Deze week de winterbanden laten plaatsen,tot mijn verbazing bleken de schroeven niet helemaal tot tegen de velg te komen,dit is normaal zegt de garagist omdat de schroeven conisch zijn,toch wel een raar zicht.
Heb daarom wieldoppen geplaatst.
Het is niet goed te zien maar ik vraag me af of het contact vlak tussem schroef en velg niet te klein is waardoor er teveel kracht op komt te staan en zo op den duur het gat geruimd (groter) wordt.
Die velg ziet er sowieso een beetje raar uit met die kern en ook de velgrand is anders dan anders.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Gauw een andere garagist zoeken. Hij heeft bouten voor lichtmetalen velgen gebruikt om stalen velgen vast te zetten.
Wim,
Disciplus Simplex
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_933.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gauw iemand anders om commentaar vragen, want daar zijn die bouten prima geschikt voor.
Zoals je op onderstaande foto kunt zien, beschikt deze bout over zowel een conisch deel als een platte ring. Wanneer de velg een conische bout vereist, dan zullen de ringen niet tegen de velg aankomen. Wanneer de velg een platte aansluiting vereist, dan valt het conische deel er volledig doorheen.
Overigens staat me er iets van bij dat ik over deze bout ooit wat in het instructieboekje van de auto heb gelezen. Ik weet alleen niet meer of dit het boekje was van mijn C4 Coupé of C4 Picasso.
Edit: gevonden, instructieboekje C4 Coupé
Mijn info komt van een officiële dealer,
velgen zijn ook daar besteld,
kan er inderdaad andere schroeven inzetten,voor stalen velgen,de schroeven die er nu insteken zijn de schroeven voor mijn alu velgen.
ik vond wel dat de garagist mij op voorhand had moeten zeggen dat de schroeven zouden misstaan,maar bon,kan ze nog altijd wisselen,
Hij heeft ook gezegd dat als ik mijn reservewiel zou opzetten,dat ik ook deze schroeven zou moeten gebruiken en deze ook niet zouden aansluiten tegen de rand.