Hoi,
een kleine saxo 1.1 sx gekocht.
tweedehands dus wel met wat gebreken.
bij het remmen trilt het rempedaal en de auto (denk schijf krom/corrosie) gaan we naar kijken.
linkervoorraam(tis een 5drs) wil niet helemaal open en de deur gaat stroef open/dicht.
[s]CV werkt niet naar behoren![/s] gefixed
einddemper is niet goed denk ik (verrot)
wel met stuurbekrachtiging en 4 nieuwe bandjes (b-merk)
Wie heeft een goede tip om een goede(kope)einddemper en een set remschijven en blokjes te kopen?
na een paar keer rijden (nu de eerste keer naar werk)
wordt het remmen met grote stappen beter.
het “trillen” is vrijwel verdwenen. kan dit komen doordat de auto een aantal maanden heeft gestaan bij de garage?
binnen kort een beurtje en dan kijk ik ook even naar de remmerij.
anders komen er gewoon nieuwe schijven/blokken op!
uitlaat is gegungumt ik heb er nog niet goed naar gekeken, wieweet allen op de aansluiting en is de demper okee gewoon even kijken hoe ver die heen is.
iemand nog een idee wat er met de CV kan zijn, master stuk? bij sluiten lijk ik wel wat in de andere portieren te horen…..... bij openen niets.
we gaan gewoon op onderzoek uit!
Zealot schreef:Hoi,
een kleine saxo 1.1 sx gekocht.
tweedehands dus wel met wat gebreken.bij het remmen trilt het rempedaal en de auto (denk schijf krom/corrosie) gaan we naar kijken.
linkervoorraam(tis een 5drs) wil niet helemaal open en de deur gaat stroef open/dicht.
CV werkt niet naar behoren!einddemper is niet goed denk ik (verrot)
wel met stuurbekrachtiging en 4 nieuwe bandjes (b-merk)
Wie heeft een goede tip om een goede(kope)einddemper en een set remschijven en blokjes te kopen?
goedkoop ik hoop dat je de kwaliteit ook in het vaandel houd anders kan je wel eens voor verrassingen te komen staan met remmen. ferodo en brembos zijn goed en kosten geen fortuin voor minder dan 160 euro heb je 2 schijven en remblokjes en remvloeistof.
uitlaat bosal is een goed alternatief op de originele onderdelen
raam ik denk dat de deur ooit uitgedeukt/geplamuurd is geweest stoef gaan + raam ...
cv met sleutel in linker portier? of met een rm. indien met sleutel lijkt er mij een draadje los te zitten => binnenbekleding verwijderen en zoeken naar de losse draad
goedkoop en goed gaat niet erg goed samen in veel gevallen.
wat ik bedoel is een goede kwaliteit voor een eerlijke prijs.
de deurpaneel moet er toch af voor het raam, check ik meteen even de CV motor draadjes.
ah ok merken hierboven zijn een goed alternatief en prijzen kan je best even vergelijken door een paar dealers /materiaal zaken in je buurt op te bellen. in be ken ik een paar adressen…
NL ga ik meestal naar de brezan of autopartsonline.nl.
daar krijg ik 10-15% korting op spul.
eerst een beurt, daarna meteen even inspecteren.
alles wat niet veilig is ga ik vervangen.
hoi,
vraagje waar kan ik een citroen sleuteltje laten bijmaken in de omgeving harderwijk…........
de plaatselijke sleutelboeren kunen hem niet namaken….??? om dat die 4-groevig is>?
naja
wie weet weten jullie een adres
Normaal enkel bij de dealer dat moet je wel je chassisnr en “pasje” geven de betere slotenmaker is mogelijk ook een optie…
pasje heb ik niet, papieren met het nummer wel…....
kost snel 30 euro dacht ik bij de dealer.
zal eens navraag doen
tot nu toe blij met de saxo.
het is geen nieuwe en hij heeft nog wel wat verbeterpuntjes zoals de remmen die naar mijn mening minder zijn.
wij hebben ook een veel jongere modernere auto met abs dus wie weet is het ook wel wat wennen.
rijdt lekker, scheelt een hoop wbl met de xsara die ik eerder had.
1.1 blok met 60 pk is prima vs 800 kilo.
1.4 met 75pk van de xsara vs 1055kg was anders -lees slomer-
al denk ik wel eens aan een ietsie grotere auto (tot 950 kg)
we zien wel
grrr. barst in de voorruit (onder in bij de ruitenwissers)
maar deze ruit gaat de winter niet overleven ben ik bang!
wat kost een ruit? waak kan ik deze het beste halen?
zal wel een kostenplaatje aan zitten.
zit sterk te denken aan een ZX1.4 te kopen
Voorlopig aan de 2 zijden een doorzichtige tape overkleven.
Ruit kan je kopen op de sloop of bij een lokale autoramen specialist of bij de dealer.
Maar achter een vrachtwagen met grind rijden die duidelijk te vol zit en grind strooit kan ook helpen. Netjes een foto nemen naar je verzekeringen bellen schade veroorzaakt door 3den met vluchtmisdrijf ... Dan zal in princiepe de verzekering van de vrachtwagen de schade moeten veroorzaken.
Ik gok op een 400euro.
nah, kijk wel even rond, vaak worden ook 2dehands ruiten ingezet voor 125 euro.
maargoed wieweet vindt ik een andere oplossing. (inruilen zoals hiervoor genoemd op een zx oid.
cv doet het weer was het kastje!
Wel nog een vreemd probleem: ik krijg het raam van de bestuurderskant niet open als de deur dicht zit gaatmaar voor 1/3 deel open.
als ik de deur open dan wil het raam wel helemaal open.
raar probleempje en vet iritant!
het lijkt me dat het scharniermechanisme niet meer correct werkt -> binnenbekleding eraf en kijken hoe dit komt.