Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dan moet je forumlid untitled een schop geven… het is zijn auto.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik geef hem een schop.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Volgende week gaat de Femme naar D.P Engineering voor de fijntuning.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi man! We zijn vreselijk benieuwd naar de uitdraai natuurlijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er is afgesproken om te stellen op soepel en zuinig, dus verwacht geen mega-vermogens, er is ook geen boost controller, dus max boost is iets van 0.55 bar. Ik ben wel ook benieuwd wat een standaard t1 met gereviseerde motor en een standaard intercooler doet op 550mbar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
waterman schreef:Mooi man! We zijn vreselijk benieuwd naar de uitdraai natuurlijk
Ik zal er om vragen en posten.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is de verwachting dan?
180 a 200 pk? Of meer richting de 220?
Ben benieuwd naar de uitslag
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Aangezien turbodruk standaard is en er niet gemikt wordt op een hele scherpe map zou ik gewoon rond originele pk’s verwachten… afhankelijk van hoe waarheidsgetrouw de originele meting was.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Maar dan wel door de aanpassingen meer vermogen over een groter gebied als ik het allemaal goed begrijp. Een betere koppelkromme zeg maar.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat? standaard turbodruk? tss…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Wat? standaard turbodruk? tss…
Niet goed?????. ik kan nog altijd upgraden met alle toeters en bellen mocht ik dit echt willen.
Eerst gewoon lekker cruisen, daarna zien we wel, Femmetje heeft voorlopig vermogen zat, ze moet nog ingereden worden, over de kling jagen is geen kunst heel houden vereist een toch wat subtielere aanpak.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Harry heeft duidelijk aangegeven dat hij gaat voor soepel en een beetje zuinig. Ik denk niet dat de boost opschroeven naar 0.85 bar max daar veel aan bijdraagt, dus ik heb de boostcontroller achterwege gelaten. Dat kan natuurlijk altijd nog, maar ik geloof niet dat dat is waar Harry naar op zoek is.
Ik verwacht dat de koppelkromme enzo inderdaad beter zullen zijn. Oppakken enz. is al beter dan op de standaard t1 of t2 natuurlijk, maar er valt denk ik nog wel wat meer te winnen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Vandaag naar DP Engineering in Nijmegen geweest voor de fijntuning.
Een hele belevenis de motor wordt echt door de mangel gehaald maar het resultaat is geweldig.
Ik heb gekozen voor soepel en zuinig en dat is ruimschoots gelukt.
Op de heenweg verbruik 1 op 10,5 op de terugweg flink op zijn staart getrapt verbruik 1 op 13.
Bij wat rustger rijgedrag is het verbruik zo is uitgerekend 1 op 14.
https://picasaweb.google.com/117648566053955775488/29November2011FemmeFatale#
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Harry, hoeveel pk’s heeft het blok nu? 1 op 13 is trouwens echt geweldig voor zo’n blok!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ongelofelijk! Je weet, ik was/ben kritisch tav moderne techniek op een klassieker maar dit vind ik toch wel een fantastisch resultaat. Proficiat.