61 van de 183
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 november 2011 02:33 PM
  [ # 901 ]

Vanmorgen nog even naar de Citroën veiligheidsdag geweest met de CX.
Er was geen enkele opmerking Smile

De tank zit vol benzine, dus de CX is klaar voor de nachtrit Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 november 2011 11:21 PM
  [ # 902 ]

Ondanks de mistige nachtrit heb ik op de stukken die minder mistig waren toch dankbaar gebruik kunnen maken van de extra lampen in de grille.

Dat werkt echt prima!

Ik ben er nu ook wel van overtuigd dat geel licht in de mist beter werkt dan gewoon wit licht. Sommige stukken waar het redelijk mistig was toch met groot licht aan gereden, dan heb ik toch meer licht dan alleen dimlicht zonder jezelf te verblinden Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 november 2011 11:49 PM
  [ # 903 ]

leuk.

foto impressie mogelijk ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 november 2011 08:42 PM
  [ # 904 ]

Nee ik heb helaas geen foto’s gemaakt.

Er staan wel enkele foto’s op de CX website en het topic hier op het forum van die avond Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2011 08:03 PM
  [ # 905 ]

Zo de stock grille zit weer op de CX Wink
Andere grille mag er weer op bij een volgende nachtrit.

Verder ook eens even de wielkasten goed uitgespoten, ik had het idee dat we wat zout tegen gekomen waren op de terugweg vanaf de nachtrit…

Verder nog even de bandenspanning gecontroleerd, en precies waar ik al bang voor was, de bandenspanning achter klopte voor geen meter. Er zat maar liefst 2.3 bar in, waar er maar 1.5 bar in hoort te zitten.
Verklaring is simpel, degene bij de Citroën veiligheidsdag de banden spanning heeft gecontroleerd heeft niet de moeite genomen om even op het plaatje te kijken wat de spanning hoort te zijn. Als ik het goed door het raam zag leek het ook een stageloper. Een andere monteur controleerde de andere punten en hij deed alleen de bandenspanning.

Goed nu zit er 0.2 bar meer in dan aanbevolen rondom, ik denk dat de CX nu vrij veel binnen mag blijven.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2011 08:04 PM
  [ # 906 ]

Ga je met die CX naar de Citroën Veiligheidsdag?  haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2011 08:30 PM
  [ # 907 ]

Gewoon voor de lol, gewoon even peilen wat ze dan doen Wink

In elk geval een bevestiging dat ik de CX daar liever niet achterlaat.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 november 2011 09:59 PM
  [ # 908 ]

Ik blijf het frapant vinden dat de bandenspanning bij de TRX-en achter zoveel lager mag zijn dan voor de andere bandentypen. Maar op zo’n dag zouden de mannen inderdaad beter mogen opletten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 november 2011 10:20 PM
  [ # 909 ]

Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de redelijk extreme gewichtsverdeling van een CX.

Misschien meer eens opzoeken hoe dat bij andere auto’s zit die op TRXen staan Wink

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 november 2011 10:36 PM
  [ # 910 ]
break23m schreef:

Ik blijf het frapant vinden dat de bandenspanning bij de TRX-en achter zoveel lager mag zijn dan voor de andere bandentypen. Maar op zo’n dag zouden de mannen inderdaad beter mogen opletten.

Denk je dat iemand die nu bij de Citroengarage werkt ooit van TRX banden heeft gehoord? Ze kennen mischien nog net de CX maar zullen deze al vaak verwarren met de DS.  smirk

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 november 2011 10:44 PM
  [ # 911 ]

Ach - toen ik net m’n DS had (da’s dus intussen ook wel zo’n 15 jaar terug) ben ik nog wel eens naar een dealer geweest. Ik kreeg het idee dat ze het hek wilden dichttrekken toen ze me zagen aankomen Laughing Daarna nooit meer gedaan. Met de CX heb ik het nog niet geprobeerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2011 10:13 AM
  [ # 912 ]
Mark Gielen schreef:
break23m schreef:

Ik blijf het frapant vinden dat de bandenspanning bij de TRX-en achter zoveel lager mag zijn dan voor de andere bandentypen. Maar op zo’n dag zouden de mannen inderdaad beter mogen opletten.

Denk je dat iemand die nu bij de Citroengarage werkt ooit van TRX banden heeft gehoord? Ze kennen mischien nog net de CX maar zullen deze al vaak verwarren met de DS.  smirk

Mark

Ja hoor, bij mij vorige dealer geen probleem.


Gister ook bij het tankstation nog aangesproken door iemand met een moderne A4 die mijn CX er nog erg netjes vond uit zien. De CX vond hij een veel leukere auto dan de A4, hij had zelf dan ook nog een originele Mini.

Blijft leuk altijd van die reacties Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 januari 2012 03:40 PM
  [ # 913 ]

Gister na zo’n 7 weken stilstand maar weer eens een rit gemaakt.

Na een flinke laag stof verwijderd te hebben van het voorraam en de zijruiten was het gewoon starten en lopen Cool

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 07 januari 2012 08:42 PM
  [ # 914 ]
break23m schreef:

Ach - toen ik net m’n DS had (da’s dus intussen ook wel zo’n 15 jaar terug) ben ik nog wel eens naar een dealer geweest. Ik kreeg het idee dat ze het hek wilden dichttrekken toen ze me zagen aankomen Laughing Daarna nooit meer gedaan. Met de CX heb ik het nog niet geprobeerd.

haha, hoe herkenbaar! toen ik 11 jaar geleden met mijn eerste CX achter onderdelen naar de dealer reed, en ik zei dat het voor een CX was, direct zo van ‘ooh, maar daar hebben wij niets meer van’ ze zochten het zelfs niet op… dan naar andere dealer, gewoon met de nodige nummers en zonder te zeggen dat het voor CX was, en ik had alles mee… de ene dealer is de andere niet natuurlijk, maar in mijn streek ben je beter af bij de niet merkgebonden garages… dealers willen alleen nog verkopen (is mijn indruk toch).

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 maart 2012 10:05 PM
  [ # 915 ]

Op het linker voorscherm zat wat roest, daar wou ik maar eens vanaf.
Plaatjes zeggen genoeg.

Boven de bumper vooraan de boog van de wielkast:

Onderaan de rand op de vouw boven de voorbumper:

Boven de dorpel bij de bestuurderdeur:

De CX heb ik bij van der Laan gebracht en is naar de spuiter gegaan.
Vanmiddag heb ik de CX weer kunnen ophalen.

Een aardige verbetering Wink

Verder zijn er ook diverse dingen in de antiroest gezet, dat kon mooi meegenomen worden.

Profiel  
 
 
61 van de 183
« Eerste  < Vorige 59 60 61 62 63 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook