2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Onstekingsproblemen
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 25 november 2011 11:55 PM
  [ # 16 ]
dirkvdmei schreef:

Vocht in de verdelerkap misschien…...

Dit zou ik idd als eerste controleren. Spuit de verdeelkap aan de binnenkant eens in met wd40, leeg gieten, terug monteren en dan starten.
Succes!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 26 november 2011 12:56 PM
  [ # 17 ]

Is WD40 niet te vettig ?
Ik bedoel: geleidt dat eigenlijk ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 november 2011 01:45 PM
  [ # 18 ]

WD40 verdrijft vocht. WD-40” (Water Displacement = water verdringer, 40e formule)

bij deze hoge spanningen gelijdt bijna alles. De WD40 dus eruit vergen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 26 november 2011 07:30 PM
  [ # 19 ]

Wow !  Bedankt voor die toelichting.
Ik ga het dan maar preventief ook eens gebruiken !

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 november 2011 07:54 PM
  [ # 20 ]

Het werkt prima, al vaak genoeg gedaan. Ik giet de verdeelkap gewoon weer leeg,druppels eruit kloppen. eruit vegen heb ik nooit gedaan.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2011 07:59 PM
  [ # 21 ]

Ik gebruik nooit WD40. Het is rotzooi.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jelle de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 26 november 2011 08:59 PM
  [ # 22 ]

heb je wel de geeigende bougies in de c-matic?
c-matics hebben eigen type bougies, en dus niet die van een 1300

jelle

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 november 2011 01:28 PM
  [ # 23 ]

Waterman verklaar…....
Waarom is WD 40 rotzooi…...
Ik ben maar een eenvoudige hobbysleutelaar maar ik gebruik het heel vaak en voor de gekste dingen.
Zoals: smeermiddel voor sloten en scharnieren, vochtverdrijver in stekkerverbindingen,verdelerkappen, bougiekabels enz., kruipolie, contactspray, fietskettingen smeren, vet en teervlekken verwijderen van de lak en ga zo nog maar even door.
Ik vindt het wereldspul.

Wat zijn jou alternatieven…...ben benieuwd…...

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 27 november 2011 01:41 PM
  [ # 24 ]

Ik poets er zelfs mijn tanden mee ! Mr. Green

Maar alle gekheid op een stokje, het blijft inderdaad handig, zo’n busje WD-40.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 27 november 2011 10:47 PM
  [ # 25 ]

WD40 is geen rotzooi, maar het wordt voor zowat ieder probleem wat zich met vastzittende/weigerende mechanische delen kan voordoen gebruikt zonder dat men kennis van zaken heeft. Niet ieder materiaal kan ertegen, denk hierbij aan de meeste rubbers en veel kunststoffen. Bovendien spuit men het rijkelijk in de veronderstelling dat het geen kwaad kan. Dat kan het wel, ooit heb ik een juke box gehad waarvan het mechaniek was verzopen in de WD40. WD40 gaat aan de wandel als het overtollige niet zorgvuldig wordt verwijderd. Ook past men het toe zonder eerst de boel grondig te reinigen en dan is WD40 erger dan de kwaal. Niet in eerste instantie maar later! Veredelde kruipolie in een spuitbus, voorzien van agressief oplosmiddel.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 28 november 2011 12:35 AM
  [ # 26 ]

WD-40 kan zogenaamd alles, dus het kan eigenlijk niks goed. Als je dingen los wilt maken kun je beter een echte kruipolie nemen zoals IMAL, als je elektrische contacten wilt schoonmaken pak je beter contactspray, als je spullen wil smeren kun je beter een echt smeermiddel pakken en ga zo maar door.

Als je even niks anders anders bij de hand hebt is het een leuk alternatief, maar neem anders iets wat ervoor bedoeld is, mijn menig althans…

verder helemaal niet   cheese

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 28 november 2011 02:57 AM
  [ # 27 ]

Electrische contacten, hmm. Zoals het onderwerp in deze topic aangeeft gaat het hier om ontstekingsproblemen. En dan is contactspray ook echt uit den boze, net zoals WD40. Bij dit soort problemen de boel eerst goed reinigen en droogmaken. Bij aangetaste contacten met zéér fijn schuurpapier de boel blank maken en van schuurstof ontdoen. Nooit ingepitte contactpuntjes gladschuren zodat het mogelijke kratertje weg is. Contactspray bevat oplosmiddelen die bij onvoldoende aandacht ook de rommel oplost die in de verdelerkap kan zitten. Vonkvorming zal enorn toenemen en de boel kan in sommige gevallen affikken, hoogspanning. Contactspray is primair voor potmeters bedoeld, maar ook hier is vervanging een betere remedie. Doe je het toch, dan eerst schoonmaken en spaarzaam gebruiken, maar nooit voor ontstekingsproblemen bij motoren.

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 28 november 2011 10:54 AM
  [ # 28 ]

Ik hoor andere bougie’s in een c-matic?

Wie weet wat er wel inmoet?

De ontsteking staat nu iets vroeger en het gaat iets beter.
Kleppen stellen staat op de lijst, eerst verhuizen naar een huis met garage

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 28 november 2011 12:33 PM
  [ # 29 ]
Paul Oud schreef:

Accu vol geladen, nieuwe NGK’s erin.
Al waren de vorige amper 5000 km oud, wel wat zwartig.
Flink doorstarten en hij na flink wat pruttel begon hij op 4 cilinders te lopen.
Klinkt niet zo overtuigd, alsof hij na een nacht koud staan weer niet aan de gang te krijgen is.

Ik had zowat precies hetzelfde met de Draak toen ik de motor net uit elkaar had gehad. Beroerd starten, zeer slechte koudloop en niet op toeren willen komen. De auto was er volslagen onbruikbaar door. Achteraf was de hoofd-oorzaak de veel te krappe elektroden-afstand van de bougies. Die had ik er rechtstreeks uit het doosje in gedraaid om te voorkomen dat er troep in het blok zou komen. Toen alles klaar was heb ik ze argeloos vastgezet zonder nog aan het afstellen te denken. stupid

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 28 november 2011 01:05 PM
  [ # 30 ]

Heb nog voor je gezocht in de diverse boeken, maar nergens wordt gesproken over afwijkende bougies voor de C-matic. Gebruik zelf altijd Champion N7yc of N7ycc in de GSA. (staat ook als 1 van de voorgeschreven bougies in het instructieboekje, de eerste c staat voor ontstoord, de 2e c staat voor koperkern) Nooit problemen gehad. Ontsteking afstellen met draaiende motor, met stroboscooplamp, vacuumslang los, 24 graden bij 2500 toeren per minuut. Vertrouw hierbij niet op de eventueel aanwezige toerentaller op het dashboard, die kunnen een behoorlijke afwijking hebben. Ook de afstelling van de puntjes is belangrijk. Stelde ze zelf altijd af op 0.35 mm. Wil je van een alle problemen af…..monteer dan een electronische onteking uit een later type GSA

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook