.

Maar je vraag was waarschijnlijk voor TS.

Heb je dan nu een verkeerde start motor in je DS gesleuteld of heb je toch nog een goede geregeld?

Want als je een 9 tands op een vliegwiel voor een 10 tands startmotor laat lopen, kun je heel gauw je bak uit de auto halen en een nieuw vliegwiel gaan monteren….
Ik spreek uit 10 jaar proffesionele DS ervaring!

En om je nog even zieker te maken, het vervangen van de startmotor kan in 2 uurtjes, zelfs als het een 23 injection met lpg en halfautomaat is….
Je moet namelijk even de motorsteun losmaken ( 2 boutjes 14) en een krik met blokje hout onder je blok zetten, de boel een beetje opkrikken, veerbol los, dat zwarte blokje ( anti-rammel gewicht) losmaken, en dan heb je net genoeg ruimte om alles er net langs te trekken!  succes!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 december 2005 01:23 PM
  [ # 28 ]
waterman771 schreef:
Alcyone schreef:

Afbreken van tapeinden… ik monteer met kopervet. Is dat geen idee dan?

Ik kreeg van Chyparse eerst een 9-tands Valeo mee, maar ik had dus een 10-tands nodig. Ach het ding start prima, zowel op benzine als LPG.

Maar je vraag was waarschijnlijk voor TS.

Heb je dan nu een verkeerde start motor in je DS gesleuteld of heb je toch nog een goede geregeld?

Want als je een 9 tands op een vliegwiel voor een 10 tands startmotor laat lopen, kun je heel gauw je bak uit de auto halen en een nieuw vliegwiel gaan monteren….
Ik spreek uit 10 jaar proffesionele DS ervaring!

Uiteraard heb ik ‘m meteen geruild zonder te proberen, ik had het effect al voorzien.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 11 december 2005 03:18 PM
  [ # 29 ]

En Waterman wat doe je aan afgebroken tapeinden die na uitboren en “vervangen” door een overmaats, gaslekkage blijven geven, wat je er ook opsmeert?  Rolling Eyes

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 11 december 2005 03:34 PM
  [ # 30 ]

Als ik (nog voor waterman) er iets over mag roepen… Doordat er hete uitlaatgassen langs het spruitstuk zijn “ontsnapt” zijn de flensen/pasvlakken op het spruitstuk kromgetrokken. Zit dus niks anders op dan de boel te laten vlakken bij een motorrevisie bedrijf. Anders blijf je smeren tot je een ons weegt. Enne (nee niet off topic) zit het spruitstuk ook vast aan de onderzijde van het blok? Anders trekt het spruitstuk de tapeinden vanzelf uit de kop waardoor er weer gassen langs de pasvlakken….etc etc

succes

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook