Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jaja, we hebben weer gezweefd!
Vanochtend de karakterbak opgehaalt bij Hegru te Veldhoven. Kon ik mooi weer eens een stukje rijden met de digit, en eerlijk gezegd het rijdt fantastisch! En het is goed voor de vernieuwde vertrouwen in de karakterbak!
Eindelijk weer de digit thuis!
Wel jammer van dit:
Helaas, het is toch de krukaskeerring!
Ik wist het al van Hegru dat ze motorolie lekte, ze hebben de motor schoongespoten en gekeken waar het lekte. Na een half uurtje kwam de eerste oliedruppel te voorschijn constateerde ze…
Volgens Hegru zit achter de krukaskeeringpakking een bout (onderdeel van een olieleidingwerk) die wat los kan gaan ziten, waar dus de olie door kan lekken. Met vastdraaien is dat opgelost..
Alleen zeiden ze, “dat moet je wel weten”..... Köt..
Tja, in het voorjaar toch een garage vragen of ze met een momentsleutel de carterdeksel-bouten willen aandraaien. Misschien heb ik geluk….
Met een beetje pech zal ik toch moeten kijken wat de opties zijn:
-Er is een spul wat de lekkage opheft. Moet je bij de motorolie doen.
-Alles opnieuw gaan doen…..
Denk toch dat ik voor optie 2 ga, maar ook alleen als de lekkage erger wordt..
Is er nog wat positieve nieuws?
Jazeker er is een type 3 BX opgeofferd voor de leidingwerk, of is dat weer negatief voor de type 3 liefhebbers?
Er zijn nog 2 leidingen die goed waren alleen ongecoat, dus dat wordt in het voorrjaar effe in RX10 geschilderd.
Zelfs de hele stuurbekrachtiging unit is vervangen door een lekvrije.
Ook is er een nieuwe veiligheidsklep gekomen..
Ook lijkt het, dat er een nieuwe rubbereleiding van de olievuldop geplaatst is en andere stekkers op de startmotor zit? (Hij is schoongespoten de motor, maar het zit er wel verdacht nieuw uit ook de slangklem!)
Toch weer netjes gedaan door Hegru, het is wel een eindje tuffen maar ik ben erg te spreken over de garage aldaar…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Maar goed kijk je effe naar buiten , dan weet je het mooie weer is verdwenen!
Dus ze mag gaan overwinteren in de stalling!
Dus vandaag de digit stallingklaar gemaakt met de stallingssetup!
En gelijk de digit als opslagplek gebombardeerd :
Geeft wel wat loopruimte in mijn kamer, dat is wel positief…
Voor de rest is de tank gevuld met 98, moest wel anders kwam ik niet ver….
En het interieur voorzien met vochtvreters:
En dan afleveren bij de stalling
Voorlopig staat ze in de priveplaats van de stallingseigenaar (en nee huurders van een stalling mogen niet sleutelen daar), tot dat er ruimte is gemaakt in de loods..
Ene hoeveel heb ik nou gereden?
We begonnen met:
1’73.152 km
En eindigen met:
1’76.445 km
Dus toch al gauw 3.293 km gereden in tja 4maanden?
Dat verlangt naar meer, maar nu effe niet!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Kut dat het toch de krukaskeerring is, betekent weer een hele hoop werk.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
In meer dan een jaartje is er veel gebeurd met de digit:
sep 2010:
nov2011:
Ik hoop dat ik jullie alle, veel leesplezier heb geven door mijn manier van schrijven van de updates. Ik probeerde het op een manier te doen waardoor het lekker doorleest maar ook (hopelijk) handige tips bij zitten..
Dan wil ik toch alle forummers bedanken voor de leuke reacties en tips!
Enne BasisBIX (Coen) toch super bedankt dat je mij wou helpen met het sleutelen aan de Digit afgelopen jaar!
Ik heb er veel van geleerd en het was super gezellig! bedankt!
En dan nog als afsluiting! Wordt vervolgt in het voorjaar 2012, of eerder (iets met LM)!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Eerst even bekijken hoe het zich ontwikkeld Coen, anders maar weer een sleutelmarathon..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Het is idd tijd voor stalling, die van mij komt ook de weg niet meer op maar kijk je wel uit met die vochtvreters? Auto is geen afgesloten ruimte dus als de lucht in de auto droger wordt komt er wel weer vochtige lucht van buiten met kans dat je vochtvreters over gaan lopen en dat water kan leuke vlekken opleveren. In elk geval in een grote bak zetten die dingen of regelmatig leeggooien. Volgens mij is ramen een stukje open en goed ventileren beter.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een heel verschil met het begin, dat is wel duidelijk
Je kan ook gewoon een goedkope momentsleutel kopen. Misschien wel niet zo goed als een dure, maar dan kan je hem wel gebruiken wanneer je hem nodig heb. De mijne was niet eens 30 euro. Gaat die stuk dan gaat die zo weg.
Voor dagelijks gebruik natuurlijk geen optie zo’n goedkoop ding
Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
Dat had ik ook al tegen hem gezegd afgelopen bxclub meeting, vochtvreters in een bak zetten dat ze niet kunnen overstromen en de raampjes een stukje open.
Op die manier zet ik mijn bx ook altijd weg voor de winter
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm tja aan een bak onder de vochtvreter heb ik niet aangedacht…
Nouja, mijn ervaring met z’n vochtvreter is dat het niet snel overstroomd. Inmijn vorige auto had ik ook z’n bak altijd in de kofferbak..
De ramen laat ik eigenlijk dicht, want er komt een zeiltje overheen, voor tegen de stof..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Inmiddels is het weer 2012, dat betekend dat ze deze kalenderjaar 26 wordt….
Het zou toch leuk zijn als ze dit jaar wat sportievere zomersetup krijgt!
Zodoende bracht mijn broertje tussen kerst en nieuwjaar één van de 5 Lm naar mij toe..
Vandaag had ik even wat vrije tijd over om me eens uit te leven op de LM!
Volgens mij heeft de Lm wel wat betere tijden meegemaakt:
Tijd om me te gaan uitleven:
Hierna bewerkte ik het met een schuurborstel korrel 80 (voor op de boormachine). En daarna met de hand ,de oppervlakte met korrel 80 schuren.
Daarna pakte ik korrel 120, 180 en met korrel 400 en 1000 schuurde ik het nat na.
Hierna ging ik het poetsen met commandant 4 en Turtle scratch remover en Wax:
Totaal was ik 4uur kwijt met deze handeling. En dan moet ik nog de zwarte details opnieuw spuiten. De rest laat ik zo, ik vind het wel aardig uitzien denk ik?
Wordt vervolgt!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Als je de velg zo laat, roest hij binnen de kortste keren nog veel harder… Als je hem glimmend wil houden moet je hem met blanke lak over spuiten, zodat water en rommel niet kunnen hechten op het alu. Of je moet natuurlijk na elke rit de velgen in de wax zetten…
Maar ik moet zeggen dat je met het schoonmaken en schuren toch wel een erg mooi resultaat bereikt hebt. Ik krijg bijna zin om mijn originele TRD turbo setje (zelfde velgen) te gaan behandelen…
Oja, wat voor borstel heb je gebruikt om de originele laag coating/lak er af te krabben? Daar ben ik toen afgehaakt, omdat het soms nog best verdomde vast zat..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat moet ik nog doen Lars.
Nadat ik de zwarte accenten erop heb gezet spuit ik blanke lak erop.
Als ik héél eerlijk bent, kun je nog krassen zien, maarja ze zijn niet nieuw meer dus ik vind het wel netjes zo.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Z’n tol waar staaldraad op zit die je op de boormachine kunt zetten Lars, daarna pakte ik een schuurtol met korrel 80 erop.
Zie plaatje:
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De velg ziet er al een stuk beter uit
Maar persoonlijk zou ik zeggen je ben er eigenlijk nog niet…
Hier staat overigens een bijna nieuwe te koop: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214908/
Voor dit resultaat zou ik niet graag nog eens 12 a 16 uur inversteren.
Lees ook even: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214850/
Wellicht kan je voor 200 eurie de velgen laten doen.
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Die topics ken ik Arjan
Het is een keuze die je maakt, maar ik vindt de uren niet erg om te maken en het resultaat is wel aardig.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?