Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dan kan die beter van ‘87 zijn en 1500-2000 euro kosten. Nog een paar jaar wegenbelasting betalen à een paar honderd euro per jaar; flinke winst naderhand.

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Voor een benzine-BX is het allemaal niet zo interessant. Wat kost een benzine-BX nou helemaal aan belasting per maand? Of je moet er LPG in mikken, maar dan moet je de installatie nog “terugverdienen”. Pas bij diesel begint het echt interessant te worden, en dat is hier niet het geval. De voornaamste reden dat deze 16RS interessant is is de lage km-stand, de leuke opties (orig. fabrieksschuifkanteldak, automaat en het feit dat deze er wel heel netjes bij staat. Dus in dit geval vind ik de prijs niet geheel uit de lucht gegrepen. Maar het begint enigszins weerzinwekkend te worden als je ziet wat er voor sommige afgeragde hokken wordt gevraagd die toevallig belastingvrij zijn….
Nou persoonlijk vind ik de prijzen absurd hoog kijk dat je tussen de 2000 en 2500 voor een basic bx betaalt met een lage kmstand is netjes maar prijzen tussen de 3000 en 4000 euro is niet meer normaal.
maar dat is mijn mening!!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Wat denken jullie van deze? Ziet er wel goed uit maar staat stil van 2002. Ik wil er wel eens naar gaan kijken maar de kilometerstand is niet van de laagste en dan die 10 jaar stilstand. Ik weet nog niet of de motor af en toe nog gedraaid heeft of dat er af en toe eens enkele kilometers mee gereden is. Het lijkt me toch gevaarlijk voor afdichtingen en pakkingen.
Ik dacht deze eventueel te gaan ophalen en dan op het gemak verder doen aan mijn huidige BX maar als ik dan ook problemen met de koppakking, afdichtingen etc krijg, dan heeft het op financieel gebied maar heel weinig zin. Distributie moet ook gedaan worden want is geleden van 160.000 km. Ze heeft wel altijd binnen gestaan en onderhouden door een liefhebber/Citroën monteur.
Langs de andere kant, als ze roestvrij is en alles ziet er nog min of meer oké uit en ze heeft af en toe nog wel gedraaid wil ik de gok misschien wel wagen als ik de prijs nog wat naar beneden krijg.
ziet er goed uit en klinkt mooi.
ik heb echter de ervaring dat een 1600 nogal makkelijk een clinderkoppakking erdoorblaast en daar is deze wel een risico op (lang stilstaan + km’s)
aan de andere kant, echt veel werk is een cilinderkoppakking niet als je de distributie der toch al af hebt.
staat al even te koop dus prijs moet kunnen zakken
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Daar ligt overigens geen standaard 1600 onder de kap, check dat inlaatspruitstuk eens.
Dat lijkt heel erg op een D6A of D6D (de 1900 GTi zonder katalysator).

Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Klopt,
De eigenaar had in deze auto een gti motor ingebouwd met heel wat minder km. Stond toen te koop voor 2000 denk ik. Hij kreeg de Bx helaas niet verkocht, dus heeft hij de originele motor de 1.6 met meer km terug ingebouwd en de prijs laten zakken tot 1500 euro. Deze bx staat al een heel eind te koop. Zit er igg echt wel een plaatje uit.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Staan op marktplaats nog 2 leuke dieseltjes te koop:
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
die 1e is het beste wel vanaf, ken de historie, die 2e is gezien de minpuntjes nog wat aan de prijs maar wel de betere van de 2.
Leuke bx chic
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/2924
Staat bij mij in de omgeving, leuk karretje voor weinig.

Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Veel meer basis dan deze type 2 wordt het niet.
Poekoek schreef:Veel meer basis dan deze type 2 wordt het niet.
voor mij de mooiste uitvoering, samen met 16V. Alles ertussen is compromis.

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Doet mij dan maar een dieselcompromis met turbo! Maar idd, wel een erg mooie basis-BX, zeker met dat bruine interieur.

Totaal aantal Berichten: 1156
- C5 2.0 16v Comfort
....dan heb jij de schade rechtsachter en de kapotte bestuurdersstoel zeker niet gezien…...?
Met z’n vieren in je Eendje.

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Die kapotte bestuurdersstoel is gewoon de bekleding, hebben die goedkope types op den duur allemaal last van. Maar die schade had ik idd overheen gekeken, dat witte camoufleert goed.