5 van de 52
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Madame Prestige ‘88: niet starten… startmotor doet iets maar wil niet rond
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 november 2011 01:08 PM
  [ # 61 ]

De snelste en makkelijkste manier om te ontdekken of er ergens valse lucht wordt aangezogen, is om met een spuitbus remmenreiniger (of iets dergelijks) over en langs de slangen te spuiten. Doet de motor dan ineens whoeoeoeiieieie!!! dan zuigt hij de remmenreiniger aan en dan weet je dat daar het lek zit.

Inderdaad leuk trucje,wel opletten met hete delen van het motorblok want remmenreiniger is toch wel een beetje brandbaar!!!!!Dus goed opletten waar je het opspuit.

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 25 november 2011 03:33 PM
  [ # 62 ]

gegarandeerd afgebroken boutje(s) te kunnen uitboren

pessimist…

ik heb twee keer de zaak open gehad en nog nooit een afgebroken bout gehad.
En nu heb ik de modificatie uitgevoerd zoals ik in mijn topic beschreef (draadeindjes M6 geplaatst met moeren ipv boutjes + kopervet).... dus het afbreken gaat me ook nooit gebeuren!

Nou ja .... in alle bescheidenheid: bij mij is een draadeind van het uitlaatspruitstuk afgebroken.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 november 2011 03:50 PM
  [ # 63 ]

Laughing

het houdt ons lekker bezig !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 25 november 2011 08:31 PM
  [ # 64 ]
maartens schreef:

gegarandeerd afgebroken boutje(s) te kunnen uitboren

En nu heb ik de modificatie uitgevoerd zoals ik in mijn topic beschreef (draadeindjes M6 geplaatst met moeren ipv boutjes + kopervet).... dus het afbreken gaat me ook nooit gebeuren!

 

dat van die draadeindjes lijkt me wel wat, ga ik morgen nog snel halen. En hopelijk komt alles ‘gewoon’ los, maar de boormachine ligt bij de hand.

Die pakking voor het thermostaathuis, met 3 gaatjes in, heb ik niet meegekregen, morgen nog eens langsgaan (heb enkel een ronde pakking voor de thermo zelf denk ik, meegekregen)

bedankt voor de tips, morgen rond 17h00 begin ik eraan (dus ik heb nog een hele nacht dan :p) en dan zondag een testrit van anderhalf uur. cheese

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2011 10:21 PM
  [ # 65 ]
maartens schreef:

gegarandeerd afgebroken boutje(s) te kunnen uitboren

pessimist...  Realist/Ervaringsdeskundige


Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2011 10:23 PM
  [ # 66 ]
demuywo schreef:

Die pakking voor het thermostaathuis, met 3 gaatjes in, heb ik niet meegekregen, morgen nog eens langsgaan (heb enkel een ronde pakking voor de thermo zelf denk ik, meegekregen)

Je bedoelt een rubberen ring vermoed ik.
Die pakking zit nooit bij een thermostaat, tenzij de betreffende winkel/garage ze speciaal voor de CX heeft ingekocht.


P.S. Ik hoop ook echt oprecht & van harte dat alle boutjes gewoon loskomen zoals blijkbaar bij alle andere gelukkige mensen in dit topic, maar je vroeg tips en waarschuwingen dus dan heb je er niets aan als niemand je voorbereid op het worst case scenario.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2011 10:38 PM
  [ # 67 ]

Zo is het ook, je moet er in elk geval rekening mee houden dat bepaalde bouten af kunnen breken.

Dat is gewoon realistisch bij auto’s van deze leeftijd. Elk boutje dat je los haalt en het overleeft daarna in (koper)vet terug plaatsen waar dat mogelijk is. Dan kan die die volgende keer ook los.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 26 november 2011 09:35 PM
  [ # 68 ]

indeed Leo, ik vroeg tips, dus ik heb er rekening mee gehouden dat ze afbreken (heb al M6 schroefdraad en moertjes :p)

ik ging het normaal vanavond doen, maarja, als ge kids hebt is er al wel altijd iets, zo ook nu Laughing maar misschien morgennamiddag, ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 november 2011 10:44 PM
  [ # 69 ]
Arjan Verkade schreef:

Elk boutje dat je los haalt en het overleeft daarna in (koper)vet terug plaatsen waar dat mogelijk is.

of gewoon weggooien en verse, want vaak gaan ze met enig geweld eruit en lopen ze toch schade op en draai je ze de nek om bij het vastdraaien.  confused

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2011 10:14 AM
  [ # 70 ]
Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 14 december 2011 10:04 PM
  [ # 71 ]

niet helemaal on topic, maar toch een beetje… ben op ZOEK naar het spiegelglas of een complete spiegel van een CX serie 1, linkerkant (bestuurder dus), gewone zwarte plastieken (of gewoon het glas is ook al goed)
kan ze vinden in FR, maar daar willen ze enkel cheque of cash geld in een envelopje… niet dus ;-p

alvast bedankt!

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 14 december 2011 10:31 PM
  [ # 72 ]

Het losse linker spiegelglas is gelijk aan die van de Citroën Visa II, en het onderdeelnummer is 95536418. Zowel het losse glas [€21.30] als de complete spiegel [€130,50] zijn te koop bij CX-basis.

Is er niet een glasbedrijf in de buurt die een glaasje kan snijden?

Profiel  
 
lucky
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 20-03-2010

Gepost: 14 december 2011 10:50 PM
  [ # 73 ]
Tibor Korzelius schreef:

Het losse linker spiegelglas is gelijk aan die van de Citroën Visa II,

Spiegel van een Visa staat wel op Marktplaats, maar of die gelijk is ??

zie deze link, http://link.marktplaats.nl/504716360

Profiel  
 
Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198
Geregistreerd: 16-02-2006

Gepost: 14 december 2011 11:13 PM
  [ # 74 ]

Alleen het spiegelglas is gelijk, niet de spiegels.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 december 2011 05:49 PM
  [ # 75 ]

Die heb ik wel. je hebt PB!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
5 van de 52
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook